پذیرایی ۵۰۰۰ خادم کهگیلویه و بویراحمد از زائران اربعین حسینی

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: پنج هزار خادم در قالب ۸۵ موکب‌ شناسنامه دار این استان در داخل و خارج از مرز ایران در جریان راهپیمایی بزرگ اربعین از زائران حسینی پذیرایی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، حسن حکمتیان، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعداد موکب‌های شناسنامه دار استان کهگیلویه و بویراحمد از ۶۲ مورد به ۸۵ موکب افزایش یافته است و تعدادی نیز هنوز شناسنامه‌دار نشده‌اند. وی اظهارکرد: از این تعداد ۳۷ موکب در کشور عراق مستقر هستند که ۹ موکب در کربلا، ۱۲ موکب در نجف، ۱۶ موکب در طریق الکربلاست.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: پایانه مرزی شلمچه یکی از پایانه‌های پر ازدحام کشور است به همین خاطر مواکب زیادی در این نقطه مستقر شده‌اند و استان ما نیز ۱۰ موکب مستقر کرده است تا به زایران اربعین حسینی خدمات رسانی کنند. حکمتیان تصریح کرد: در مسیر گچساران تا شلمچه نیز چهار موکب مستقر هستند. همچنین با توجه به اینکه شهرستان‌های باشت و گچساران مسیر طریق الکربلا هستند و زایران همسایگان شرقی از جمله افغانستان و پاکستان و استان‌های سیستان و بلوچستان، اصفهان، یزد و فارس، هرمزگان از این مسیر خود را به مرز شلمچه می رسانند ۱۷ موکب نیز از باشت تا گچساران از زایران پذیرایی خواهند کرد.

وی ادامه داد: این مواکب در بحث تغذیه، اسکان ، بهداشت و درمان و کارهای فرهنگی در ۲ حوزه خواهران و برادران به زایران اربعین خدمات رسانی می‌کنند. رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: اربعین امسال درب باب المهدی در پایانه مرزی شلمچه مستقر خواهد شد تا زائران با زیارت این درب وارد کشور عراق شوند.

حکمتیان با اشاره به اینکه این ستاد به طور کامل از حمایت های مردمی پشتیبانی می‌شود، تاکید کرد: با توجه به گرمای بی سابقه در کشور عراق و لزوم خدمات رسانی مطلوب به زوار اربعین نیاز به آب معدنی، شربت، یخ و دستگاه یخساز به شدت احساس می‌شود و نیازمند یاری مردم هستیم.

خبرنگار: سعیده صداقت نژاد

انتهای خبر/

کد خبر: 1240542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =