ایران سرزمینی آباد و مردم آن نماد قدرت و پایداری هستند

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز سردار حسین سلامی در اجلاسیه باشکوه شهدای لشکر ۵۵ ویژه شهدا که به یاد سردار شهید محمود کاوه برگزار شد، با تأکید بر نقش برجسته ملت ایران در عرصه بین‌المللی، گفت: ایرانیان صاحب یک شخصیت بزرگ و بی‌نظیر در جهان هستند که این شخصیت نه‌تنها در تاریخ بلکه در ساختار اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کشور نیز نمود پیدا کرده است امروز وقتی به این سرزمین می‌نگرم، آبادانی و سربلندی را در هر گوشه آن می‌بینم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه سخنان خود به توصیف زیبایی‌های طبیعی و معنوی منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: امروز وقتی از منطقه جاسوسان به سمت مهاباد می‌آمدم، از بالگرد تصور کردم در بهشت خداوند هستم. طبیعت زیبا و روح‌بخش این سرزمین نه تنها مظهر بزرگی است بلکه الهام‌بخش شخصیت و فرهنگ مردمان آن نیز هست.

وی با اشاره به اهمیت این منطقه افزود: این خطه به واسطه شهدای بزرگی چون شهید کاوه و شهدای دیگر، نمادی از شکوه و افتخار برای ملت ایران است.

سردار سلامی تاکید کرد: مردم این خطه نه تنها پاسدار فرهنگ بومی و اسلامی خود هستند بلکه با ایستادگی و پایمردی‌شان، همچون کوه‌های استوار این منطقه، نمادی از قدرت و پایداری در برابر تهدیدات دشمنان هستند.

وی با بیان اینکه این خصوصیات استثنایی این منطقه را به نگینی درخشان در حلقه انگشتری ایران عزیز تبدیل کرده است، افزود: فلسفه اصلی اصرار دشمنان برای ناامن کردن این مناطق، ظرفیت‌های بالای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی این خطه است.

سردار حسین سلامی با تاکید بر تلاش‌های مستمر دشمنان برای ایجاد ناامنی و وابستگی در ایران، گفت: دشمنان همواره به دنبال آن بوده‌اند که از طریق ایجاد ناآرامی، امنیت ما را به خطر بیندازند و رشد و شکوفایی خود را از طریق فقر و بحران‌های ما تأمین کنند.

وی با اشاره به اهداف استکبار جهانی افزود: دشمنان می‌خواهند مسلمانان را در وضعیت نیازمندی و وابستگی نگه دارند تا خودشان در اوج قدرت و اقتدار بمانند.

سلامی با یادآوری شجاعت و فداکاری شهید کاوه و نقش مهم وی در دفاع از کشور گفت: شجاعت، وفاداری و درایت شهید کاوه در قلب جوانان ایران اسلامی نفوذ کرده و الهام‌بخش آنان در مسیر مقاومت و ایستادگی شده است. او یک شخصیت بزرگ و اسطوره‌ای بود که توانست با تأسیس یک جبهه محکم از ایثارگران، برای حفظ هویت ملی و اسلامی ایران گام‌های اساسی بردارد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: ایران امروز مدیون چنین قهرمانانی است که با از خودگذشتگی خود، ایستادگی در برابر هر نوع تهدید و تجاوزی را به ملت ایران آموزش دادند.

وی با اشاره به شهدای منطقه آذربایجان‌غربی و دیگر نقاط کشور گفت: بیش از ۱۲ هزار نفر از مردم آذربایجان‌غربی و ۲۴ هزار نفر از سایر مناطق کشور در این منطقه به خون خود غلتیده‌اند و برخی پیکرهای شهدا به آغوش خانواده بازگشته است، اما هنوز هم بسیاری از این پیکرهای پاک در این سرزمین آرمیده‌اند این خون‌های پاک، ضامن امنیت و استقلال کشور بوده و امروز نیز یاد و خاطره این شهدای گرانقدر، الهام‌بخش نسل‌های آینده است.

سلامی با تاکید بر اینکه نباید به دشمنان اعتماد کرد، هشدار داد: دشمنان با استفاده از زبان‌های شیک و فریبنده، به دنبال این هستند که ما را از تاریخ و هویت خود جدا کنند آنان قصد دارند افتخارات ما را با تحقیر جایگزین کنند هنوز هم فرزندان شما در این ارتفاعات، در شرایط سخت آب و هوایی و بدون هیچ توقعی از جان خود می‌گذرند تا از این مرز و بوم دفاع کنند

وی در پایان سخنان خود تاکید کرد: هیچ کشوری در جهان به اندازه ایران با دشمنان مواجه نیست، چراکه ایران خواهان عدالت، صلح و رشد انسانی است، همین ارزش‌ها باعث شده که دشمنان در مقابل ما صف بکشند اما ما با آموزش‌های رهبر معظم انقلاب، یاد گرفته‌ایم که مقاومت کنیم و در برابر هرگونه توطئه و تهدیدی ایستادگی کنیم.

خبرنگار: سامان رزمی

انتهای خبر/

کد خبر: 1242654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =