ترکیب چای سبز با زیره فوق‌العاده است که در کشورهای خارجی به این دمنوش «چای عربی» می‌گویند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، چای سبز یکی از چای های مفید برای سلامت بدن می باشد که به نسبت دیگر چای ها کمتر فرآوری شده است. این چای دارای آنتی اکسیدان، پتاسیم، ویتامین های گروه ب، منیزیوم، منگنز و کافئین است. از جمله خواص چای سبز می توان به خاصیت ضدپیری و لاغری آن اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

بلایی که مصرف زیاد چای و قهوه بر سرتان می‌آورد

انواع مختلفی از چای سبز وجود دارد که با توجه به تنوع استفاده ، شرایط رشد ، روش های باغبانی ، فرآوری تولید و زمان برداشت، تفاوت های چشمگیری دارند.

اگرچه تحقیقات زیادی در مورد اثرات احتمالی مصرف چای سبز به طور مرتب انجام شده است ، اما شواهد کمی مبنی بر تاثیر نوشیدن چای سبز بر سلامتی وجود دارد. البته باید اضافه کرد در برخی افراد که مشکل فشار دارند، فشار خون را پاییین می آورد.

خاستگاه این چای چین است ولی چای سبز ایرانی و افغانی پر طرفدار است.

چای سبز با زیره لاغر میکند شما را لاغر می کند به این صورت که چای سبز و زیره هر دو با افزایش متابولیسم و کاهش اشتها فرد را لاغر میکند، اما تأثیر آنها بر لاغری محدود است و برای نتیجه‌گیری مطلوب باید همراه با رژیم غذایی مناسب و ورزش منظم استفاده شوند.

آیا چای سبز با زیره لاغر میکند

ترکیب چای سبز با نعناع و زنجبیل و زیره فوق‌العاده است. در کشورهای خارجی به این دمنوش “چای عربی” می‌گویند که خاصیت لاغری دارد.

برای آماده کردن این دمنوش، مقداری چای سبز، نعنا ترجیحا تازه، مقدار کمی زنجبیل و کمی زیره سیاه را در آب جوش بریزید و اجازه بدهید بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه دم بکشد.

سپس آن را صاف کنید و در صورت تمایل با یک قاشق چای‌خوری عسل بنوشید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1240749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =