خواص عناب تازه در بدنسازی

صرف عناب خشک در بدنسازی برای بهبود قدرت عضلانی و کاهش وزن در بدنسازان و ورزشکاران مفید است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، عناب میوه ای است به اندازه زیتون به رنگ قرمز که به آن خرمای چینی و یا خرما قرمز هم گفته می شود. اگر درخت آن را ببینید متوجه می شوید که برگ ریز است و بومی مناطق گرمسیری است. اگر آب و هوا مناسب باشد این درخت تا ده متر ارتفاع هم می تواند رشد می کند. باید گفت که این میوه بسیار کهن است و در بین مردم به حقش نرسیده است.

بیشتر بخوانید:

تاثیر مصرف عناب در درمان سرماخوردگی‌

مبدا این میوه را چین و دیگر کشورهای جنوب شرقی آسیا دانسته اند ولی الان همه جا وجود دارد. بیشترین شهرت این میوه برای لاغری است چرا که فیبر و پروتئین زیادی دارد و کالری کمی دارد. این میوه سرشار از مواد معدنی و ویتامین است به طوری که از منابع عظیم ویتامین c و کلسیم است.

مصرف عناب خشک در بدنسازی برای بهبود قدرت عضلانی و کاهش وزن در بدنسازان و ورزشکاران مفید است.

عناب به دلیل اینکه سرشار از ویتامین C است باعث افزایش سیستم ایمنی بدن ورزشکاران می شود. مصرف عناب از سردردهای ناشی از کمبود آب در بدن ورزشکاران جلوگیری می کند.

اگر قبل از مسابقات مهم عناب مصرف شود خاصیت آرامشبخشی دارد و استرس و اضطراب را کاهش می دهد.

برای درمان چاقی، ‌یک مشت از برگ‌های عناب را در یک لیوان آب بریزید و به مدت یک شب آن را خیس کنید و صبح روز بعد، قبل از این که چیزی بخورید آب برگ‌های خیس خورده را بخورید.

این کار را به مدت سی روز انجام دهید و شاهد تغییر وزن خود باشید. شما با این رژیم، عضلات خود را افزایش می‌دهید و از چربی بدن کم می‌کنید و حذف چربی بدن، جزء اصلی از بین بردن چاقی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1247011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =