لیست مراکز تفریحی سریلانکا + آدرس و هزینه بلیط

جاهای دیدنی و مراکز تفریحی سریلانکا بسیار متنوع بوده، به طوری که این کشور را به یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری در دنیا تبدیل کرده است.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، جاهای دیدنی و مراکز تفریحی سریلانکا بسیار متنوع بوده، به طوری که این کشور را به یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری در دنیا تبدیل کرده است. چنانچه تمایل دارید تعطیلاتی سراسر هیجان و شگفتی را تجربه کنید حتماً به این کشور جزیره‌ای زیبا و رویایی سفر کنید. سریلانکا در آسیای جنوبی واقع شده و دارای طبیعتی بکر و حیرت انگیز است. همراه با تور سریلانکا می‌توانید به تماشای بسیاری از حیوانات مانند پلنگ‌ها و فیل‌ها پرداخته و یا از معابد و اماکن مقدس این کشور دیدن کنید. موزه‌ها، جنگل‌ها، پارک‌ها و سواحل استوایی در سریلانکا از دیگر مراکز تفریحی و دیدنی در این کشور محسوب می‌شود. در این مقاله قصد داریم به معرفی برخی از جذاب‌ترین و دیدنی‌ترین مراکز تفریحی و گردشگری سریلانکا بپردازیم.

لیست مراکز تفریحی سریلانکا + آدرس و هزینه بلیط

پارک ملی یالا از مراکز تفریحی سریلانکا

پارک ملی یالا از جمله پارک‌های وسیع و زیبا در سریلانکا است که می‌توانید سافاری را در آن تجربه کنید. این پارک جذاب در نزدیکی هامبانتوتا و درست در نزدیکی اقیانوس هند قرار دارد. در این پارک می‌توانید اکوسیستم‌های متعددی از جمله جنگل‌ها و مراتع بارانی را در کنار سواحل استوایی مشاهده کنید. در این پارک می‌توانید حیواناتی مانند پلنگ، کروکودیل و فیل‌ها را مشاهده کنید که در مسیرهای داخل پارک قرار دارند. همچنین در حدود ۲۰۰ گونه پرنده بومی و غیر بومی در پارک ملی یالا وجود داشته که به زیبایی هرچه بیشتر آن افزوده است. در این پارک دو معبد باستانی و تاریخی نیز وجود دارد که در جذب گردشگران بسیار موفق عمل کرده است. هزینه بلیط ورودی این پارک در حدود ۱۵ دلار بوده و در صورت برخورداری از سافاری برابر با ۶۵ دلار آمریکا است. قیمت تور سریلانکا چنانچه از طریق آژانس‌های مسافرتی معتبر و با سابقه باشد بسیار ارزان و مقرون به صرفه است.

معبد کهن دندان مقدس

از جمله مراکز دیدنی و تفریحی سریلانکا می‌توان به معبد قدیمی و کهن دندان مقدس اشاره کرد که در شهر کندی و در مجاورت موزه ملی کندی واقع شده است. معبد فوق از جمله معابد مقدس متعلق به بوداییان است که هر ساله گردشگران بسیاری از آن دیدن می‌کنند. برای مشاهده مراسم غسل می‌توانید در روزهای چهارشنبه به این معبد مراجعه کنید. هزینه بازدید از معبد دندان مقدس رایگان بوده و نیازی به تهیه بلیط ورودی ندارد.

پارک اوداوالاوه

از دیگر پارک‌های ملی در سریلانکا می‌توان به پارک جذاب و منحصر به فرد اوداوالاوه اشاره کرد که در فاصله ۱۶۰ کیلومتری از شهر کلمبو قرار دارد. قیمت تور کلمبو سریلانکا در آژانس هواپیمایی آیشم بسیار مناسب بوده و می‌توانید در طی این تور از کلیه مراکز توریستی و گردشگری این شهر دیدن کنید. در پارک ملی اوداوالاوه حیواناتی مانند فیل وجود دارد که به شگفتی هرچه بیشتر این پارک افزوده است. این پارک ملی در حدود ۳۱۰ کیلومتر مربع مساحت داشته و تقریباً ۲۵۰ فیل در آنجا زندگی می‌کنند. علاوه بر فیل‌ها می‌توانید پرندگان آبزی سریلانکا را نیز در این پارک وسیع و گسترده مشاهده کنید. هزینه بلیط ورودی به این پارک در حدود ۱۵ دلار و در صورت برخورداری از سافاری در حدود ۵۵ دلار آمریکا است.

برج لوتوس

از جمله مراکز تفریحی سریلانکا که بسیار زیبا و جذاب بوده، می‌توان برج لوتوس را نام برد که در سال ۲۰۱۹ میلادی افتتاح شده است. این سازه مرکز شبکه‌های تلویزیونی، رادیویی و تلفن همراه سریلانکا بوده و ارتفاعی برابر ۳۶۸ متر دارد. برج لوتوس در شهر کلمبو و در نزدیکی اقیانوس هند واقع شده و طرح آن از گل نیلوفر آبی الهام گرفته شده است. گردشگران می‌توانند از طریق آسانسور به بالای این برج رفته و به چشم انداز بسیار زیبایی از شهر کلمبو دست پیدا کنند. در پایه برج نیز مرکز خرید وجود داشته و در بالای برج نیز یک رستوران گردان به منظور پذیرایی از گردشگران قرار دارد. هزینه بلیط ورودی به این برج برای بزرگسالان خارجی در حدود ۲۰ دلار آمریکا و برای کودکان بین ۳ الی ۱۰ سال در حدود ۱۰ دلار آمریکا است.

قلعه تاریخی سیگیریا

قلعه تاریخی و کهن سیگیریا بر فراز صخره ۲۲۰ متری در جنگل‌های همیشه سبز سریلانکا در نزدیکی شهر دامبولا واقع شده است. این قلعه در قرن‌های چهارم و پنجم میلادی بنا شده و زمانی محل اقامت پادشاه جزیره بوده است. دیوارهای این صخره را نقاشی‌های بسیار بزرگ آراسته و در زمان ورود به کاخ یک دروازه غول پیکر را مشاهده می‌کنید که همانند شیر است. هزینه بلیط ورودی به این قلعه تقریباً ۳۰ دلار است.

معبد غار دامبولا

معبد غار از جمله پدیده‌های رایج در کشور سریلانکا است. این امر به دلیل وجود غارهای طبیعی بزرگی در دل این کشور است که تبدیل به معبد شده‌اند. معبد غار دامبولا در فاصله ۲ کیلومتری از شهر کلمبو واقع شده است که در آن می‌توانید مجسمه‌های بودا را در اندازه‌ها و اشکال مختلف مشاهده کنید. معبد طلایی دامبولا از بزرگترین معبد غارها در سریلانکا بوده که نام آن نیز در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت گردیده است. دیوارهای این غار با نقاشی‌های زیبا و رنگارنگ تزیین شده است. در بخش پایین آن نیز مجسمه‌ای طلایی و بزرگ از بودا وجود دارد که باعث شده تحت عنوان معبد طلایی دامبولا معروف گردد. هزینه بلیط ورودی به این غار جهت مسافران خارجی در حدود ۱۵۰۰ روپیه است.

پارک ملی مینریا در سریلانکا

از دیگر مراکز تفریحی سریلانکا می‌توان پارک ملی مینریا را نام برد که در شمال مرکزی این کشور قرار داشته و در حدود ۳ ساعت از کلمبو فاصله دارد. چنانچه به دیدن فیل‌های سریلانکایی علاقمند هستید این پارک ملی همان جایی است که فیل‌ها در آن به پادشاهی مشغول هستند. این پارک ملی در ماه‌های تیر تا مهر از جمله پناهگاه‌های امن و مطمئن برای فیل‌های آسیایی به شمار می‌آید. البته به جز فیل‌ها می‌توانید حیوانات دیگری از جمله خرس، پلنگ، گوزن و انواع میمون را در پارک ملی مینریا مشاهده کنید. برای رفتن به این پارک بهتر است یک روز کامل را برنامه‌ریزی کرده و از بخش‌های مختلف آن دیدن نمایید. هزینه بلیط ورودی به پارک مینریا در حدود ۳۷ دلار آمریکا و در صورت استفاده از سافاری در حدود ۱۰۰ دلار آمریکا است.

پارک ریدیاگاما

از جمله پارک‌های سافاری معروف و دیدنی سریلانکا می‌توان به پارک ریدیاگاما اشاره کرد که در نزدیکی هامبانتوتا واقع شده است. این پارک سافاری در حدود ۵۰۰ هکتار مساحت داشته و می‌توانید در آن کلیه حیوانات ساکن در آفریقا را مشاهده کنید. پارک ریدیاگاما متشکل از سه بخش منطقه شیر آفریقایی، منطقه جهانی و منطقه فیل سریلانکایی است. با دیدن این پارک می‌توانید یک سافاری آفریقایی ناب و شگفت انگیز را تجربه کنید. در پارک ریدیاگاما انواع حیوانات از جمله گورخرها، گاومیش‌ها، زرافه‌ها، شیرها و دیگر حیوانات بومی آفریقا وجود دارند. همچنین هزینه بلیط ورودی به این پارک در حدود ۸۳ دلار آمریکا است.

کد خبر: 1241705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =