«صحیفه سجادیه» منبع جشنواره کتابخوانی نیایش در دانشگاه آزاد اسلامی البرز

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی البرز گفت: صحیفه سجادیه به عنوان منبع جشنواره کتابخوانی نیایش در این دانشگاه در نظر گرفته شده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حسین کلانتری خلیل آباد با اشاره به اینکه یکی از اقدامات و افتخارات مهم و ماندگار دانشگاه آزاد اسلامی که با تأکید بر اسناد بالادستی از جمله سند اسلامی شدن دانشگاه ها، بیانیه گام دوم و نیز سند تحول و تعالی دانشگاه، در این مقطع انجام می پذیرد جشنواره امامت و مهدویت است، اظهار کرد: محور قراردادن موضوع امامت و مهدویت حائز اهمیت فراوانی است.

وی ادامه داد: در این راستا، بهره گیری از ابزار هنر در انتقال مفاهیم دینی و مذهبی، ابتکار ارزشمندی است که در جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت مدنظر قرار گرفته است.

به گفته رئیس دانشگاه آزاد اسلامی البرز، امسال این دانشگاه، برای چهارمین سال، میزبان جشنواره کتابخوانی نیایش است.

کلانتری با تاکید بر اینکه این جشنواره هر ساله با محوریت کتاب ارزشمند صحیفه سجادیه برگزار شده، تصریح کرد: امسال زیارت جامعه کبیره نیز به عنوان یکی از منابع گرانسنگ دینی در دستور کار جشنواره قرار گرفته است، در این راستا چهارمین جشنواره کتابخوانی نیایش در استان البرز؛ با محوریت کتاب ارزشمند صحیفه سجادیه و زیارت جامعه کبیره برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه طبق برنامه ریزی انجام شده در شورای استانی سیاست‌گذاری جشنواره، زمان ثبت نام از آبان ماه تا دیماه ۱۴۰۳ است، متذکر شد: تمام دانشگاهیان اعم استادان، دانشجویان و کارکنان و خانواده ایشان، دانش آموزان، معلمان و عموم مردم می تواند در جشنواره کتابخوانی نیایش ثبت نام کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی البرز ادامه داد: مسابقه نیز در روز ۸ بهمن ماه ۱۴۰۳ (به صورت حضوری و مجازی) برگزار و پس از داوری و جمع بندی نتایج و معین شدن نفرات برتر، اختتامیه جشنواره در روز ۱۶ بهمن ماه ۱۴۰۳ همزمان با میلاد امام سجاد(ع) برگزار می شود.

کلانتری با اشاره به اینکه به منظور تشویق و ترغیب مخاطبان برای شرکت در این جشنواره، جوایز نقدی خوبی برای نفرات برتر تدارک دیده شده، یادآور شد: این جوائز شامل: مبلغ ۱۰ میلیون تومان برای نفر اول، ۷ میلیون تومان برای نفر دوم و ۵ میلیون تومان برای نفر سوم است، همچنین ۲۰ جایزه یک میلیون تومانی برای قرعه کشی در میان عموم شرکت کنندگان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه در خصوص زیارت جامعه کبیره، دو برنامه تدارک دیده شده است، گفت: فرازهایی از زیارت جامعه کبیره، به صورت مسابقه کتابخوانی همراه با صحیفه سجادیه برگزار و تلخیص کتاب ارزشمند شرح زیارت جامعه کبیره (۱۰ جلدی) آیت الله جوادی آملی، در یک جلد تحت نظر موسسه اسرا انجام خواهد شد.

به گفته رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز، این دانشگاه دارای بیش از ۵۱ هزار دانشجو است که برای مشارکت آنها در برنامه های دانشگاه بیش از ۵۰ کانون و تشکل راه اندازی شده که در طول سال برنامه های متنوعی را برگزار می کنند، افزود: بر این اساس و در راستای مشارکت حداکثری کانون‌ها و تشکل های دانشجویی، اولین جلسه با دبیران و اعضای کانون ها و تشکل ها در تاریخ ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ برگزار شد و توضیحات لازم داده شد.

وی با بیان اینکه ان شاءالله این جلسات ادامه خواهد داشت و باید تلاش کنیم نقش آفرینی جوانان و دانشجویان بعنوان سکانداران آینده جامعه، پررنگ تر صورت پذیرد، تاکید کرد: در همین راستا علاوه بر مسولیت دادن به ایشان در امور اجرایی جشنواره، برای ترغیب ایشان برای مشارکت، لوگوی این کانون‌ها و تشکل ها در پوستر فراخوان جشنواره درج شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1241119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =