جلسه شورای راهبری «تاک» برگزار شد/ طرح توسعه مرکز تربیت اسلامی کودک در استان‌های متقاضی

نخستین جلسه شورای راهبری مرکز تربیت اسلامی کودک (تاک) به ریاست دکتر طهرانچی برگزار شد.  

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، نخستین جلسه شورای راهبری مرکز تربیت اسلامی کودک (تاک) به ریاست دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور محمدعلی نادی معاون علوم تربیتی و مهارتی، داریوش جاوید معاون توسعه و مدیریت منابع و عاصمه قاسمی مشاور ریاست دانشگاه در امور زنان و خانواده در معاونت علوم تربیتی و مهارتی برگزار شد.

دکتر طهرانچی در ابتدای این نشست با تسلیت شهادت سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان و شهدای حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به منطقه ضاحیه جنوبی بیروت گفت: این حادثه تروریستی دو روی سکه دارد که یک روی آن ظلمت محض نظام سلطه و روی دیگر آن حقانیت، جوانمردی و خلق یک فرهنگ و مکتب توسط بزرگانی است که در مقابل نظام سلطه ایستاده اند. وقتی خداوند بشر را خلق کرد، ملائک الهی حضرت حق را خطاب کردند که انسانی را که خلق می کنیم، دو ویژگی دارد، «قَالُوا أَتَجْعَلُ فِیهَا مَنْ یُفْسِدُ فِیهَا وَیَسْفِکُ الدِّمَاءَ» یعنی گفتند: آیا کسانی در زمین خواهی گماشت که در آن فساد کنند و خونها بریزند؟ ملائک الهی گفتند که ما تسبیح و حمد تو را می گوییم، اما کسی را خلق کردید که خونریزی می کند. ملائکه در رأس این سخن صحنه کربلا را می دیدند، امروز این واقعه را می فهمیم که لشگر ۳۰ هزار نفره دشمن و اینکه اسب بر پیکر شهدای کربلا تاختند، یعنی چه!؟

وی ادامه داد: همان طور که «لَقَدْ کانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ» یک خط است و مکتب دارد، این فساد فی الارض و «وَیَسْفِکُ الدِّمَاءَ» که روز جمعه انجام شد، هم یک خط است. با همان قدرت که اسب تاختن ۸۵ تن بمب بر ساختمان های ضاحیه جنوبی ریختند. اینجاست که می فهمیم اسب تاختن و «بغضا لابیک» یعنی چه؟ سیدحسن نصرالله می گفتند که من شیعه امیرالمؤمنین هستم و از فلسطین حمایت می کنم. اینکه مقام معظم رهبری می فرمایند سید حسن نصرالله یک راه و مکتب بود، ابتدای مکتب نبود، نگاشت مکتب رسول خدا، امیرالمؤمنین (ع) و امام حسین(ع) بدون هیچ رگه ناخالصی بود، ایشان ۳۲ سال جهاد مستمر داشتند و در سال ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۸ یک جنگاحزاب را در لبنان تجربه کرد و از آن بیرون آمد و ذخیره ای برای امروز شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: ان شاءالله بتوانیم برای این مکتب آدم تربیت کنیم، چرا که خصوصیت مکتب، تربیت است و مکتب با تربیت عجین است و باید در آن آدمها بزرگ شوند. یاد و خاطره سردار نیلفروشان را هم گرامی می داریم، ایشان از افرادی بودند که در جنگ تحمیلی حضور داشتند و پس از آن هم در جهاد و توفیق شهادت بودند. ایشان انصافاً یک مرد بزرگ در صحنه عمل بود و لیاقت این همراهی که خونش با سید مقاومت ریخته شد را داشت.

در ادامه این نشست گزارش عملکرد مرکز تاک، طرح توسعه کودکستان های مراکز تاک کشور در استان های متقاضی، آیین نامه پیشنهادی نحوه اداره کودکستان های الگوی دانشگاه با مدل هیات عاملی، آیین نامه پیشنهادی ضوابط مکان یابی، فضا و تجهیزات کودکستان‌های مراکز تاک کشور، دوره های توانمندسازی مدیران و مربیان کودکستان های مراکز تاک کشور (درون و برون سازمانی) و طرح توجیهی تربیتی و الزامات اجرایی مراکز تاک مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1244435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =