باند بزرگ گروگان‌گیری و کلاهبرداری در تهران و قم منهدم شد

معاون عملیات پلیس اطلاعات فرمانده انتظامی تهران بزرگ از انهدام باند بزرگ گروگان‌گیری و کلاهبرداری در تهران و قم خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز؛ سرهنگ سعید راستی؛ معاون عملیات پلیس اطلاعات فرمانده انتظامی تهران بزرگ اظهار کرد: با اشراف اطلاعاتی مأموران پلیس امنیت تهران بزرگ و استان قم، فعالیت یک باند هرمی گروگان‌گیری شناسایی شد.

بیشتر بخوانید:

کلاهبرداری ۳ میلیارد تومانی با وعده حواله خودرو

وی افزود: تحقیقات ابتدایی مأموران نشان داد که ۷ عضو اصلی این باند با همدستی افراد دیگر، اقدام به انتشار آگهی استخدام با حقوق ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان در سایت‌های اینترنتی کرده و افراد را برای مصاحبه‌های اولیه به بوستان‌های مختلف تهران دعوت می‌کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: افراد پس از حضور در بوستان‌های موردنظر، توسط متهمان به دفاتر مختلف منتقل و مبالغ زیادی از آن‌ها دریافت می‌شد، اما زمانی که مالباختگان قصد داشتند از این روند خارج شوند، هدف گروگان‌گیری قرار می‌گرفتند و متهمان برای آزادی آن‌ها درخواست پول می‌کردند.

راستی با اشاره به اینکه در میان مالباختگان اتباع افغانستان نیز حضور داشتند، گفت: مأموران پلیس امنیت پس از دریافت این اطلاعات، با هماهنگی مرجع قضایی به مخفیگاه‌های متهمان مراجعه کرده و آن‌ها را دستگیر کردند.

وی همچنین افزود: مالباختگان از سراسر استان‌های ایران بودند و متهمان در تحقیقات ابتدایی صراحتاً به جرم خود اعتراف کردند. از مالباختگان مبالغی بین ۳۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان اخذ شده است.

کد خبر: 1244517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =