مغناطیس برنامه‌ای متفاوت برای زائرین اربعین حسینی

تهییه کننده ویژه‌برنامه «مغناطیس» از پخش فصل سوم این برنامه با رویکردی متفاوت و جدید از چهارشنبه سوم مرداد ماه در قالب۹۰ قسمت و با حضور کارشناسان مذهبی و دانشگاهی، زائرین حرم حسینی  و فعالان فرهنگی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز؛ مهدی طهماسبی، تهیه‌کننده برنامه مغناطیس با تاکید بر تفاوت این برنامه نسبت به فصل‌های گذشته آن و سایر برنامه‌های مناسبتی؛ به کوتاه و فشرده بودن و ضرب آهنگ بالای آیتم‌های آن اشاره کرد و گفت: محوریت و موضوع اصلی برنامه توصیه‌های آموزشی، بهداشتی و تجربه‌های زائرین است.

وی در بیان دیگر وجه تمایز مغناطیس به قرارگیری نشانه‌هایی در فضای دکور آن اشاره و تصریح کرد: در دکور این برنامه شاهد ترکیبی از کشتی یا همان سَفینَهُ الْنِّجاة با حرم امام حسین (ع) و شکل گیری مسیری که تداعی کننده مسیر پیاده‌روی زائرین سیدالشهداست، هستیم؛ به عقیده ما این مسیر می‌تواند به قطعه‌ای از بهشت تعبیر شود که در نهایت منجر به نجات اصلی بشر یعنی همان ظهور حضرت امام زمان (عج) منتهی شود.

طهماسبی با یادآوری اینکه در بیشتر برنامه‌های مناسبتی و مذهبی ویژه ایام محرم و اربعین از فضاهای تیره و رنگ سیاه با حال و هوای عزاداری استفاده می‌شود، افزود: در مغناطیس سعی کردیم ضمن احترام به این موضوع، از رنگ‌های حماسی و باشکوهتر استفاده کنیم؛ چراکه می‌توان اینگونه تعبیر کرد که پیاده‌روی اربعین حسینی رزمایشی است برای ظهور.

تهیه‌کننده برنامه مغناطیس ادامه داد: برای آنکه برنامه از حالت آموزشی صرف خارج شود، مباحث معرفتی را با کارشناسان نام‌آشنا از جمله حجت‌الاسلام پناهیان پیش برده‌ایم تا زائران اربعین با فلسفه زیارت و گردهمایی بزرگ شیعیان جهان در این سفر نیز آشنا شوند.

مغناطیس برنامه­ای متفاوت برای زائرین اربعین حسینی

وی با بیان اینکه کارشناسان حوزوی و دانشگاهی و همچنین چهره‌های شناخته‌شده مردمی مهمانان این برنامه را تشکیل می‌دهند، افزود: از جمله این افراد می‌توان به حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان، حسین یکتا، عباس ابوحمزه، قاسم صرافان، محمدجواد شرافت، هادی جان‌فدا، علیرضا داوودی، ابوذر بیوکافی و سهیل اسعد اشاره کرد.

طهماسبی با اشاره به اینکه علاوه بر کارشناسان مذهبی و دانشگاهی، از حضور زائران حرم اباعبدالله (ع) نیز در این برنامه بهره‌مند شده‌ایم، اظهار کرد: تجربیات زائرین و واقعیت‌هایی که این عزیران از سفر اربعین حسینی درک کرده‌اند می‌تواند برای مخاطب جذاب باشد.

وی افزود: این برنامه در ۹۰ قسمت ۱۰ دقیقه‌ای برای شبکه دو سیما تهیه و تولید شده که از چهارشنبه، سوم مرداد روزانه سه قسمت در نوبت‌های ظهر، عصر و شب پخش خواهد شد.

تهیه‌کننده برنامه مغناطیس با اشاره به محورهای اصلی این برنامه خاطرنشان کرد: پیاده‌روی اربعین و اثرگذاری جهانی، پیشنهاداتی برای سفری سلامت، پیشنهادهای ناب برای سفری پربهره، اربعین پدیده‌ای خودجوش و الهی، خادمی کاروان در سفر، آداب زیارت باتوجه، تأثیر حضور بانوان در سفر، مراقبت از کودک در سفر، حضور در مسیر ظهور، اربعین و جهانی کردن مکتب حسینی، پیشگیری و درمان مشکلات گوارشی و پوستی، هنر و اربعین، رانندگی ایمن تا مرز و برگشت، اربعین جذبه عشق الهی، خادمان رسانه‌ای اربعین و توصیه‌هایی برای زائران اتباع ازجمله این محورها به شمار می‌روند.

مغناطیس با رویکرد آموزشی و اطلاع‌رسانی درباره سفر اربعین به تهیه‌کنندگی مهدی طهماسبی، کارگردانی هنری حامد منصوری و سردبیری هاجر شعبانی و طاهره فاضلی تهیه و تولید شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1237576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =