امیکرون به کدام اندام بیشتر آسیب می زند؟

مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که گونه امیکرون منجر به عفونت‌های آسیب‌رسان کمتری می‌شود و اغلب به راه‌های هوایی فوقانی از جمله بینی، گلو و حلق محدود می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، گزارشات منتشر شده حاکی از این است که گونه امیکرون ویروس کرونا نسبت به گونه‌های دیگر باعث ایجاد علائم خفیف‌تر می‌شود، به همین دلیل محققان به منظور دستیابی به اطلاعات بیشتر در این زمینه مطالعاتی روی حیوانات و بافت‌های انسانی انجام دادند.

بیشتر بخوانید:

توصیه‌های مهم تغذیه‌ای قبل و بعد از واکسن کرونا

نتایج مطالعات انجام شده روی موش‌ و همسترها نشان می‌دهد که گونه امیکرون منجر به عفونت‌های آسیب‌رسان کمتری می‌شود و اغلب به راه‌های هوایی فوقانی از جمله بینی، گلو و حلق محدود می‌شود و آسیب کمتری به ریه‌ها وارد می‌کند. در حالی که گونه‌های دیگر ویروس کرونا ریه‌ها را به میزان قابل توجهی تحت تأثیر قرار می‌داد و باعث ایجاد زخم در این ناحیه و مشکلات شدید تنفسی می‌شد.

به گفته محققان، مدل‌های حیوانی آلوده به گونه امیکرون ویروس کرونا در مقایسه با گونه‌های دیگر آسیب ریوی کمتری داشتند، وزن کمتری از دست دادند و احتمال مرگ آن‌ها نیز کمتر بود. پژوهشگران معتقدند که میزان ویروس موجود در بینی و مجاری تنفسی فوقانی مدل‌های حیوانی آلوده به امیکرون مشابه گونه‌های دیگر است، اما میزان ویروس در ریه مدل‌های مبتلا به امیکرون یک دهم یا کمتر از دیگر گونه‌ها است، به احتمال بسیار زیاد دلیل خفیف بودن بیماری ناشی از گونه اومیکرون نیز همین موضوع است.

منبع: ایمنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1124895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =