۴ باند قمار آنلاین با گردش مالی ۱۸۰۰ میلیاردی منهدم شد

رئیس پلیس فتای فراجا از انهدام ۴ باند قمار اینترنتی با گردش مالی بالغ بر ۱۸۴۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سردار وحید مجید از شناسایی و دستگیری اعضای یک باند حرفه‌ای فعال در زمینه قمار اینترنتی خبر داد و اظهارکرد: با اشراف سایبری و پایش مستمر، کارشناسان پلیس فتا بر روی فعالیت سایت‌های قمار، تعداد ۶۸ نفر از اجاره دهندگان حساب های بانکی به یک سایت قمار مورد شناسایی قرار گرفتند که پس از انجام تحقیقات فنی و تخصصی صورت گرفته ۹ نفر از متهمان اصلی در یکی از استان‌های شمالی کشور شناسایی و دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید:

باند فروشندگان سلاح جنگی در تهران منهدم شد

وی ادامه داد: متهمان از طریق افراد واسط اقدام به اجاره حساب‌های بانکی با عنوان موضوعاتی نظیر فرار از مالیات، محدودیت‌های سقف تراکنش، فعالیت در حوزه بورس و ارزهای دیجیتال و ... کرده و اطلاعات حساب‌های اجاره شده را در راستای پولشویی‌های مرتبط با سایت‌های قمار استفاده کرده بودند.

مجید افزود: برابر اقدامات فنی و تخصصی صورت گرفته از سوی واحدهای پلیس فتای استان‌ها، از ابتدای سال جاری چهار باند قمار اینترنتی با گردش مالی بالغ بر هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال منهدم و تعداد ۱۰۰ نفر از نفرات اصلی، رابطان و اجاره دهندگان حساب‌های بانکی به این سایت‌ها در داخل کشور نیز دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند.

رئیس پلیس فتای فراجا در همین راستا به مردم هشدار داد و گفت:‌ سودجویان با قانونی جلوه دادن فعالیت‌های مجرمانه خود اقدام به فریب افراد و اجاره حساب‌های بانکی آنان می‌کنند، بنابراین با توجه به اینکه تبعات قانونی ناشی از سوءاستفاده از حساب‌های بانکی با فرد صاحب حساب است، افراد باید بسیار در این حوزه هوشیار باشند و از ارائه اطلاعات حساب‌های بانکی خود به دیگران خودداری کنند. همچنین توجه داشته باشند که هر گونه تبلیغ یا فعالیت در سایت های قمار و شرط بندی برابر قانون جرم بوده و ضمن تبعات ناشی از آن ها نظیر از دست رفتن سرمایه زندگی، اعتیاد به قمار و ... با افراد فعال در این حوزه برخورد قانونی لازم از سوی مراجع انتظامی و قضائی صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1237774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =