با خواص موز و عسل آشنا شوید

یکی از بهترین داروها برای درمان سرفه مخلوط موز و عسل و آب جوش است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، موز میوه دارای قند و پتاسیم و منیزیم و مس و منگنز است. پروتئین این میوه خیلی کم است و می توانیم آن را بدون چربی بنامیم.

بیشتر بخوانید:

خواص شگفت‌انگیز خرما برای سلامتی

شاید برایتان جالب باشد که موز از ۴۰۰۰ سال پیش در هندوستان کشت می شده است و کم کم از آنجا به تمام نقاط گرمسیر دنیا رفته و کشت می شود. از نکات مهم دیگر این میوه این است که در کشورهای استوایی آن را می پزند و با برنج و لوبیا می خورند.

موز یک میوه خوشمزه و مقوی می باشد که مخصوص جنوب شرقی آسیا است. موز میوه ای سالم بوده که بسیار خوشمزه است، این میوه دارای مواد مغذی بوده و برای هضم غذا ، سلامت قلب و کاهش وزن موثر است.

یکی از بهترین داروها برای درمان سرفه مخلوط موز و عسل و آب جوش است که در عرض چند روز مصرف بدترین بیماری ها را درمان می کند.

روش کار به این شکل است که موز را پوست کنده و له کنید ، سپس عسل را به آن اضافه کنید. و سپس آب جوش را به آن اضافه کنید و نیم ساعت صبر کنید و سپس میل کنید.

از موز و عسل می توانید یک ماسک خوب درست کنید که باعث درخشندگی و رطوبت پوست شما می شود.

مواد لازم برای تهیه این ماسک موز یک قاشق چای خوری لیمو عسل و نصف یک موز متوسط است. موز را له کنید با عسل ترکیب کنید و لیمو را اضافه کنید و به مدت دو دقیقه ماساز دهید مخلوط را ، اجازه دهید که این ماسک یک ربع ساعت روی پوست شما باشد و بعد از آن با آب بشویید و با حوله خشک کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1247010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =