اعلام وضعیت دما و بارش کشور تا اوایل مهر

بر اساس اعلام پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو تا هفته اول مهر بارش در نوار شمالی کشور گرایش به کمتر از نرمال، در جنوب-جنوب ‌شرق در محدوده نرمال و سایر مناطق عمدتا بی ‌بارش خواهند بود. دمای هوای شهریور نیز به نسبت متعادل می‌شود، به‌طوری‌که در اغلب مناطق کشور در محدوده نرمال و در مناطق مرکزی و شرقی کشور بیش از نرمال خواهد بود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، جدیدترین نقشه‌های پیش‌بینی هفتگی بارش کشور بر مبنای نقشه‌های احتمالاتی توسط پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور از ۲۹ مرداد ماه تا ۸ مهر ماه سال ۱۴۰۳ تولید و ارائه شد. بر این اساس، طی هفته اول (۲۹ مرداد تا ۴ شهریور) بارش در سواحل خزر و شمال‌ غرب کشور کمتر از نرمال، در دامنه شرقی کوه‌های زاگرس جنوبی، استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد، غرب کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان و شمال و شرق هرمزگان بیش از نرمال و سایر مناطق کشور کمتر از نرمال یا بی‌بارش هستند همچنین بارش انباشته با احتمال بین ۵۰ تا ۷۵ درصد در مناطق با بارش بیش از نرمال به‌ویژه در فارس بین ۲۰ تا ۶۰ میلیمتر پیش ‌بینی شده است.

بیشتر بخوانید:

دمای هوای کدام مناطق کشور کاهش یافته است؟

در هفته‌ های دوم و سوم بارش در مناطق جنوبی کشور در محدوده نرمال و برای سایر مناطق کمتر از نرمال یا بی‌بارش پیش‌ بینی شده است. بارش هفته‌های چهارم تا ششم استان‌ها در نوار شمالی کشور در محدوده نرمال، جنوب-جنوب ‌شرق کمتر از نرمال و برای سایر مناطق عمدتا بی ‌بارش برآورد می‌شود.

جدیدترین نقشه‌های پیش‌بینی هفتگی دمای هوای کشور نیز بر مبنای نقشه‌های احتمالاتی از ۲۹ مرداد ماه تا ۸ مهر ماه سال ۱۴۰۳ تولید و ارائه شد. بر این اساس دمای هوای هفته اول (۲۹ مرداد تا ۴ شهریور) در نوار شرقی و ساحلی جنوب حدود یک درجه کمتر از نرمال، در سواحل خزر عمدتا نرمال و در سایر مناطق ۱ تا ۳ درجه بیشتر از نرمال است.

دمای هوای هفته دوم در استان‌های ساحلی خزر و شمال‌ غرب تا یک درجه بیش از نرمال، در نوار ساحلی سیستان و بلوچستان تا یک درجه کمتر از نرمال و برای سایر مناطق کشور ۱ تا ۳ درجه بیش از نرمال پیش ‌بینی شده است.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، در هفته ‌های سوم تا پنجم دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی کشور ۱ تا ۲ درجه بیش از نرمال، در نوار ساحلی سیستان و بلوچستان نرمال و در سایر مناطق کشور تا یک درجه بیشتر از نرمال خواهد بود. دمای هفته ششم برای اغلب مناطق کشور تا یک درجه بیش از نرمال برآورد می‌شود.

انتهای پیام

کد خبر: 1240550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =