قیمت جدید اجاره‌نشینی در برج‌های چیتگر چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۳

بررسی وضعیت بازار رهن و اجاره در محله چیتگر نشان می‌دهد که برای رهن کامل یک واحد آپارتمانی با متراژ ۴۰ تا ۵۰ متر مربع، نیاز به بودجه‌ای در حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بر اساس آخرین آمار بانک مرکزی از معاملات مسکن در خردادماه، متوسط قیمت مسکن در منطقه ۲۲ تهران به ۷۹ میلیون تومان به ازای هر متر مربع رسیده است.

بیشتر بخوانید:

کنترل اجاره مسکن در تهران به کجا رسید؟

این در حالی است که تعداد معاملات مسکن در این منطقه در ماه مذکور ۶۱ فقره بوده است؛ خرداد ماه سال گذشته نیز در این منطقه، متوسط قیمت مسکن ۶۵ میلیون تومان بوده و ۵۲ فقره معامله انجام شد.

تعداد معاملات خرداد امسال این منطقه نسبت به مدت مشابه در ۵ سال گذشته (سال ۱۳۹۹) تقریبا نصف شده و ۶۰ درصد کاهش داشته؛ متوسط قیمت نیز، ۳۶۴ درصد افزایش داشته است.

محله چیتگر نیز، واقع در غرب تهران و در منطقه ۲۲ است و به دلیل ویژگی‌هایی از جمله دریاچه خلیج فارس و پروژه‌های عمرانی متعدد، در سال‌های گذشته مورد توجه برخی از خریداران قرار گرفته است.

همچنین بررسی وضعیت بازار رهن و اجاره در این محله نشان می‌دهد که برای رهن کامل یک واحد آپارتمانی با متراژ ۴۰ تا ۵۰ متر مربع، نیاز به بودجه‌ای در حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان است.

علاوه بر این، رهن و اجاره در چیتگر به نوع ساختمان و امکانات ارائه شده وابسته است. برای مثال، رهن کامل یک واحد ۱۹۰ متری با ۴ اتاق خواب و امکاناتی، چون سالن ورزشی و لابی هتلینگ، ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تعیین شده است.

از سوی دیگر، برای واحد ویلایی نوساز با مساحت ۸۵ متر مربع و ۲ اتاق خواب، رهن معادل ۶۰۰ میلیون تومان و اجاره ماهیانه ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پیشنهاد شده است.

قیمت جدید اجاره‌نشینی در برج‌های چیتگر چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۳

منبع: اکوایران

انتهای پیام/

کد خبر: 1239311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =