نقش هوش مصنوعی در تبدیل آموزش شخص‌محور به گفت‌وگومحور

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی گفت: با استفاده از هوش مصنوعی در آموزش، قصد داریم نظام آموزش را از شخص‌محور به گفت‌وگو محور تبدیل کنیم.

شجاع‌ احمدوند رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره استفاده از هوش مصنوعی در آموزش گفت: هوش مصنوعی در سال‌های آینده قطعا نقش فعال‌تری در زندگی روزمره ما بازی خواهد کرد. بنابراین آشنایی با ماهیت، انواع، مزایا و دیگر جزئیات مربوط به آن می‌تواند جذاب و حتی ضروری باشد.

احمدوند تصریح کرد: موضوع کاربردهای هوش مصنوعی نه تنها در آموزش عالی، بلکه در بخش‌های دیگر کشور و حتی در عرصه جهانی یک تکنولوژی جدید است. در برخی کشورها گام بیشتری در این حوزه برداشته شده است. در ایران نیز در حوزه‌های فنی – مهندسی و علوم پزشکی کاربرد داشته است.

وی درباره برگزاری اولین همایش «کاربرد هوش مصنوعی در آموزش و یادگیری» در دانشگاه علامه طباطبایی، گفت: هدف از برگزاری این همایش‌ها این است که اساتید بتوانند برجنبه ها و ابعاد مختلفی که این فناوری جدید فراروی ما قرار داده است، با مشورت یکدیگر راهکار ارائه دهند.

وی هدف نهایی این همایش را آماده‌سازی نسل جوان برای ورود به عصر هوش مصنوعی دانست و گفت: از طرفی دیگر باید بتوانیم چارچوب‌هایی را برای یک نظام آموزشی متناسب با هوش مصنوعی فراهم کنیم که در آن تئوری و عمل در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی همچنین گفت: طبیعی است که این ۲ هدف نهایی جنبه های مختلفی داشته باشد، و اساتید و پژوهشگران می‌توانند به بررسی زوایای مختلف آن بپردازند.

وی گفت: با برگزاری هرچه بیشتر همایش‌ها در حوزه هوش مصنوعی، به قواعدی در سیاستگذاری می‌رسیم و می‌توانیم آن را به آموزش و پرورش و مراکز آموزش عالی منتقل کنیم و در نهایت جهت‌گیری لازم را برای تبدیل نظام آموزشی شخص‌محور به گفت‌وگو محور و تعاملی انجام دهیم. در این صورت متن‌های آموزشی نیز تولید خواهد شد که مبتنی بر این شرایط هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1245668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =