وزارت صمت به فکر بازار آرد باشد/ توزیع آرد باید کنترل شود

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت صمت باید تدابیری برای وضعیت فعلی بازار آرد بیاندیشد و از طریق مجلس پیگیر این موضوع خواهیم بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ محمود عباس‌زاده مشگینی شامگاه گذشته در جلسه شورای هماهنگی آرد و نان شهرستان مشگین‌شهر اظهار کرد: وزارت صمت باید تدابیری برای وضعیت فعلی بازار آرد اتخاذ کند و از طریق مجلس پیگیر این موضوع خواهیم بود.

وی از حضور وزیر صمت در روزهای آتی در شهرستان مشگین‌شهر خبر داد و افزود: بایستی برای ارایه گزارش‌های دقیق به وزارت مربوطه و یافتن حلقه گمشده آرد، آمار دقیق و چرایی اصلی وجود مشکل احصا شده و با تهیه گزارشی در سفر مذکور، این موضوع به‌طور اساسی حل شود.

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: عده‌ای از اهالی از کیفیت پخت نان، کسری وزن خمیر و کوچک شدن نان گلایه‌مند هستند و باید گفت وضعیت نان در شهرستان مشگین‌شهر خوب نیست.

عباس‌زاده تصریح کرد: روند توزیع آرد باید کنترل شود تا مردم در تهیه نان گرم مشکلی نداشته باشند.

توزیع آرد باید کنترل شود

اکبر صمدی، فرماندار شهرستان مشگین‌شهر نیز گفت: توزیع آرد مستلزم کنترل بوده و نانوایان مکلف به تهیه آرد خود از کارخانه آرد مشگین‌شهر هستند و این طرح برای دو ماه به‌ صورت آزمایشی قابل اجرا است و سیستم توزیع آرد باید در این خصوص تدابیری اتخاذ کنند.

وی افزود: نانوایان باید ساعات پخت نان را رعایت کنند که در صورت عدم رعایت، آرد این نانوایی‌ها به دیگر نانوایان منصف اختصاص می‌یابد.

فرماندار شهرستان مشگین‌شهر بیان کرد: تعداد زیاد نانوایی‌ها در مشگین‌شهر باعث می‌شود تا توزیع چند کیسه آرد یارانه‌ای برای کل نانوایی‌ها مقرون به صرفه نباشد.

صمدی تصریح کرد: باید نظارت، کنترل و بازرسی در خصوص توزیع و پخت نان در شهرستان تشدید شود تا مردم از نان مطلوب و با کیفیت بهره ببرند.

توزیع روزانه ۲۰ تن آرد در استان اردبیل

علی نوبخت، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل هم اظهار کرد: روزانه ۲۰ تن آرد در سطح  استان توزیع می‌گردد که ۶ تن آن با قیمت کیلویی ۹۰۰ تومان گندم نوع درجه یک و ۱۴ تن نیز با قیمت ۶۵۰ تومان از نوع درجه دو است و هزینه آرد یارانه‌ای ماهانه ۳۸ میلیارد تومان است.

وی گفت: لیست ۳۸۷ نانوایی در سطح  شهرستان مشگین‌شهر ثبت گردیده و کیفیت آرد این شهرستان از نوع درجه یک است و این‌که برخی اصرار به خرید آرد از شهرستان‌های دیگر دارند با توجه به هزینه حمل و... منطقی نیست.

انتهای پیام/

منبع:فارس

کد خبر: 1082886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =