پخش همزمان کنفرانس فدراسیون آموزش پزشکی اروپا در ۵ دانشگاه کشور

معاون امور دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی هوشمند، از پخش همزمان کنفرانس سالیانه فدراسیون آموزش پزشکی اروپا، از طریق ۱۵ اکانت رایگان در ۱۰ کلان منطقه آمایشی و پنج دانشگاه علوم پزشکی خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، بابک ثابت، با اشاره به برگزاری همایش سالیانه فدراسیون جهانی آموزش پزشکی شاخه اروپایی Association for Medical Education in Europe یا (AMEE) گفت: کنگره AMEE یکی از معتبرترین و پرمخاطب‌ترین رویدادهای بین المللی در زمینه آموزش پزشکی است.

وی افزود: در این رویداد متخصصان، اساتید، دانشجویان، مؤسسات و نهادهای آموزشی مختلف از سراسر جهان گردهم می‌ آیند تا نوآوری‌ها، رویکردهای جدید و چالش های آموزش پزشکی را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

ثابت با اشاره به تجربه موفق برگزاری همایش انجمن آموزش پزشکی اروپا در ۱۰ کلان منطقه آمایشی کشور در سال گذشته گفت: امسال نیز همانند گذشته با پیگیری و تلاش دانشگاه علوم پزشکی هوشمند و همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، این همایش همزمان در ۱۰ کلان منطقه آمایشی و ۵ دانشگاه علوم پزشکی در داخل کشور، امکان پخش خواهد داشت.

معاون امور دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی هوشمند، شعار امسال این همایش را «از دانش به عمل» برشمرد و بر ضرورت توسعه دانش جدید با هدف گسترش در عرصه فعالیت های مرتبط با سلامت تاکید کرد.

وی گفت: بر این اساس سرفصل های مختلفی شامل استفاده از چت بات ها در آموزش پزشکی، اساتید جراحی به عنوان معلم جراحی، نحوه آموزش دانشجویان، لیدرشیپ دانشجویی و اعطای نقش آموزش دهنده به دانشجو، استاندارد سازی آموزش های تحصیلات تکمیلی، کاربرد هوش مصنوعی در آموزش پزشکی، آموزش در عرصه و همچنین آموزش متناسب با نیازهای جامعه از سوی شاخه اروپایی فدراسیون بین المللی آموزش مورد توجه قرار گرفته است.

دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی وزارت بهداشت ادامه داد: کنگره بین المللی آموزش پزشکی ۲۶ تا ۲۸ آگوست ۲۰۲۴ در شهر بازل سوئیس برگزار می شود و پخش همزمان این کنفرانس سالانه مطابق با ۵ تا ۷ شهریور ۱۴۰۳ در ۱۰ کلان مناطق آمایشی کشور ۱۴۰۳ انجام خواهد شد. علاقمندان می توانند جهت بهره برداری از این همایش معتبر بین المللی به مراکز مطالعات و توسعه آموزش (EDC) دانشگاه های علوم پزشکی منطقه خود مراجعه کنند.

وی با ابراز امیدواری از فعالیت شاخه آسیایی فدراسیون آموزش پزشکی با محوریت ایران گفت: با توجه به همکاری های موثر و نقش پررنگ ایران در اعتبار بخشی منطقه ای آموزش پزشکی، امیدواریم تا شاخه آسیایی این فدراسیون با محوریت ایران فعال شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1241258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =