ثبت‌نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ آغاز شد/ هزینه ۷۵ هزار تومانی ثبت‌نام

ثبت‌نام آزمون سراسری ۱۴۰۱ از دقایقی پیش در سایت سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، ثبت‌نام آزمون سراسری ۱۴۰۱ از امروز ۱۰ بهمن ماه در سایت سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شد. داوطلبان تا یکشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ فرصت دارند برای ثبت‌نام به سایت این سازمان مراجعه کنند.

متقاضی شرکت‌ در آزمون‌ باید پیش از ثبت‌نام نسبت به مطالعه دفترچه راهنمای ثبت‌نام (دفترچه شماره ۱) در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱،  خرید کارت اعتباری ثبت‌نام از درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان اقدام کنند. دفترچه راهنمای ثبت‌نام در این آزمون در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان قرار دارد. داوطلبان لازم است برای اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی، مقررات وظیفه عمومی، مقررات مربوط به ضوابط ثبت‌نام اتباع غیر ایرانی و توضیحات مربوط به سهمیه ایثارگران این دفترچه راهنما را مطالعه کرده و در صورتی که دارای شرایط و ضوابط مندرج در این دفترچه هستند، می‌توانند به عنوان متقاضی در این آزمون ثبت‌نام کنند.

پرداخت هزینه ثبت‌نام کنکور ۱۴۰۱ منحصراً به صورت اینترنتی انجام می‌شود، به همین منظور داوطلبان لازم است به وسیله کارت‌های عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است، با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان و پرداخت ۷۵ هزار تومان به عنوان وجه ثبت‌نام شرکت در آزمون، نسبت به دریافت اطلاعات کارت اعتباری (شماره سریال ۱۲ رقمی) اقدام کنند.

 دارا بودن دیپلم نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶ ، اعم از شاخه های نظری، فنی و حرفه ای یا کاردانش و یا اخذ دیپلم حداکثر تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۰، دارا بودن مدرک پیش‌دانشگاهی و یا اخذ مدرک پیش‌دانشگاهی حداکثر تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ دارا بودن دیپلم دوره چهارساله نظام قدیم و یا مدرک کاردانی (فوق دیپلم) برای متقاضیان الزامی است.

دارندگان دیپلم فنی و حرفه ای و کاردانش (نظام آموزشی غیر ۳-۳-۶) که فاقد مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی هستند حق ثبت‌نام در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ را ندارند و در صورت ثبت نام در آزمون به عنوان متخلف شناخته شده و برابر ضوابط با آنان برخورد خواهد شد.

آزمون سراسری در ۵ گروه آزمایشی هنر، علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی، علوم تجربی و زبان‌های خارجی از چهارشنبه ۸ تیر ۱۴۰۱ تا شنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

نتایج اولیه آزمون نیمه اول مرداد ماه ۱۴۰۱ اعلام خواهد شد و داوطلبان می‌توانند در نیمه اول مرداد ماه ۱۴۰۱ نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند. کارنامه نهایی داوطلبان نیز در نیمه دوم شهریور ۱۴۰۱ منتشر خواهد شد.

خبرنگار: مصطفی مسلمی امیران

انتهای پیام/

کد خبر: 1127829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =