حال و هوای حسینی مردم گلستان در آستانه اربعین

مردم مومن و ولایی گلستان همگام با ملت ایران پرشورتر از گذشته با حرکت به سمت کربلای معلی، برپایی مراسم سوگواری اباعبدالله (ع) در مساجد و برنامه‌ریزی برای برپایی موکب‌ پذیرایی از جاماندگان پیاده‌روی اربعین در شهرهای مختلف، عشق و ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت به نمایش می‌گذارند.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از گلستان، این روزها همانند سال‌های قبل موج میلیونی زائران امام حسین (ع) از ایران اسلامی برای زیارت کربلای معلی به صورت زمینی و هوایی در مسیر عراق در حرکت هستند که مردم گلستان بخشی از این موج را تشکیل می‌دهند و در کنار آن تعدادی از مردم استان با برپایی موکب، افتخار پذیرایی از زائران حسینی را در مسیر کربلا بر عهده دارند.

دلدادگان حسینی در شهرهای گلستان از جمله مناطق شرقی مانند گنبدکاووس، گالیکش و مینودشت که فرصت همراهی با زائران کربلای معلی را نیافتند با شرکت در مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین به مقصد امام‌زاده یحیی بن زید (ع) عشق و ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت نشان خواهند داد.

مردم عزادار گلستان هر شب با حضور در مساجد شاخص شهرها و روستاهای خود در مراسم سوگواری اباعبدالله حسین (ع) شرکت می‌کنند و جمعی از مومنان هم به فکر تهیه نوشیدنی‌ گرم و سرد به همراه خوراکی‌ متنوع برای پذیرایی از شرکت کنندگان مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین هستند.

در کنار آن شماری از مردم گلستان بعد از مراسم پیاده‌روی اربعین به دنبال همراه شدن با کاروان‌های «حرم تا حرم» اعزامی از بقاع متبرکه شاخص استان به سمت مشهد به صورت پیاده و خودرویی هستند تا ۲۸ صفر مصادف با سالروز شهادت علی ابن موسی الرضا(ع) در این مکان مقدس حاضر باشند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس نیز در این زمینه بیان کرد: مردم شهرستان در آستانه اربعین حسینی چهار موکب در عراق برپا کردند و در گنبدکاووس هم در مسیر روستای قوینلی تا امام‌زاده یحیی‌بن‌زید (ع) ۴۰ موکب پذیرایی از شرکت کنندگان در مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین برپا می‌شود.

خبرنگار: رضوان سادات حسینی مهر

انتهای خبر/

کد خبر: 1240365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =