کاهش نرخ باروری در کشور متوقف شد

رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت آخرین وضعیت «نرخ باروری» در کشور را تشریح کرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، صابر جباری در آیین افتتاحیه «نشست کشوری سلامت مادران و جوانی جمعیت» که صبح امروز سه‌شنبه، ۲۰ شهریور ماه در مرکز قلب و عروق شهید رجایی برگزار شد، اظهار کرد: بررسی‌ها بیانگر این است که نرخ باروری کشور به صورت آبشاری کاهش یافته است. پیش از انقلاب اسلامی، اجرای سیاست‌های تنظیم خانواده آغاز شده و پس از انقلاب اسلامی نیز تا مقطعی ادامه داشته است.

بیشتر بخوانید:

عوارض انواع ته دیگ از سرطان تا ناباروری

وی ادامه داد: سیاست‌های تنظیم خانواده و جمعیت در سال ۶۸ جدی شد و قانون «تنظیم خانواده» در سال ۷۲ به تصویب رسید و برای ۳ دهه اجرا شد.

رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت با اشاره به وضعیت کنونی نرخ باروری در کشور گفت: بررسی‌ها بیانگر این است که کاهش نرخ باروری کشور متوقف شده است. بر این باور هستیم اگر خواهان داشتن جمعیت و جامعه سالم هستیم، می‌بایست از ظرفیت زنان متخصص استفاده کنیم. اگر از ظرفیت زنان متخصص برای اجرای سیاست‌های افزایش جمعیت استفاده نکنیم باید بگوییم که تحقق اهداف این سیاست‌ها سخت است.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت به موضوع زایمان طبیعی توجه کرده است، افزود: وزارت بهداشت به موضوع زایمان طبیعی توجه کرده و تصمیم بر این است که زنان را از سزارین به سمت زایمان طبیعی سوق‌دهیم. با توجه به سیاست‌های تنظیم خانواده طی ۳ دهه گذشته نسبت به ترویج و اطلاع‌رسانی زایمان طبیعی به خوبی عمل نکرده‌ایم.

کد خبر: 1242457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =