۹۵ موکب دانشگاهی در مسیر اربعین به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند

مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: بنابر گزارش دانشگاه‌های ذیل وزارت علوم تاکنون در سامانه فرنما ۸۰ موکب دانشگاهی در مرزها و مواکب بین راهی و ۱۵ موکب در عراق ثبت شده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مهدی بادپا با اشاره به موکب های دانشگاهی در بین راه و مرزها و همچنین ایجاد موکب در کشور عراق گفت: دانشگاه های استانهای مرزی در سیستان و بلوچستان، خراسان، آذربایجان غربی، برای میزبانی از زائرین خارجی و نیز دانشگاه های استان های کردستان، کرمانشاه، ایلام و خوزستان در تمامی مرزها به کشور عراق جهت خدمت رسانی به دانشگاهیان و عموم زوار امام حسین (ع) موکب اسکان و پذیرایی و خدمت رسانی ایجاد کردند.

بیشتر بخوانید:

توزیع روزانه ۶ هزار پرس غذا در موکب دانشگاه آزاد ایلام

وی ادامه داد: دانشگاه های دولتی از جمله ایلام، رازی کرمانشاه، ارومیه، شهید مدنی تبریز، شهید چمران، دانشگاه ملی مهارت، دانشگاه پیام نور، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه های علوم پزشکی هر کدام به ظرفیت خود اقدام به برپایی موکب کردند.

راه اندازی موکب شهدای هسته‌ای

وی افزود: دانشگاه ایلام با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم چند سال متوالی هست که در شهر ایلام و شهر مهران موکب شهدای هسته ای را با همکاری اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه ایلام برپا می کند.

بادپا افزود: بنابر گزارشی که دانشگاه های تابعه وزارت علوم تاکنون در سامانه فرنما ثبت نمودند ۸۰ موکب دانشگاهی در مرزها و مواکب بین راهی ثبت شد و ۱۵ موکب در کشور عراق. البته این آماری است که تاکنون در سامانه فرنمای معاونت فرهنگی وزارت علوم ثبت شده لذا تعداد بیشتر از این موارد می تواند باشد.

اسامی ۱۵ موکب دانشگاهی در کشور عراق

دانشگاه حوزه جغرافیایی موکب نوع خدمات موکب نام موکب
۱ بسیج دانشجویی عراق اسکان، پذیرایی، فرهنگی شباب رضوی
۲ بسیج دانشجویی عراق شباب رضوی
۳ دانشگاه اردکان عراق فرهنگی، درمانی، بهداشتی، تغذیه بسیج دانشجویی اردکان
۴ دانشگاه اهل بیت عراق درمانی مجموعه خدمات درمانی اهل بیت
۵ دانشگاه پیام نور عراق اسکان، تغذیه، رسانه ای شهدای روحانیت
۶ دانشگاه پیام نور عراق تغذیه، درمانی، درمانی بهداشتی خادمان شهدای گمنام
۷ دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی عراق اسکان، فرهنگی رهروان حاج قاسم
۸ دانشگاه جامع علمی کاربردی عراق فرهنگی، تغذیه موکب تخصصی کودک
۹ دانشگاه جهرم عراق فرهنگی، اسکان، تغذیه، درمانی، بهداشتی درمانی موکب صاحب الزمان (عج)
۱۰ دانشگاه فرهنگیان عراق اسکان، پذیرایی دانشگاه فرهنگیان
۱۱ دانشگاه قم عراق اسکان، پذیرایی، فرهنگی المعصومه الکریمه
۱۲ دانشگاه یزد عراق فرهنگی، اسکان موکب دانشجویان حسینیه ایران
۱۳ دانشگاه شهید بهشتی عراق اسکان، پذیرایی، فرهنگی شباب رضوی
۱۴ مجتمع آموزش عالی لارستان عراق فرهنگی، رسانه ای، اسکان تغذیه موکب حضرت زینب (ع) لارستان
۱۵ دانشگاه صنعتی قم عراق

مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم افزود: در کشور عراق هم دانشگاه‌های شهید بهشتی، تهران، تربیت مدرس، صنعتی قم، قم، شهید رجایی، یزد، جهرم، اردکان، فرهنگیان، پیام نور، فرهنگیان و دانشگاه ملی مهارت موکب برپا کردند.

وی ادامه داد: سازمان بسیج دانشجویی هم دو ورزشگاه در نجف و کربلا را به عنوان موکب تجهیز کردند که روزانه هر کدام به ۵۰۰۰ نفر ارائه خدمات می کند.

برپایی نشست‌های دانشجویی

بادپا افزود: همچنین برنامه های متعدد فرهنگی توسط دانشگاهیان در نجف اشرف، کربلای معلی و مسیر پیاده روی زائران در بین نجف اشرف و کربلای معلی برگزار می شود، علیرغم مراسم عزاداری، نشست های دانشجویی نیز برای امسال برنامه ریزی شده است، دسته عزاداری دانشجویان ایرانی در روز اربعین در حرم مطهر اباعبدالله الحسین (ع) و حضرت ابالفضل العباس (ع) برپا می شود.

انعکاس نسل کشی و جنایات نازیستی صهیونیست‌ها

بادپا افزود: با توجه به جنایت‌های ضدبشری صهیونیست‌ها در فلسطین و شهادت بیش از ۴۰ هزار نفر از مردم بی پناه غزه و ترورهای رژیم آپارتاید اسراییل بویژه در جنایت اخیر شهادت مجاهد سرافراز اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین- حماس، اربعین امسال حال و هوای دیگری خواهد داشت و این حرکت فرصتی مناسب برای انعکاس نسل کشی و جنایات نازیستی صهیونیست‌هاست.

وی ادامه داد: اربعین امسال یادآور و مصداق عینی جمله معروف و تاریخی امام خمینی (ره) است که راه قدس از کربلا می گذرد و کربلای امروز در فلسطین در حال تکرار است.

بادپا افزود: به امید خدا در اربعین امسال با حضور کشورهای محور مقاومت و مشارکت فعال فرهیختگان حول مسئله فلسطین صدای مظلومیت و آزادی خواهی و ظلم ستیزی مردم فلسطین را به گوش همه جهانیان خواهیم رساند و ایام اربعین بهترین فرصت برای تحقق این اتفاقات خواهد بود.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1240667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =