تصمیم‌گیری در مورد جمع آوری پل حافظ با نظر پلیس

اعضای شورای شهر تهران نظرات خود را در مورد روند پروژه‌های عمرانی شهر تهران بیان کردند.

به گزارش گروه ا جتماعی ایسکانیوز، اعضای شورای شهر تهران بعد از استماع گزارش معاون شهردار تهران در مورد آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی شهر تهران به بیان نظرات خود پرداختند و جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه این معاونت به دور از کج روی‌ها و جریانات سیاسی صرفا به کار اجرایی فکر کرده است و امید می‌رود از نخبگان تخصصی استفاده شود، گفت: قرار بود پل حافظ به عنوان یک پل مستهلک جمع آوری شود؛ اما هنوز جمع آوری نشده و این درحالیست که این پروژه هیچ ارزش ترافیکی ندارد و تنها سه راهی سمیه و چهارراه طالقانی را پوشش داده و ضرورتی بر وجود آن نیست و با توجه به اینکه مصوبه وجود داشته، انتظار می‌رود در دستور کار فوری برای برداشت قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید:

سرنوشت جمع‌آوری پل حافظ به کجا رسید؟

وی بیان کرد: قرار بود شهردار تهران در جلسات هیأت دولت با سازمان محیط زیست برای احداث پروژه آزادراه شهید شوشتری صحبت کند. همچنین قرار شد با جذب سرمایه گذار، تونل شهید متوسلیان به عنوان یک فعالیت ترافیکی اجرایی شود و تقاضا می‌کنیم در مورد آن گزارش داده شود. ضمن اینکه باید ۹۸ تقاطع تا سال ۱۴۰۴ ساخته می‌شد که تاکنون ۳۲ طرح اجرایی شده و کمی از برنامه عقب هستیم و انتظار می‌رود که در مورد روند آن توضیح داده شود.

تشکری هاشمی با بیان اینکه در مورد پروژه باغ راه حضرت زهرا (س) در این سه سال تصمیمات عجیب و غریبی گرفته شده و دو طبقه در این طرح در نظر گرفته شده است، گفت: در مورد رمپی شدن پل‌ها باید بگویم که شهرهای ما رو به پیر شدن می‌رود و فرزندان ما هم امروز با پدیده ناایمنی در معابر شهری رو به رو هستند. چند درصد مردم می‌توانند از رمپ‌های بتنی و فلزی استفاده کنند؟ مگر یک معلول و سالمند می تواند از این رمپ ها استفاده کنند؟ مردم از یک رمپ با شیب تند و مسیر طولانی استفاده نمی کنند.

در ادامه احمد علوی رئیس کمیته گردشگری شورا نیز با بیان اینکه همراهی شورای شهر یکی از دلایل موفقیت این حوزه بود، اظهار کرد: در سال اول این دوره ۲۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شد و خوشبختانه مسیر کار به خوبی پیش رفت و پل های نیمه کاره ای از دوره ۱۲ ساله ما باقی مانده بود که در دوره پنجم تعیین تکلیف نشد و در این دوره نیز باقی مانده است. تکلیف این پل های نیمه کاره که در جنوب شهر واقع شده اند، چیست؟

آقامیری رئیس کمیته عمران نیز در ادامه به پروژه بزرگراه دوگاز اشاره کرد و افزود: حجم ترافیکی زیادی در منطقه ۲۱ و ۲۲ در خیابان اردستانی ایجاد شده و اتصال این پروژه به آزادراه تهران- کرج بار ترافیکی را کاهش می دهد و تقاضای ما این است که نام مناسبی برای این بزرگراه در نظر گرفته شود و امیدواریم سریعتر به بهره برداری برسد و در مورد پروژه بروجردی نیز باید بگویم که ۶۹ معارض در طرح شهید بروجردی داریم که تعدادی از آن تأسیسات و تعدادی نیز در ارتش است؛ اما ۲۷ معارض نیز ملک شخصی است که از مردم تقاضا می‌کنیم با شهرداری همراهی کرده و املاک را تخلیه کنند.

علیرضا نادعلی سخنگوی شورا نیز بر تکمیل پروژه خانه شهر تا پایان دوره ششم تاکید کرد.

در ادامه هادی حق بین معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در پاسخ به سوالات اعضای شورای شهر تهران بار دیگر به پشت تریبون شورای شهر رفت و با بیان اینکه ارائه گزارش در مورد برخی پروژه‌ها از تلویزیون شهری پیش بینی شده تا مردم در جریان اقدامات عمرانی باشند، گفت: نصب روزشمار برای پروژه‌های خاص انجام خواهد شد و برخی پروژه‌ها نیز در حال اتمام و آماده افتتاح هستند و نیازی به روزشمار ندارند.

وی با بیان اینکه در جلسه با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست طرح‌هایی برای ساخت آزادراه شهید شوشتری ارائه شد و به طور مفصل مورد بررسی قرار گرفت، گفت: در مورد وضعیت پل حافظ،‌ جلسات زیادی با معاونت حمل و نقل و ترافیک و پلیس راهور برای برداشت پل حافظ برگزار کردیم اما حذف این پل مسائل دیگری را ایجاد می کند و مقرر شد که حتماً گزینه جایگزین همچون زیرگذر شمالی-جنوبی ایجاد شود و دقت داشته باشید که جمع آوری پل بدون تأیید پلیس و معاونت حمل و نقل و ترافیک قابل اجرا نخواهد بود. ما آمادگی این را داشتیم که در ایام نوروز کار را آغاز کنیم؛ اما طرح سنگینی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1237403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =