تابستان نه چندان داغ سینما با اکران‌های جدید

با عبور از اکران‌های بهاری، در فیلم های تابستانی سینماها شاهد یک اثر شاخص نیستیم.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز، پس از عبور از فصل بهار و فروش قابل توجه فیلم هایی همچون تمساح خونی و مست عشق به دلیل استقبال مردم در این فصل، اما تابستان با وجود خالی نبودن از فیلم های جدید که به طور میانگین هر دو هفته یکبار شاهد اکران یک فیلم سینمایی بر روی پرده نقره ای هستیم اما همچنان رکورد فروش گیشه با فیلم هایی است که در بهار به اکران درآمده و در فیلم های تابستانی سینماها شاهد یک اثر شاخص نیستیم.

پول و پارتی، در آغوش درخت، روایت ناتمام سیما، روزی روزگاری آبادان، ملاقات با جادوگر، ساعت ۶صبح، مصائب شیرین۲، یادگار جنوب و عطرآلود لیست فیلم های سینمایی است که تا امروز ۲۲ مردادماه بر روی پرده سینما به اکران در آمده است و در این میان نیز تگزاس۳، سال گربه، تمساح خونی و خجالت نکش۲ از جمله فیلم های اکران شده در فصل بهار است.

همچنین طبق اعلام شورای صنفی نمایش، اکران سه فیلم سینمایی «قلب رقه»، «سفر پرماجرا» و «خانه شیشه‌ای» از چهارشنبه ۲۴ مردادماه در سینماهای سراسر کشور آغاز خواهد شد.

«قلب رقه» اولین فیلم خیرالله تقیانی‌پور است که در جشنواره فجر سال قبل رونمایی شد. این فیلم بر محور یک ایرانی به نام رضا که تا قلب داعش نفوذ کرده، روایت می‌شود و به عنوان یک فیلم اکشن و جاسوسی، یک عاشقانه در دل التهاب معرفی می‌شود.

«خانه شیشه‌ای» به کارگردانی امیرپورکیان با محوریت فعالیت پاپاراتزی‌ها، روایتی از پشت پرده زندگی شخصی سلبریتی‌ها را به تصویر می‌کشد. امیر جعفری، بهاره کیان ‌افشار، شهاب مظفری و نیما شعبان‌نژاد از جمله بازیگران این فیلم معرفی شده‌اند.

فیلم «سفر پرماجرا» ساخته حجت سیفی نیز با درونمایه کودکانه - کمدی حین روایت داستانی درباره وفاق ملی، گشت و گذاری دارد به بسیاری از شهرهای تاریخی و دیدنی ایران و جذابیت‌های توریستی ایران را به نمایش می‌گذارد.

همچنین فیلم‌های «سال گربه» و «مست عشق» از ۲۴ مردادماه با پایان سقف ۱۴ هفته‌ای اکران به کار خود پایان خواهد داد و نمایش خود را فقط در گروه سینمایی فرهنگ ادامه می‌دهند.

با وجود اکران فیلم های جدید با حضور بازیگرانی که بر فروش گیشه تاثیرگذارند، پس از فیلم سینمایی «تگزاس۳» با فروش بیش از ۱۸۹ میلیارد که رتبه نخست را به خود اختصاص داده است اما همچنان فیلم‌های سینمایی «تمساح خونی» با فروش بیش از ۱۶۷ میلیارد و «مست عشق» با فروش بیش از ۱۱۸ میلیارد به ترتیب رتبه دوم و سوم گیشه را از آن خود کرده اند.

سینمایی «خجالت نکش۲» با فروش بیش از ۶۹ میلیارد، سینمایی «سال گربه» فروش بیش از ۶۴ میلیارد، سینمایی «بی بدن» با فروش بیش از ۴۶ میلیارد، سینمایی «پول و پارتی» با فروش بیش از ۳۴ میلیارد، سینمایی «آسمان غرب» با فروش بیش از ۱۰ میلیارد، سینمایی «یادگار جنوب» با فروش بیش از ۹ میلیارد و همچنین سینمایی «ایلیا جستجوی قهرمان» با فروش بیش از ۷ میلیارد به ترتیب رتبه های چهارم تا دهم جدل فروش را به خود اختصاص داده اند.

این جدول در حالیست که برخی فیلم های پرفروش در این جدول همچنان از فیلم های سینمایی اکران شده در فصل بهار است و هنور نیمی از فصل تابستان باقی مانده و باید منتظر اکران‌های جدیدتری باشیم تا پایان فصل تابستان باشیم.

همچنین تا پایان فرصت اکران ۱۴ هفته ای برای هر فیلم سینمایی باید منتظر ماند و دید میزان فروش گیشه فیلم های تابستانی سینماها چه مقدار خواهد بود و آیا اثر شاخصی مانند «مست عشق» و «نمساح خونی» پیدا می شود که صف فروش گیشه سینماها را پر کند؟

انتهای پیام/

کد خبر: 1239742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =