تحویل سامانه موشکی تاد به اسرائیل؛ راهکاری برای احیای روحیه فروریخته صهیونیست‌ها

اصابت موفق موشک‌های هایپرسونیک و بالستیک ایران به سرزمین‌های اشغالی و نقطه‌زنی موشک‌ها و پهپادهای مقاومت ضعف‌های سامانه‌های پدافندی رژیم صهیونیستی را در روزهای اخیر آشکار کرده و آمریکایی‌ها قصد دارند با ارسال سیستم موشکی تاد، روحیه فروریخته صهیونیست‌ها را احیا کنند.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، ضعف‌های سامانه‌های دفاع موشکی اسرائیل که زمانی رژیم صهیونیستی به آنها افتخار می‌کرد؛ اکنون در مواجه با موشک‌های ایرانی و لبنان کاملا آشکار شده و اکنون آمریکا تلاش می‌کند از هر راهی شده این مشکل را مرتفع کند؛ از همین رو، آمریکا با انتشار خبر ارسال سیستم موشکی تاد برای متحد خاورمیانه‌ای خود در تلاش است تا ضعف سیستم دفاعی این رژیم را پوشانده و روحیه فروریخته صهیونیست‌ها را احیا کند.

پنتاگون در روزهای اخیر اعلام کرده که به دستور جو بایدن -رئیس جمهور آمریکا- به دنبال ارسال و استقرار باتری‌های سامانه دفاع هوایی «تاد» است. این سامانه از مکانی در قاره آمریکا به اسرائیل منتقل خواهد شد و رسیدن آن به همراه سربازان چند روز طول می‌کشد و در واقع برای تقویت توانایی اسرائیل در دفع موشک‌های بالستیک ایرانی است. اما این تصمیم باعث واکنش‌هایی نیز در نیروهای ارتش آمریکا شده است.

بیشتر بخوانید:

اسرائیل منتظر موشک‌های پیشرفته‌تر مقاومت باشد

مقامات آمریکایی معتقدند که این اقدام به تنش‌های فزاینده‌ای در وزارت دفاع در مورد سلاح‌هایی که ایالات متحده می‌تواند به اوکراین، اسرائیل یا جاهای دیگر ارسال کند و خطرات ناشی از آن برای آمادگی نظامی آمریکا و توانایی آن برای محافظت از کشور می‌افزاید.

رهبران ارتش در ایالات متحده با نگرانی در این خصوص معتقدند که استقرار یک باتری های ایالات متحده به اسرائیل نیاز به تقریباً 100 سرباز برای عملیاتی کردن آن دارد که موجب فشارهای زیادی بر روی نیروهای دفاع هوایی ارتش آورده و باعث تأخیرهای احتمالی در نوسازی سیستم های دفاع موشکی آمریکا می‌گردد.

در گزارشی از آسوشیتدپرس دو رهبر ارشد نیروی دفاعی آمریکا، در مورد نگرانی‌های خود صحبت کردند. آنها عنوان کردند به دلیل جنگ در اوکراین و تشدید درگیری بین اسرائیل و حزب الله و حماس تقاضا برای باتری های موشکی تاد و پاتریوت در حال افزایش است و این موجب نگرانی است.

جامعه دفاع هوایی و توپخانه بیشترین استرس را دارد. کریستین ورموث -وزیر ارتش- با استفاده از عبارتی به معنای سرعت عملیات گفت: «ما فقط سعی می‌کنیم تا جایی که می‌توانیم منضبط باشیم و اطلاعاتی را که وزیر آستین -وزیر دفاع ایالات متحده- نیاز دارد برای ارزیابی دقیق فشار وارده بر نیروها برای استقرارهای عملیاتی آینده در اختیار او قرار دهیم». ورموث گفت که ارتش باید مراقب «آنچه به عهده می‌گیریم» باشد. اما مطمئناً، در دنیایی با این نوسان، باید کارهایی را انجام دهیم.

ژنرال رندی جورج -رئیس ستاد ارتش- نیز که به همراه ورموث در کنفرانس سالانه انجمن ارتش ایالات متحده شرکت کرده بود به خبرنگاران گفت: «همه خواهان نیروهای دفاع هوایی ارتش ایالات متحده هستند». او در سخنان خود استقرار این نیروها را یکی از مشکلات ارتش بیان کرد.

ورموث نیز در این کنفرانس گفت: از آنجایی که استقرار «تاد» حدود 100 سرباز را شامل می‌شود، فشار اضافی زیادی بر نیروهای دفاع هوایی اضافه خواهد کرد. او گفت آنها بسیار خوب هستند، اما واضح است که برای یک سال مستقر می‌شوند و یک سال بعد برمی‌گردند و انجام این کار برای هر کسی سخت است.

او گفت که ارتش به دنبال طیف وسیعی از راه‌ها برای محدود کردن تأثیر چنین مواردی بر روی استخدام و حفظ نیروها است. از جمله ارتش سعی دارد با افزایش نیرو و مدرن‌سازی سیستم‌ها باعث شود تا سربازان کمتری برای عملیات نیاز باشد. اما استقرارهای مکرر نیروها در جاهای مختلف، استفاده از نیروها برای مدرن سازی و ورود سیستم‌هایی را که می‌توان این قابلیت را ارتقا داد دشوار می‌کند.

او گفت: «ما باید بتوانیم این واحدها را به خانه بازگردانیم تا بتوانیم فرآیند نوسازی را طی کنیم». بنابراین ما سعی می‌کنیم آن را برای وزیر آستین بیان کنیم تا او بتواند این خطرات - اساساً خطرات فعلی در مقابل آینده - را بسنجید.

خبرنگار: ماری ملکی

انتهای پیام/

کد خبر: 1246108

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =