همایش ملی هوش مصنوعی در آموزش و یادگیری برگزار شد

نخستین همایش ملی هوش مصنوعی در آموزش و یادگیری در دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اولین همایش ملی هوش مصنوعی در آموزش و یادگیری صبح امروز در دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.

شجاع احمدوند رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در این همایش با اشاره بر اینکه دنیای آموزش وارد عرصه جدیدی شده، بر لزوم توجه و انطباق آموزش عالی و تمام دپارتمان‌های آموزشی با این فناوری و پدیده جدید تاکید کرد.

وی گفت: امروزه هوش مصنوعی یکی از جلوه‌های ویژه در آموزش به شمار می‌رود و بحث و بررسی‌ها در این زمینه می‌تواند زمینه های رشد و ترقی نظام آموزش را فراهم کند.

حمیدرضا مقامی دبیر علمی اولین همایش هوش مصنوعی در ادامه این همایش اظهار کرد: این فناوری می‌تواند انقلاب جدیدی ایجاد کند و در همین راستا تصمیم گرفتیم که از هوش مصنوعی در قالب ابزاری برای یادگیری استفاده کنیم.

وی افزود: اساتید علامه طباطبایی جزو اولین مدرسان حوزه هوش مصنوعی بودند و قصد داریم کارگاه‌هایی را در آموزش عالی و مراکز آموزشی برگزار کنیم. یکی از مسائل هوش مصنوعی آینده آن است که آیا این فناوری سرنوشتی شبیه متاورس خواهد داشت که از همان ابتدای ظهورش افول کرد یا قرار است تحولی در سیستم آموزشی ایجاد کند؟ به نظر می‌رسد که سیستم هوش مصنوعی بر اساس ویژگی‌هایش قرار است انقلابی ایجاد کند.

دبیر علمی همایش هوش مصنوعی در آموزش و یادگیری با اشاره به نحوه برگزاری این همایش خاطرنشان کرد: از اساتید برجسته در زمینه علوم شناختی دعوت کردیم که در این همایش شرکت کنند. دانشگاه علوم پزشکی و در راس آن رئیس دانشگاه بهشتی نیز مسیر را برای ما هموار کردند که این همایش برگزار شود. با برگزاری آموزش‌های ضمن خدمت در آموزش و پرورش سعی داریم نیاز دانش‌آموزان را بررسی کنیم.

مقامی عنوان کرد: در این همایش 9 گرنت پژوهشی خواهیم داشت. یکی از این گرنت‌ها به صورت تخصصی آموزش پلیس است. به گفته به گفته او، نزدیک به 50 نفر از اعضای کمیته علمی در برگزاری این همایش همکاری کرده‌اند و بیش از 400 عنوان مقاله ارسال شده است که حدود 180 تای آنها پذیرفته شده‌اند. برای داوری این مقالات 2 داور انتخاب شدند که با بررسی بهترین مقاله را انتخاب کنند.

وی بیان کرد: در ملاحظات اخلاقی هوش مصنوعی بیشترین آمار مقاله را داشتیم، زیرا مهم‌ترین دغدغه امروزی ما این است که شاید هوش مصنوعی جای انسان را در انجام کارها بگیرد. بر این اساس بیشترین مقاله را در حوزه مدارس داشتیم و این نشان می‌دهد دغدغه معلمان در مدارس در این زمینه زیاد است.انتهای پیام/

ادامه دارد../

کد خبر: 1245452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =