کشف ۱۰۰ میلیون نخ سیگار قاچاق در تهران

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۱۰۰ میلیون نخ سیگار قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاهای کشف شده را بیش از ۳۰ میلیارد تومان برآورد کرده‌اند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری؛ رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ اظهار کرد: با انجام اقدامات فنی و پلیسی مامورین این پلیس موفق به کشف دخانیات قاچاق از یک انباری در محدوده خیابان فدائیان اسلام شدند.

بیشتر بخوانید:

جزئیات قتل هولناک در همدانک / ۵ نفر خانواده جان باختند

وی افزود: در پی اقدامات اطلاعاتی مشخص شد مقادیری کالای خارجی در یک انباری در بازار تخلیه و دپو شده است که این کالای خارجی توسط خودروهای شوتی به این مکان منتقل و به بازار ارسال می‌شود.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ گفت: مامورین این پلیس محل موصوف را بازرسی کردند که مشخص شد این محل یک باب انبار کالای بازرگانی بوده که کالاها در سامانه انبارها نیز ثبت نشده است.

افشاری بیان کرد: در این مکان مقادیر انبوهی کالاهای خارجی از نوع سیگار خارجی در محل دپو که طی استعلامات گمرکی مشخص شد اسناد گمرکی مطابقتی با کالاهای مکشوفه نداشته است و فاقد هرگونه اسناد و مدارک گمرکی است.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد کشاورزان و مردمی که در مناطق کشاورزی زندگی می‌کنند ممکن است در معرض سطوح بالا آفت‌کش‌هایی باشند که به اندازه سیگار، خطر ابتلا به سرطان را به همراه دارند.

این مقام انتظامی گفت: کالاها شامل تعداد ۱۰۰ میلیون و ۵۰۰ هزار نخ انواع سیگار بوده که پرونده قضایی مربوطه تشکیل و به همراه متهم به مرجع قضائی معرفی شد.

وی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را بیش از ۳۰ میلیارد تومان اعلام کرده‌اند، اضافه کرد: با سرمایه‌گذاری در ورود و خروج کالای قاچاق و ارز نابودی صنایع کشور را هدف نگیرید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1238798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =