اتفاقات سال ۱۴۰۱ ناشی از تحولات نسلی بود

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم گفت: تحولاتی که در سال ۱۴۰۱ رخ داد، ناشی از تحولات نسلی بود و این تحول در آرایش راهبرد معاونت فرهنگی کمک کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی در اجلاس روسای دانشگاه ها که در اول مرداد ماه ۱۴۰۳ برگزار شد، اظهار کرد: نواوری فرهنگی و فرهنگ نواوری یکی از اولویت های راهبردی وزیر علوم بود که گشایش فرهنگی به همراه داشته است. هم چنین اقتضای تحول و نگاه نوآورانه موجب شد که در عرصه فرهنگ ورود پیدا کنیم.

کلانتری گفت: بخشی از تحولاتی که در سال ۱۴۰۱ شاهدآن بودیم ناشی از تحولات نسلی بود و این تحول در ارایش راهبرد معاونت فرهنگی کمک کرد.

وی در بیان اصلی‌ترین راهبرد معاونت فرهنگی گفت: حکمرانی هوشمند فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها بوسیله استفاده از سامانه های اموزش عالی انجام شد که در مجلس، دولت و مجموعه های مرتبط با سامانه آموزش عالی و همچنین در دانشگاه ها از این استفاده میشود.

وی افزود: یکی دیگر از مهم ترین راهبردهای اصلی معاونت فرهنگی، واگذاری فعالیت های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها به دانشجویان و مجموعه های دانشجویی است. این امر موجب پررنگ کردن فعالیت های فرهنگی و پربار کردن اوقات فراقت دانشجو میشود.

معاون فرهنگی و اجتماعی تصریح کرد: در این سه سال در حال تقویت اعتبارات فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در اموزش عالی بودیم و با مقاومت جدی مصوبات و بودجه ها تنظیم شد با حمایت دانشگاه ها، ساختار مدیریت فرهنگی در اموزش عالی تقویت شد و باعث شد به صورت ساختاری در دانشگاه ها حفظ شود.

کلانتری افزود : از دیگر کارهای اساسی در این دوره، هویت بخشی، تقویت فضای گفت و گو در دانشگاه ها تقویت و حمایت از نواوری در موضوعات فرهنگی و اجتماعی، است. حکمرانی هوشمند فعالیت های فرهنگی و اجتماعی اموزش عالی به طور اختصار ، شامل تدوین شاخص های بهره وری فرهنگی ، طراحی و اجرای سامانه جامع، اختصاص شاخص های فرهنگی ، تدوین شاخص‌های رتبه بندی، راه اندازی سامانه جمع و امکان صدور فرنامه دانشگاهی است.

کلانتری گفت: اساتید ،یاوران علمی ودانشجویان سه رکن اصلی دانشگاه است. سه رویداد عظیم که در این دوره رخ داد شامل جشواره ملی برهان که با میزبانی علامه انجام شده کرسی های ازاد اندیشی و رویدادی دیگر که توسط جهاد دانشگاهی انجام شد یکی از اتفاقات خوبی که در این دوره انجام گرفت دیدار رهبر با دانشجوها و ۱۵۰ نفر از نشریات بود که در ملاقات های کلاسیک گذشت و فضای گفت و گوی صمیمانه تری باز شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1237548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =