جمعی از دانشجویان: دانشگاه هنر را نجات دهید! 

جمعی از دانشجویان دانشگاه هنر ایران با راه‌اندازی کارزاری خواستار مساعدت رئیس جمهوری برای حل مشکلات رفاهی و نجات این دانشگاه شدند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، خدمات رفاه دانشجویی در کشورهای مختلف متناسب با فعالیت و ماموریت هر دانشگاه دارای الگوهای متفاوتی می باشد و بر این اساس خدمات متفاوتی ارائه می دهند و البته این خدمات رفاهی دانشگاه ها باید بتواند در پیشبرد امور دانشجویی در زمان تحصیل حداکثر بهره وری را داشته باشد. با توجه به گسترش آموزش عالی در ایران و اهمیت اجتماعی و سیاسی آن، خدمات رفاه دانشجویان برای تحقق اهداف دانشگاه از آغاز دارای اهمیت بوده است.

بیشتر بخوانید:

هزینه ۱۹۰ میلیارد تومانی برای تعمیر، تجهیز و ارتقای خوابگاه‌ها

اگرچه هدف ارائه خدمات رفاهی، آرامش روان دانشجویان برای پرداختن به فعالیت های آموزشی و پژوهشی است؛ اما در برخی دانشگاه‌ها خدمات رفاهی و ناکافی بودن اعتبارات دولتی و رویه‌های ناکارآمد، نارضایتی دانشجویان را به دنبال دارد.

فقدان استاد در دانشگاه هنر نگران کننده است

در این ارتباط، جمعی از دانشجویان دانشگاه هنر ایران خطاب به محمدرضا حسنایی رئیس دانشگاه هنر ایران و مسعود پزشکیان رئیس جمهور با راه اندازی کارزار اعتراضی، خواستار مساعدت آنان برای بهبود وضعیت رفاهی این دانشگاه شدند.

در بخش ابتدایی متن کارزار آمده است: دانشگاه هنر ایران، در جایگاه معدود دانشگاه‌های هنر دولتی پایتخت که دانشجویان را با گزینشی نسبتا دشوار در خود جای می‌دهد، خوابگاهی برای ارائه به ورودی‌هایش ندارد. چندین سال است که دانشگاه با موضوع فقدان خوابگاه مواجه است و از قضا پیگیری‌های برخی از مسئولان نیز بی‌نتیجه مانده است که این موضوع از طرفی مایه‌ دلسردی دانشجویان شده و از طرفی دیگر آن‌ها را برای زیستی امن و آسوده‌تر تحت فشار مالی گذاشته است.

دانشجویان خطاب به رئیس جمهور بیان کردند: فقدان اساتید از دیگر مشکلات نگران‌کننده‌ دانشگاه است. با نگاهی گذرا به نمودار اساتید در نیم‌سال‌های مختلف دانشگاه می‌توان به کمبود تنوع و پایین بودن کیفیت برخی از استادان پی برد که متأسفانه با توجه به حضور بعضی از این متخصصان در موسسه‌های خصوصی، می‌توان این کاستی را از سر ناچیز بودن حقوق اساتید تعبیر کرد. امروزه وجود امکانات ساده‌ رفاهی در هر دانشگاهی بدیهی می‌کند؛ اما دانشجویان پردیس‌های دانشگاه هنر به دلیل عدم پیگیری و کمبود بودجه از داشتن یک دستگاه آب‌سردکن و بوفه‌ تهیه‌ خوراکی نیز محرومند.

دانشجویان دانشگاه هنر ایران خطاب به رئیس این دانشگاه عنوان کردند: یکی از خطیرترین چالش‌های دانشگاه، انفصال دانشکدگان و پراکندگی‌شان نسبت به یکدیگر است. در واقع این نهاد دارای چهار پردیس در فواصل بسیار از هم در استان‌های تهران و البرز است. پردیس باغ ملی در خیابان امام خمینی(ره)، پردیس کاربردی در خیابان حضرت ولی‌عصر(عج) و پردیس هنرهای دراماتیک در خیابان شهید ورزنده، در تهران، و پردیس دانشکدگان موسیقی در کرج مستقر هستند.

در این کارزار مطرح شده است: این موضوع از سویی موجب اتلاف وقت دانشجویان شده و از سویی دیگر سبب محرومیت دانشجویان از مهم‌ترین ویژگی فضای دانشگاهی یعنی امکان تعامل و ارتباطات با رشته‌های مختلف شده است. این در حالی است که قابلیت ادغام دانشکدگان و رساندن آن‌ها به حداقل دو پردیس در تهران وجود دارد و بارها توسط برخی دانشجویان بیان شده است. وضعیت دانشگاه هنر ایران، مشخصا قابل بهبود و توسعه است. از همین رو از مدیریت دانشگاه هنر ایران و رئیس جمهور تقاضا داریم که پاسخ‌گوی درخواست‌های متعدد هنرمندان کوشای خود باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1241679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =