بهترین برندهای کابل شبکه در بازار ایران + چند نکته مهم

از آن جایی که کابل‌ها وظیفه انتقال صحیح و امن داده را بر عهده دارند، باید در انتخاب و خرید آن‌ها دقت زیادی به خرج داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، از آن جایی که کابل‌ها وظیفه انتقال صحیح و امن داده را بر عهده دارند، باید در انتخاب و خرید آن‌ها دقت زیادی به خرج داد. همچنین برای ایجاد یک شبکه قوی و کاربردی باید به سراغ خرید کابل شبکه باکیفیت از برندهای مطرح جهانی بروید. زیرا یکی از اصلی‌ترین قسمت‌ها در هر شبکه، کابل آن است. برای همین بسیاری از افراد به دنبال خرید کابل شبکه از برندهای معروف و مشهور هستند. برای خرید بهترین برند کابل شبکه موجود در بازار ایران این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

چرا انتخاب برند کابل شبکه مناسب مهم است؟

همانطور که در ابتدای مقاله هم عنوان کردیم، انتخاب کابل با کیفیت برای ایجاد یک شبکه امن و کاربردی ضروری است. یعنی بدون وجود این کابل‌ها نمی‌توان یک شبکه منظم، امن و کاربردی ایجاد کرد. در واقع با خرید کابل از برندهای غیرقابل اعتماد و متفرقه دچار ضرر و زیان خواهید شد. یعنی وقت و هزینه‌ای که صرف خرید کابل کرده‌اید، به طور کامل هدر رفته است. به همین منظور باید حتما از خرید برندهای متفرقه بپرهیزید. به جای آن، به سراغ خرید از برندهای معتبر و معروف بروید. این برندها اصولا بهترین کابل شبکه موجود در ایران را تولید می‌کنند. اگر با این برندهای محبوب آشنایی ندارید، در ادامه این مقاله آن‌ها را بررسی می‌کنیم. پس با ما همراه شوید.

بهترین برندهای کابل شبکه در ایران

در این بخش از مقاله به معرفی بهترین برندهای کابل شبکه در ایران می‌پردازیم. در نتیجه اگر قصد خرید این محصول را دارید، این بخش را تا انتها مطالعه کنید. از جمله برندهایی که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم، می‌توان به برند لگراند LEGRAND، نگزنس NEXANS و بلدن BELDEN اشاره کرد.

معرفی کابل شبکه لگراند

لگراند یک برند فرانسوی تولیدکننده‌ی انواع تجهیزات باکیفیت الکتریکی است. این برند بسیار پرفروش و محبوب بوده و محصولات فوق‌العاده کاربردی دارد. این برند تولیدکننده انواع کابل‌های متنوع از جمله مدل‌های CAT۵e ،CAT۶ ،CAT۶a ،CAT۷ و CAT۷a است. همچنین از نظر امنیت و شیلد هم کابل‌های مختلفی در مدل‌های UTP،SFTP وFTP را تولید می‌کند. از بین تمام مدل‌های کابل شبکه لگراند، بهترین آن‌ها کابل شبکه لگراند CAT۶ SFTP است.

آشنایی با کابل شبکه برند نگزنس NEXANS

این برند هم یکی دیگر از برندهای تولیدکننده تجهیزات شبکه معروف در جهان است. از جمله بهترین انواع کابل‌های این برند می‌توان به کابل‌های Cat۵، Cat۵e، Cat۶، Cat۶a و Cat۷ اشاره کرد. همچنین این برند هم مانند لگراند انواع مدل‌های شلیدبندی کابل شبکه را ارائه می‌کند. به علاوه برخی از کابل‌های آن با روکش LSZH و برخی دیگر با روکش PVC به بازار عرضه می‌شوند.

معرفی کابل شبکه بلدن BELDEN

بلدن، یک برند آمریکایی است که تجهیزات الکتریکی پرکاربردی مانند کابل‌های شبکه را تولید می‌کند. البته اغلب محصولات این برند در کشور چین و تحت نظارت و با استانداردهای آمریکایی تولید می‌شوند. از جمله بهترین تولیدات آن می‌توان به کابل‌های Cat۵e و Cat۶ اشاره کرد. از لحاظ نوع عایق و شیلدبندی هم کابل‌های این برند به دو دسته UTP و SFTP تقسیم می‌شوند.

آشنایی با کابل شبکه زیمنس

دیگر کمتر کسی پیدا می‌شود که با برند مشهور و معروف زیمنس آشنایی نداشته باشد. زیمنس یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان کابل در سراسر جهان است. این برند کابل‌های شبکه بسیار خوب و باکیفیتی تولید می‌کند که در ایران هم آن‌ها را می‌توان از بهترین سایت خرید کابل شبکه مانند نت ران، لگراندبازار، دیجی کالا، برقچی و ... تهیه کرد. محصولات این برند شامل انواع کابل‌های Cat ۵e، Cat ۶، Cat ۶A، Cat ۷A و Cat ۸.۲ هستند.

معرفی کابل شبکه پریسمیان PRYSMIAN

پریسمیان یکی از برندهای خوشنام و مشهور ایتالیایی در حوزه تولید تجهیزات برقی است. این برند محصولات بسیار باکیفیتی دارد. از جمله بهترین انواع کابل‌های شبکه پریسمیان می‌توان به مدل‌ها کابل Cat۶ برای استفاده Outdoor اشاره کرد.

کابل شبکه اشنایدر

یکی دیگر از برندهای فرانسوی مشهور در زمینه تولید تجهیزات و کابل شبکه، اشنایدر است. کابل‌های این برند از فلز مس درجه یک ساخته می‌شوند. همچنین برای عایق آن‌ها از موادی مانند روکش PVC و LSZH استفاده می‌شود. کابل Cat۶ از نوع UTP برند اشنایدر از تولیدات بسیار کاربردی و پرفروش آن به حساب می‌آید.



نکات مهم هنگام خرید کابل شبکه

برای خرید کابل شبکه با کیفیت نکات مهم زیادی وجود دارد. شما حتما باید آن‌ها را بدانید و به آن‌ها توجه کنید. از جمله این نکات می‌توان به قیمت محصول، کیفیت برند و همچنین نوع شیلدبندی کابل اشاره کرد. حتی باید بدانید که انواع کابل‌های مختلف، کاربردهای متفاوتی دارند. یعنی نمی‌توان از همه آن‌ها برای همه مصارف استفاده کرد. به همین دلیل شما ابتدا باید نیاز خود را به خوبی بشناسید. سپس به سراغ انتخاب کابل مناسب با توجه به نیازتان بروید. تا بدین وسیله بتوانید خرید بهتری داشته باشید.

قیمت کابل شبکه

یکی از مهم‌ترین نکات تعیین‌کننده در زمینه خرید تجهیزات الکتریکی قیمت آن است. در واقع شما باید بودجه محدودی برای این کار در نظر بگیرید. سپس با توجه به این بودجه، کابل مورد نظر خود را تهیه کنید.

خرید از مراکز معتبر

چه بخواهید خرید خود را به صورت حضوری انجام دهید و چه به صورت اینترنتی و آنلاین، باید این کار را از طریق مراکز معتبر در زمینه فروش تجهیزات الکتریکی انجام دهید. در نتیجه قبل از اقدام به خرید باید به دنبال یافتن یک خریدار معتبر باشید.

توجه به نوع شیلدبندی کابل

کابل را با شیلد بندی‌های مختلفی در بازار موجود هستند. شما باید با توجه به نیاز خود، نوع شیلدبندی مناسب را انتخاب کنید. توجه به نوع شیلدبندی کابل از اهمیت زیادی برخوردار است. در واقع باید از بین کابل‌های UTP،SFTP وFTP یک مورد را انتخاب کنید.

انتخاب بهترین کابل شبکه از بین انواع مختلف کابل‌ها

همانطور که در بخش‌های قبلی اشاره کردیم، کابل‌های شبکه استانداردهای مختلفی دارند. در واقع این استانداردها نشان دهنده ترتیب رنگی شکل‌دهنده کابل هستند. به طور مثال کابل Cat۶ با کابل Cat۵ رنگ‌بندی متفاوتی با یکدیگر دارند. به همین دلیل استاندارد و تکنولوژی آن‌ها کاملاً متفاوت است. در نتیجه با استفاده از کابل Cat۶، سرعت بیشتری را برای انتقال دیتاها تجربه خواهید کرد.

نتیجه‌گیری

انتخاب کابل مناسب برای ایجاد یک شبکه امن، پرسرعت، کاربردی و بادوام از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در واقع بدون استفاده از کابل‌های با کیفیت و پرسرعت نمی‌توانید یک شبکه مناسب و کاربردی ایجاد کنید. با خرید کابل از برندهای معتبری که در این مقاله نام بردیم می‌توانید امنیت و سرعت بالا در شبکه خود را حفظ کنید. در واقع با خیال راحت می‌توانید به خرید کابل از برندهای ذکر شده بپردازید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1243585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =