قطع فروش اینترنتی بلیت اتوبوس برای گران‌فروشی

در روزهای پایانی تابستان و با افزایش تقاضای سفر، برخی شرکت‌های حمل‌ونقل مسافر با قطع فروش اینترنتی بلیت بر گران‌فروشی در این حوزه دامن می‌زنند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، در حالی مردم اردبیل از عدم فروش اینترنتی بلیت اتوبوس به مسیرهای مختلف گله‌مند هستند که شرکت‌های حمل‌ونقل مسافر با این حربه سعی دارند فروش بلیت را حضوری کنند و چندین برابر قیمت مصوب آن را به فروش برسانند و یا زمینه ایجاد بازار سیاه را فراهم کنند،

در حالی که بخش عظیمی از مسافران اردبیل ـ تهران و اردبیل ـ سایر شهرهای کشور با مشکل تهیه بلیت به‌ویژه عدم ارائه و دسترسی به سایت فروش بلیت اینترنتی روبه‌رو هستند که خود آنها ابراز می‌کنند در برخی موارد با مراجعه حضوری چندین برابر قیمت مصوب مجبور به تهیه بلیت شده‌اند تا سفر ضروری خود را در روزهای پایانی تابستان انجام دهند.

مسئولان امر در این زمینه نه‌تنها پاسخی شفاف نمی‌دهند، بلکه به‌بهانه‌های مختلف نظیر کمبود اتوبوس، انجام سفرهای پرتراکم اربعین و زیارت حضرت امام رضا(ع) و یا بهانه‌های دیگر سعی دارند این موضوع را سرپوش بگذارند و از برخورد با تخلفات بی‌تفاوت عبور کنند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل در حالی از فعالیت ۲۷۸ دستگاه اتوبوس در قالب شرکت‌های حمل‌ونقل مسافر سخن به‌میان می‌آورد که بیش از نیمی از این اتوبوس‌ها در هفته‌های پایانی مسافرت‌های تابستانی و حضور پرتراکم گردشگران از چرخه شرکت‌های حمل‌ونقل‌ خارج شده و به‌بهانه‌های مختلف مشغول جابه‌جایی مسافران با نرخ‌های غیرمتعارف و حتی دربستی هستند.

کلیم‌الله وثوقی با رد مشکل نبود بلیت اینترنتی، اظهار کرد: شرکت‌های حمل‌ونقل موظف هستند ۸۰ درصد پیش‌فروش خود را در سایت اینترنتی انجام دهند و در این زمینه در صورت قصور و کوتاهی با شرکت‌های حمل‌ونقل برخورد می‌شود.

وی تصریح کرد: به‌دلیل تراکم سفر در روزهای پایانی تابستان و همچنین یک ماه تراکم کاری اتوبوس‌های استان در مسیرهای مختلف زیارتی ما با شرایطی متفاوت از فصول مختلف روبه‌رو هستیم، اما قطعاً سعی ما بر این خواهد بود به مسافران و گردشگران ارائه خدمات شود و در این زمینه تضییع حقوقی انجام نشود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل در مورد افزایش قیمت خودسرانه گفت: به‌هیچ‌وجه امکان دریافت مبالغ اضافی از مسافران وجود ندارد، چرا که به‌دقت نرخ مصوب در شرکت‌های حمل‌ونقل رصد و پایش می‌شود تا با کوچکترین تخلف برخورد جدی انجام شود.

اما در این بین مسافران و گردشگران گله‌مند پیدانشدن بلیت اتوبوس در برخی از مسیرها و عدم فعالیت سایت عرضه فروش اینترنتی هستند که ضرورت دارد مسئولان امر در این روزهای پایانی فصل گردشگری تابستان فکری به حال افزایش سرویس‌های خدماتی حمل‌ونقل مسافر داشته باشند تا بیش از این گلایه‌ها و کاستی‌ها از سوی مسافران شرایط نامناسب گردشگری را با برند اردبیل به وجود نیاورند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1242896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =