هزینه انتخاب رشته مشاور_بلاگرها ۲ تا ۱۰ برابر سایر مشاوران

بررسی‌های ایسکانیوز نشان می‌دهد هزینه انتخاب رشته مشاور_بلاگرها ۲ تا ۱۰ برابر سایر مشاوران کنکور است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، بلاگرهای فضای مجازی به کنکور هم رحم نکرده‌اند. کافی است #انتخاب_رشته را در ذره‌بین اپلیکیشن‌ها بنویسید تا فهرست بلند بالایی از افراد و مراکز مشاوره کنکور و انتخاب رشته ردیف شود. از نکات رایگان برای انتخاب رشته گرفته تا دعوت به خرید پکیج‌های چند میلیونی. صفحات مجازی فهرست شده ابتدا ذهن داوطلبان را آشفته می‌کند و سپس جیب‌شان را خالی.

داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ با وجود تاخیر ۲ هفته‌ای در اعلام نتایج اولیه بالاخره به انتخاب رشته رسیدند. مرحله‌ای پُر چالش که تعیین‌کننده تخصص، شغل آینده و میزان درآمد جوانان خواهد بود.

از استرس و نگرانی داوطلبان که بگذریم، برخی انتخاب رشته را بهانه‌ای برای درآمدهای چند میلیونی خود قرار داده‌اند. ایسکانیوز پیش‌تر این موضوع را مورد بررسی قرار داده بود. ‌در گزارش ایسکانیوز به بهانه انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲ به افزایش هزینه‌های انتخاب رشته با توجه به منطقه مرکز انتخاب رشته اشاره شد. در این گزارش آمده است که هزینه انتخاب رشته‌ یک هشتم می‌شود، اگر از سعادت‌آباد سوار تاکسی شده و در امامزاده حسن یا نازی آباد پیاده شوید.

ایسکانیوز برای کنکور ۱۴۰۳ باز هم به سراغ هزینه‌های انتخاب رشته رفته است؛ اما این بار موضوع تاثیر معروف بودن یا نبودن افراد و مراکز انتخاب رشته در افزایش هزینه‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد.

جستجوی ایسکانیوز در فضای مجازی نشان داد که انتخاب رشته توسط دانشجویان دانشگاه‌های برتر کشور که آموزشگاه یا مرکز انتخاب رشته فیزیکی و نام و نشانی ندارند، از ۲۰۰ هزار تا یک میلیون تومان متغیر است.

مراکزی که مکان فیزیکی دارند با توجه به منطقه هزینه‌هایشان متغیر است. برای مثال آموزشگاهی در منطقه شهر ری تهران مراحل انتخاب رشته شامل چند جلسه مشاوره حضوری را با ۲ میلیون تومان انجام می‌دهد. در حالی که انتخاب رشته حضوری دانشگاه سراسری و آزاد یک مرکز انتخاب رشته در منطقه سعادت آباد تهران برای داوطلبان کنکور ۱۴۰۳، ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان آب می‌خورد.

البته این مرکز فرایند انتخاب رشته را در ۲ روز و با برگزاری کارگاه‌های اصول انتخاب رشته و معرفی رشته‌ها همراه با بازار کار انجام می‌دهد. گرفتن تست شخصیت از داوطلبان هم یکی دیگر از مراحل انتخاب رشته در این مرکز است.

این ارقام وقتی می‌رسد به افراد معروف، دیگر منطقه تعیین‌کننده قیمت‌ها نیست، بلکه تعداد فالوئرهاست که هزینه‌ها را مشخص می‌کند. تا جایی که آقای مشاور با یک میلیون فالوئر برای ۱۰ میلیون تومان برای انتخاب رشته از داوطبان می‌گیرد. در حالی که هزینه انتخاب رشته توسط مشاور کنکور دیگری با هزار نفر فالوئر نصف این هزینه یعنی ۵ تا ۶ میلیون است. از طرف دیگر مشاوری با ۹ هزار فالوئر برای انتخاب رشته مبلغی حدود ۵ میلیون می‌گیرد.

همانطور که بررسی ایسکانیوز نشان می‌دهد این روزها بازار کاسبی مشاور_بلاگرها از کنکور داغ داغ است. افرادی که روزی با آموزش نکات رایگان به داوطلبان کار خود را آغاز می‌کنند؛ اما به تدریج روی دیگر سکه و هزینه‌های مشاوره چند میلیونی برملا می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1242185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =