حل مشکل دریاچه ارومیه یک «عزم ملی» را می‌طلبد

معاون اول رئیس جمهور، دکتر عارف، در نخستین جلسه کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه در دولت چهاردهم، بحران این دریاچه را یک "بحران ملی" خواند و تأکید کرد: مشکل دریاچه ارومیه، تنها یک بحران برای سه استان همجوار دریاچه نیست، بلکه یک بحران ملی است که حل آن هم «عزم ملی» و راهکار ملی نه محلی را می‌طلبد.

دکتر عارف با اشاره به تجربه سایر کشورها در مواجهه با بحران دریاچه‌ها، بر اهمیت مطالعه و بهره‌گیری از این تجربیات برای ارائه راهکارهای عملی تأکید کرد. وی همچنین خاطرنشان ساخت که بحران دریاچه ارومیه، یک مشکل محلی نیست بلکه یک چالش ملی است که نیازمند همبستگی و عزم راسخ تمامی دستگاه‌ها و مردم است.

به گفته دکتر عارف، وضعیت دریاچه ارومیه پیش از آغاز به کار این کارگروه بسیار وخیم بوده است و اکنون زمان آن رسیده است که تصمیمات صحیح اتخاذ شده در دولت‌های گذشته به مرحله اجرا گذاشته شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، بر اهمیت حقابه محیط زیستی دریاچه ارومیه و ضرورت تغییر الگوی کشت در حوضه آبریز این دریاچه تأکید کرد.

دکتر عارف با بیان اینکه دریاچه ارومیه تنها دریاچه‌ای در جهان نیست که با بحران روبرو شده است، کشورهایی مختلفی با این بحران روبرو شده اند، باید مطالعه کنیم که آنها چطور این مشکل را حل کرده‌اند، اینکه بگوییم نمی‌شود«هنر» نیست، باید «راهکار» پیشنهاد داد و مشکل را حل کنیم، بر لزوم یادگیری از تجربیات سایر کشورها در این زمینه تأکید کرد.

در مجموع، دکتر عارف بر این باور است که با اتخاذ رویکردی ملی و بهره‌گیری از تجربیات جهانی، می‌توان بحران دریاچه ارومیه را مهار کرد و این دریاچه را به حیات دوباره بخشید.

خبرنگار: سینا رزمی

انتهای خبر/

کد خبر: 1245547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =