قالیباف: پاسخ به تجاوزگری رژیم صهیونیستی قطعی است / نابودی اسرائیل با انجام عملیات وعده صادق ۳

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر حق ذاتی دفاع مشروع جمهوری اسلامی ایران، اعلام کرد که پاسخ به تجاوزگری رژیم صهیونیستی علیه ایران قطعی خواهد بود.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس دقایقی پیش به ریاست محمدباقر قالیباف شروع شد که موارد کاری آن به شرح زیر است:

بیشتر بخوانید:

قالیباف: ترور رهبران انقلابی، پیروزی راهبردی و نظامی نیست

ادامه بررسی جزییات طرح اصلاح موادی از قانون نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان

لایحه موافقتنامه معاضدت حقوقی متقابل در امور مدنی و تجاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری اسلامی پاکستان

لایحه پیوست اصلاحی موافقتنامه تجارت آزاد بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه

طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه تجارت

قالیباف: پاسخ به تجاوزگری رژیم صهیونیستی قطعی است

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور، موفقیت و هوشیاری مجاهدان فداکار پدافند ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را مورد تأکید قرار داد و گفت که این موفقیت نشان می‌دهد رژیم آپارتاید صهیونیستی همواره در مواجهه با ملت سربلند ایران در هر معرکه‌ای به مضحکه‌ای در سطح جهان تبدیل شده است.

وی با مقایسه عملیات «وعده صادق۲» با اقدام اخیر نظامی این رژیم، به توان بازدارندگی نیروی دفاعی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: رژیم صهیونیستی هیچ دستاوردی جز نسل‌کشی و کشتار زنان و کودکان بی‌دفاع و بی‌پناه در غزه و لبنان ندارد. این رژیم امروز از آبرو و اعتباری هم در سطح جهان برخوردار نیست.

رئیس مجلس ادامه داد: گرچه اقدام نظامی رژیم صهیونیستی علیه ایران از روی انفعال بود و به شکست دیگری برای این رژیم تبدیل شد، اما جمهوری اسلامی ایران خود را محق به دفاع از خود می‌داند و پاسخ به این تجاوزگری قطعی خواهد بود.

وی به آمریکا که پشتیبان اصلی رژیم صهیونیستی است هشدار داد که باید برای توقف کشتار مردم بی‌گناه در غزه و لبنان اقدام کند و افزود که اجازه ندهد این رژیم با بی‌تدبیری و جنگ‌افروزی سرنوشت شومی را برای خود و هم‌پیمانان خود رقم بزند.

قالیباف همچنین از کشورهای همسایه که اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی را محکوم کردند قدردانی کرد و بر اهمیت حفظ ثبات منطقه تأکید کرد.

وی همچنین به روح پاک شهدای پدافند ارتش که جان خود را در راه دفاع از امنیت کشور فدا کردند، درود فرستاد و شهادت این جوانان را به ملت شریف، فرماندهی محترم و خانواده‌های داغدار تبریک و تسلیت گفت.

رئیس مجلس همچنین حمله تروریستی به گشت انتظامی در گوهرکوه شهرستان تفتان استان سیستان و بلوچستان را به‌شدت محکوم کرد و اعلام کرد که بررسی ابعاد این حمله تروریستی در دستور کار هیئت ویژه‌ای قرار گرفته است.

قالیباف همچنین از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خواست تیمی را برای بررسی ابعاد این حادثه تشکیل دهد و گزارش آن را به هیئت رئیسه مجلس منتقل کند.

شریعتی: تصمیم دقیقی برای پاسخ به اسرائیل اتخاذ شود

مالک شریعتی در جلسه علنی امروز مجلس در تذکری گفت: تجاوز رژیم صهیونیستی به خاک ایران که با هوشیاری و فداکاری‌ پدافند هوایی ارتش ایران ناکام ماند را محکوم و شهادت شهدای ارتش و مرزبانی را تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همان طور که رهبر انقلاب فرمودند در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی نه تعلل می‌کنیم و نه شتاب زده عمل می‌کنیم.

شریعتی تاکید کرد: مسئولان نظامی کشور به صورت یکپارچه تصمیم دقیقی را برای پاسخ پشیمان کننده به رژیم صهیونیستی و حامی اصلی آن آمریکا انجام دهند.

غضنفرآبادی: عملیات وعده صادق ۳ منجر به نابودی اسرائیل خواهد شد

حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی در جلسه علنی امروز مجلس در تذکری گفت: حرکت ددمنشانه منافقان را در حادثه تروریستی شرق کشور محکوم می‌کنم و شهادت نیروهای مرزبانی را در این حادثه و همچنین شهدای پدافند ارتش را تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پاسخ به تجاوز رژیم صهیونیستی در صبحگاه پنجم آبان براساس قواعد بین‌المللی حق ایران است.

غضنفرآبادی تاکید کرد: قطعا پاسخی قاطع و در شان رژیم صهیونیستی از سوی نیروهای مسلح کشورمان داده خواهد شد و عملیات وعده صادق ۳ هر زمان که مصلحت دانسته شود طوری انجام خواهد شد که ان‌شاءالله منجر به نابودی اسرائیل خواهد شد.

ماموریت قالیباف به کمیسیون‌های امنیت ملی و شوراها برای بررسی ابعاد حادثه تروریستی تفتان

محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز مجلس با اشاره به حادثه تروریستی تفتان گفت: حمله تروریستی به گشت انتظامی در شهرستان تفتان استان سیستان و بلوچستان را به شدت محکوم می‌کنیم؛ با دستور وزیر کشور بررسی ابعاد این حمله تروریستی در دستور کار هیات ویژه قرار گرفته که نتیجه آن به اطلاع عموم خواهد رسید.

وی همچنین شهادت جمعی از کارکنان مجاهد فراجا در این عملیات تروریستی را به مردم ایران، فرماندهی و خانواده‌های آن شهدای گرانقدر تبریک و تسلیت گفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ماموریتی به دو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و شوراها گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی تیمی را برای ابعاد این حادثه تروریستی به منطقه اعزام کنند.

قالیباف افزود: در آن جا مسائل قابل توجهی وجود دارد که باید ابعاد مختلف آن مورد رسیدگی قرار گرفته و گزارش آن به هیات رئیسه مجلس ارائه شود. ان‌شاءالله بتوانیم با بررسی این ابعاد شاهد کاهش این حوادث تلخ در شرق کشور باشیم.

علیمردانی: مطالبات بازنشستگان و گندمکاران پرداخت شود

منصور علیمردانی در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس در تذکری با اشاره به نارضایتی بازنشستگان درخصوص عدم دریافت مطالبات خود تاکید کرد: بازنشستگان برای مطالبات خود از مجلس انتظار دارند که ورود کند و مطالبات آنها پرداخت شود.

وی همچنین با تاکید بر لزوم پرداخت مطالبات گندمکاران در اسرع وقت عنوان کرد: گندمکاران استان زنجان جزء مظلوم‌ترین‌ها هستند و متاسفانه بخش اعظمی از مطالبات آنها هنوز پرداخت نشده است و انتظار داریم که به زودی این اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1247150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =