ساعت بازی دیدار پرسپولیس مقابل پاختاکور در لیگ نخبگان آسیا

پرسپولیس پس از فتح داربی به مصاف پاختاکور می‌رود.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز؛ پرسپولیس در آخرین بازی لیگ به پیروزی بزرگ دست یافت و فاتح شهرآورد پایتخت شد. این تیم با روحیه‌ای عالی در هفته دوم لیگ نخبگان آسیا به مصاف پاختاکور تاشکند می‌رود. این مسابقه امشب (دوشنبه) نهم مهرماه از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه شهدای شهر قدس برگزار می‌شود. این اولین بازی آسیایی تاریخ پرسپولیس است که در تهران به میزبانی ورزشگاهی به جز آزادی انجام می‌شود و پرسپولیس از ظرفیت کمی از هواداران خود برخوردار است.

بیشتر بخوانید:

شجاع خلیل زاده: پرسپولیس رقیب اصلی ما است

پرسپولیس حاکم مطلق سال‌های اخیر فوتبال ایران بوده و در ۸ فصل گذشته لیگ برتر، ۷ بار به قهرمانی رسیده است. پاختاکور هم وضعیت مشابهی در لیگ ازبکستان دارد. این تیم در ۵ دوره آخر لیگ ازبکستان به قهرمانی رسیده است. سرخ‌پوشان در این فصل از لیگ هم شروع مقتدرانه‌ای داشته‌اند و با یک بازی کمتر، ۲ امتیاز با صدر جدول فاصله دارند. پاختاکور، اما در این دوره از گذشته خوب خود فاصله گرفته است. این تیم در پایان هفته بیستم با ۳۲ امتیاز در رده چهارم جدول است و ۱۳ امتیاز با رتبه نخست فاصله دارد

ماکسیم شاتسیخ سرمربی پاختاکور روی لبه تیغ قرار دارد و امکان دارد در صورت شکست مقابل پرسپولیس از کار برکنار شود. پرسپولیس در لیگ نخبگان آسیا در گام نخست با نتیجه یک بر صفر مغلوب الاهلی عربستان شد. پاختاکور هم در خانه با همین نتیجه برابر الوصل امارات شکست خورد. پرسپولیس در ۴ بازی اخیر خود در تمام رقابت‌ها به ۳ پیروزی و یک شکست دست یافته و تنها در یک مسابقه دروازه‌اش باز شده ولی پاختاکور در آخرین ۴ بازی خود فقط یک‌بار برنده شده است.

پاختاکور در لیگ قهرمانان آسیا ۲۵ بار برابر تیم‌های ایرانی قرار گرفته و ۱۴ بار موفق به پیروزی شده است. نمایندگان ایران تنها برابر الهلال در لیگ قهرمانان تعداد شکست بیشتری نسبت به پاختاکور داشته‌اند. در تقابل‌های اخیر، اما کفه ترازو به نفع نمایندگان ایران سنگینی می‌کند و در ۵ رویارویی قبلی پاختاکور موفق به پیروزی نشده است. پرسپولیس در ۷ مصاف قبلی با تیم‌های ازبکستانی تنها یک شکست داشته است.

خوان کارلوس گاریدو سرمربی اسپانیایی پرسپولیس، در لیگ نخبگان آسیا تاکنون در ۷ بازی مربیگری کرده و به پیروزی نرسیده است و به دنبال شکستن این طلسم برابر پاختاکور است. پرسپولیس در طول تاریخ خود ۲ بازیکن از پاختاکور به خدمت گرفته است. الکساندر لوبانوف و شرزود تمیروف که در سال‌های اخیر سابقه بازی برای پرسپولیس را دارند و جزو خریدهای ناموفق این تیم بودند، از پاختاکور به پرسپولیس پیوستند. گفتنی است که امید عالیشاه و مرتضی پورعلی‌گنجی به دلیل آسیب‌دیدگی در این بازی غایب خواهند بود.

منبع: فوتبال ۳۶۰

انتهای پیام/

کد خبر: 1244436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =