تحول در نظام اداری دانشگاه آزاد تا دو ماه آینده/ بیش از ۲هزار میلیارد تومان سنوات بازنشستگی پرداخت کردیم

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی از تحولات گسترده نظام اداری در این دانشگاه ظرف دو ماه آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ داریوش جاوید معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی ظهر امروز دوشنبه ۱۹ شهریورماه ۱۴۰۳ در دومین شورای معاونان امور مدارس دانشگاه آزاد اسلامی که در سازمان مرکزی برگزار شد، اظهار کرد: دشمن پمپاژ ناامیدی میکند و بیشترین هنر ما این است که سکوت میکنیم.

وی برگزاری رویداد مشق امید در دانشگاه آزاد اسلامی را اقدام مثبتی در مقابله با تزریق ناامیدی دانست و گفت: برخود میبالم که هم تحصیل کرده و هم از مدیران دانشگاه آزاد اسلامی هستم.

جاوید با اشاره به زمانی که ریاست واحد ملایر را به عهده داشته افزود: در آن زمان با بررسی چند متغیر گفتم بدا به حال کسی که سال های ۹۸و ۹۹از مدیران دانشگاه آزاد باشد!

وی ادامه داد: متغیر اول کاهش جمعیت جوان متغیر بعدی افزایش مراکز آموزش عالی و در نهایت متغیر خروج تعداد زیادی کارمند و هییت علمی که همه سنوات مالی و پول بازنشستگی میخواستند، بود. اما اگر نبود عنایت پروردگار، همراهی کارکنان و نگاه رئیس دانشگاه در سال ۹۹ باید کشتی دانشگاه آزاد به گل مینشست.

سرانه هر دانشجو در دانشگاه آزاد ۱۵ میلیون تومان است

جاوید با اشاره به اینکه در وزارت علوم سرانه یک دانشجو ۷۰میلیون در وزارت بهداشت بین ۵۹ تا ۳۰۰میلیون است، اضافه کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی سرانه یک دانشجو ۱۵میلیون تومان و در بودجه جدید ۲۰میلیون تومان بسته شده است.

وی با تاکید بر اینکه همه قراردادهای دانشگاه آزاد اسلامی در کل کشور باید در سامانه جامع قراردادها ثبت شود، ادامه داد: در کل کشور هر چیزی که منجر به پرداخت پول شود باید کد یکتا داشته باشد.

جاوید به دیگر سامانه های مالی دانشگاه آزاد اسلامی از جمله سامانه حسابیار، املاک و سامانه بودجه اشاره کرد و گفت: درست است دانشگاه آزاد به صورت هیئت امنایی اداره میشود اما هر سه ماه یکبار صورت های مالی را در وزارت دارایی بارگذاری و شفافیت و انضباط مالی دانشگاه در بالاترین سطح ممکن قرار دارد که انتظار داریم جهاد تبیین در این رابطه صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: در دانشگاه آزاد کل کیک اقتصادی شش و هفت دهم میلیارد بود که امسال ۳۲.۷ همت و بیشتر از ۴برابر شده و چیزی که واضح است این است که به شهریه فشار نیاوردیم.

جاوید بیان کرد: به یک میلیون و ۳۶۰ هزار دانشجو رسیده ایم و عامل آن درآمدهای غیرشهریه ای و رشد دانشجو بوده است. چرا افزایش دانشجو داشته ایم؟ چون دانشگاه آزاد با نیاز روز جامعه و دنیا حرکت میکند.

وی با اشاره به اینکه شیب افزایش درآمدها از هزینه ها بیشتر شد، افزود: نسبت درآمد غیر شهریه ای به کل درآمد در حال افزایش است و به زودی درآمدهای غیرشهریه ای از درآمدهای شهریه ای پیشی میگیرد.

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به شیوه افزایش حقوق و دستمزد هم بیان کرد: در سال ۱۴۰۱، مبلغ حکمی یک کارمند ۹.۸۰۰ و مبلغ فیشی ۱۲.۵ بود اما در سال ۱۴۰۳، مبلغ فیش به طور متوسط ۲۲ میلیون تومان شده است بنابراین حدود دو برابر شده است ما نمیگوییم عدد زیادی است اما شیب را باید ببینیم.

وی با تاکید بر اینکه عقب افتادگی یک شبه به وجود نیامده که یک شبه هم از بین برود، بیان کرد: سال ۹۹ یک مدیرکل در دانشگاه آزاد اسلامی ۹.۲۰۰ حقوق میگرفت در سال ۱۴۰۳، به طور متوسط ۲۶ میلیون است و حدود ۳ برابر شده و اینها باید تبیین شود.

جاوید اضافه کرد: در دانشگاه آزاد از ۳۳۴۴۰ کارمند به ۲۴۷۸۰ نفر رسیده ایم و ۱۰ هزار کارمند کم شده است که این مهم با تغییر فرآیندها اتفاق افتاده است.

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: ما در سه سال گذشته بیش از دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان سنوات بازنشستگی پرداخت کرده ایم.

وی همچنین از تحولات گسترده نظام اداری دانشگاه آزاد ظرف دو ماه آینده خبر داد و گفت: در این تحولات کاهش بروکراسی را خواهیم داشت و قرار است خوشه ای با یکدیگر کار کنیم. هدف دوم ما این است تا پاسخگویی دانشگاه را به دانشجویان بالا ببریم و به این ترتیب هر ۳۰۰ دانشجو به یک کارمند وصل میشوند.

جاوید با اشاره به اینکه بیش از ۵ سال است که با راهنمایی های دکتر طهرانچی به روی این طرح کار میشود، ادامه داد: در این تحولات قرار است ساختارها تغییر کند و عناوینی چون معاون و مدیرکل عوض خواهد شد و به همه مسوولیت میدهیم همچنین قرار است پرداختی ها مبتنی بر جایگاه سازمانی به تنهایی نباشد و پست کارشناسی ۵ رده تا کارشناس ممتاز دارد.

انتهای پیام/



کد خبر: 1242406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =