عراقچی: ایران هر اقدام رژیم صهیونیستی را به طور مشابه پاسخ می‌دهد

وزیر امور خارجه ایران در واکنش به تنش‌آفرینی‌های رژیم صهیونیستی علیه ایران خاطرنشان کرد: ما تمام اهداف در اسرائیل را شناسایی کرده‌ایم، معطل نمی‌کنیم اما عجله‌ هم نمی‌کنیم.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که طی روزهای جمعه و شنبه در ترکیه حضور داشت، در گفت‌وگو با یک شبکه ترکیه‌ای، به رژیم صهیونیستی درباره هرگونه حمله به ایران هشدار داد.

بیشتر بخوانید:

عراقچی: منطقه به بشکه باروت تبدیل شده است

عراقچی که با شبکه NTV گفت‌وگو می‌کرد، درباره شهادت «یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و این‌که در این شرایط سرنوشت مذاکرات آتش‌بس به چه سمت‌وسویی خواهد رفت، گفت: به شهادت رسیدن یحیی سنوار موجب توقف فعالیت‌های حماس نخواهد شد. علاوه بر موجب تقویت انگیزه جوانان فلسطینی و این جنبش می‌شود و حماس با تجربیاتی که دارد قوی‌تر از قبل راه خود را ادامه می‌دهد.

ایران هر اقدام رژیم صهیونیستی را به طور مشابه پاسخ می‌دهد

او درباره این‌که آیا ایران برای حمله احتمالی اسرائیل آماده‌ است، به عملیات «وعده صادق ۲» اشاره و اظهار کرد: اقدامی که ایران انجام داد، برای دفاع از خود بود و ما برای پاسخ آماده هستیم و هر اقدامی را به طور مشابه پاسخ می‌دهیم. ایران برای تمام احتمالات آماده است،‌ ما تمام آمادگی‌ها را برای مقابله با این حمله انجام داده‌ایم.

عراقچی همچنین درباره تهدید رژیم صهیونیستی به حمله تاسیسات هسته‌ای ایران و این‌که خط قرمز ایران چیست، ابراز داشت: اساسا هر حمله‌ای خط قرمز ماست و به هیچ وجه بی‌پاسخ نمی‌ماند؛ در واقع هر طور که رژیم صهیونیستی حمله کند، مشابه آن جواب می‌دهیم. معطل نمی‌کنیم اما عجله هم نمی‌کنیم. اسرائیل پاسخ متناسب به هر حمله علیه ایران را دریافت خواهد کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران با اشاره به حمله و پاسخ اخیر ایران به جنایت‌ها و اقدامات رژیم صهیونیستی نیز تاکید کرد: موشک‌های ایران که به اهداف مورد نظر خود اصابت کرد تنها مراکز نظامی را مورد هدف قرار داد. ما به تأسیسات اقتصادی یا غیرنظامی (رژیم صهیونیستی) حمله نکردیم. اکنون همه اهداف خود را در آنجا شناسایی کرده‌ایم و حمله مشابه به اهداف آن‌ها انجام خواهد شد.

انتقال پیام بین ایران و آمریکا ادامه دارد

عراقچی در پاسخ به سوالی مبنی بر گفت‌وگو و مذاکره میان ایران و آمریکا هم خاطرنشان کرد: هیچ مذاکره‌ای بین ایران و آمریکا وجود ندارد، طبیعی است پیام‌هایی از طریق برخی کانال‌های ارتباطی رد و بدل می‌شود اما این پیام‌ها به معنای مذاکره نیست.

وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد: این‌که میان آمریکا و اسرائیل چه می‌گذرد را نمی‌دانیم اما می‌دانیم که آمریکا به اسرائیل کمک می‌کند و اگر حمله‌ای از طرف اسرائیل صورت بگیرد از سوی آمریکا کمک شده است.

اگر آمریکا اراده سیاسی داشت، می‌توانست اسرائیل را متوقف کند

او در ادامه اظهار کرد: اسرائیل بدون کمک‌های آمریکا نمی‌تواند به حیات خود ادامه دهد، در لبنان و غزه نیز همین‌طور از سلاح‌های آمریکایی استفاده می‌شود، اگر واشنگتن اراده سیاسی واقعی داشت، می‌توانست جلوی حملات را بگیرد و اسرائیل را متوقف کند.

عراقچی با بیان این‌که برای ما «آمریکا متحد صهیونیست‌هاست»، گفت: اگر جنگ گسترده‌ای در منطقه اتفاق بیفتد، آمریکا به این جنگ کشیده می‌شود. ما این را نمی‌خواهیم. جنگ می‌تواند به کشورهای خلیج فارس هم سرایت کند و هنوز هم با قطعیت می‌گویم که فرصت برای دیپلماسی وجود دارد.

رئیس دستگاه دیپلماسی درباره گفت‌وگوها و مذاکراتی که در مصر و یا در ترکیه داشته است نیز اظهار کرد: جنایت‌های اسرائیل در غزه و لبنان از موضوعاتی است که باید به آن فکر کرد، در این مسائل دیپلماسی کمک کننده و مهم است و برقراری آتش‌بس از سوی رژیم صهیونیستی یک ضرورت به شمار می‌رود.

وزیر امور خارجه ایران همچنین درباره کشیده شدن جنگ در سوریه نیز اظهار کرد: اساسا جنگ در غزه و لبنان احتمالا می‌تواند در سایر نقاط و یا در سوریه نیز کشیده شود.

دیدگاه‌های ایران و ترکیه به یکدیگر نزدیک است

او درباره روابط ایران و ترکیه نیز گفت: ایران و ترکیه روابط بسیار قوی دارند و بر اساس این روابط عمل می‌کنند، موضوع فلسطین یکی از موضوعات مشترک میان ۲ طرف است که آن را پی‌گیری می‌کنند، روابط تجاری و اقتصادی دو طرف در حال افزایش است.

عراقچی افزود: در دیدارهایی که با رئیس‌جمهور و وزیر خارجه ترکیه داشتیم، در مورد پلتفرم ۳+۳ رایزنی شد. دیدگاه‌های ما به یکدیگر نزدیک است و هر ۲ به صلح در این منطقه فکر می‌کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1246534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =