رفع موقعیت‌های فسادخیز در ادارات امری ضروری است

استاندار قزوین گفت: شناسایی موقعیت‌های فسادخیز در ادارات موضوعی است که انتظار می‌رود مورد توجه سازمان بازرسی قرار گیرد، آگاهی‌بخشی و رفع موقعیت‌های فساد برای مدیرانی که تازه و برای اولین بار مسئولیت گرفته‌اند امری ضروری است‌.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از قزوین؛ استاندار قزوین، محمدمهدی اعلایی روز یکشنبه دوم مرداد در آیین تکریم و معارفه بازرس کل استان قزوین، اظهار کرد: کسانی که از بیرون به استان قزوین نگاه می‌کنند، گمان می‌کنند که کار در استان سهل است اما با توجه به اینکه استان قزوین از مختصات، ظرفیت و پتانسیل‌های خاص برخوردار است، مسئولیت گرفتن در آن بسیار دشوار است.

وی در ادامه بیان کرد: سازمان بازرسی استان، سازمانی آشنا برای همه کسانی است که در فضاهای خدمتی در مجموعه‌های اجرایی تلاش می‌کنند و به‌عنوان یک سازمان حرفه‌ای و مسلط بر امور دستگاهای اجرایی شناخته می‌شود و خدمات و تلاش‌های دست اندرکاران این سازمان در سطح جامعه کاملاً مشهود است.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی با شهید شدن آیت‌الله رئیسی، در مقطعی هستیم که هم دولت و هم مجلس کار خودش را همزمان شروع کرده و شاید این وضعیت یک وضعیت منحصر بفرد در تاریخ انقلاب اسلامی باشد و این‌ها می‌تواند منجر به ایجاد فرصت‌هایی پر انرژی تلقی شود؛ در این شرایط شاید دستگاه‌های نظارتی بتوانند با مداخله در تنظیم قوانین و مقررات نقش‌آفرینی مؤثرتری داشته باشند.

استاندار قزوین در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: شناسایی موقعیت‌های فسادخیز در ادارات موضوعی است که انتظار می‌رود مورد توجه سازمان بازرسی قرار گیرد، آگاهی‌بخشی و رفع موقعیت‌های فساد برای مدیرانی که تازه و برای اولین بار مسئولیت گرفته‌اند امری ضروری است‌.

وی گفت: طبق گزارش‌ها و اخبار مخابره شده بالغ بر ۱۰۰۰ نفر از اعضای شورای شهر دوره‌ پیشین در کشور دستگیر شدند و این نشان از آن دارد که این جایگاه مدیریتی جزو نقاط حادثه‌خیز فساد است و انتظار می‌رود که سازمان بازرسی کل کشور به عملکرد شوراها نظارت مستمر و بیشتری داشته باشند.

اعلایی تصریح کرد: انتظار می‌رود سازمان بازرسی کل کشور که نسبت به عملکرد مدیران بررسی‌های عمیق و دقیق و با اشراف انجام می‌دهند، در مواردی که حسن مدیریتی می‌بینند، آن را در جامعه مطرح کنند تا موجب ایجاد امید و اعتماد در میان مردم جامعه شود.

وی اظهار کرد: لازم است که نسبت به برخی قوانین، باز تعریف‌هایی داشته باشیم. برخی اقدامات در قانون تخطی و جرم تلقی می‌شود در صورتیکه در واقعیت تخلف نیست، اگر می‌خواهیم مفاهیم را اصلاح کنیم باید به مصادیق بر اساس واقعیت‌های جامعه نگاه کنیم‌.

این مسئول ادامه داد: متأسفانه عدالت در بین کارمندان دستگاه‌های اجرایی برقرار نمی‌شود برخی ادارات امتیازاتی برای کارمندان خود قائل هستند که برخی ادارات نسبت به آن بی‌توجه هستند؛ مطلوب است که امتیازات دستگاه‌های اجرایی برای کارکنان دولت در سایه نظارت سازمان بازرسی کل کشور باشد.

وی خاطرنشان کرد: تهیه مسکن یکی از دغدغه‌های کارمندان دولت است و خوب است در این زمینه نیز اقداماتی صورت گیرد تا فساد اقتصادی در دستگاه‌های اجرایی کم‌ شود.

استاندار قزوین در پایان از خدمات سعید اقبالی، مدیرکل سابق بازرسی استان قزوین تشکر و برای ابوالفضل خمسه، سرپرست جدید سازمان بازرسی آرزوی موفقیت کرد.‌

خبرنگار: حدیثه کاظمی

انتهای خبر/

کد خبر: 1237884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =