پذیرش دانشجو در رشته‌های شرایط خاص کنکور ۱۴۰۱ چگونه است؟

نحوه پذیرش دانشجو در رشته‌ها دارای شرایط خاص در کنکور سراسری اعلام شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، ثبت‌نام آزمون سراسری ۱۴۰۱ از ۱۰ بهمن ماه آغاز شد، داوطلبان تا ۱۷ بهمن ماه فرصت دارند برای ثبت‌نام به سایت سنجش آموزش کشور مراجعه کنند.

روش‌های گزینش دانشجو در رشته‌هایی که پذیرش آنان بر اساس آزمون سراسری(با نمرات آزمون و اعمال مثبت سوابق تحصیلی) به ۲ روش متمرکز و متمرکز با شرایط خاص انجام می‌شود. ایسکانیوز در ادامه به چگونگی پذیرش دانشجو در کنکور ۱۴۰۱ پرداخته است.

پذیرش دانشجو در آزمون سراسری چگونه است؟

روش متمرکز روشی است که منحصراً نمرات آزمون و سوابق تحصیلی متقاضیان واجد شرایط، مالک و مبنای پذیرش قرار می‌گیرد و اسامی پذیرفته شدگان در یک مرحله و به طور یکجا اعلام می‌شود.

در این روش هر متقاضی با توجه به شرایط وی ( از نظر سهمیه، بوم و...) و براساس نمره کل اکتسابی در زیر گروه مربوطه، به اولین کدرشته انتخابی که از نظر علمی برتری دارد(در مقایسه با سایر متقاضیانی که شرایط مشابه وی را دارند)، در صورت وجود ظرفیت معرفی می شود.

لازم به ذکر است گزینش اغلب رشته‌های دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی به روش متمرکز صورت می‌گیرد.

روش متمرکز با شرایط خاص شامل پذیرش رشته‌های دارای شرایط خاص هستند، در پذیرش این رشته‌ها شرایط خاصی مانند مصاحبه، معاینه، آزمون عملی و یا علمی جداگانه‌ای اعمال می‌شود و اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی این رشته‌ها، با اعمال نتایج مراحل فوق مطابق ظرفیت هر کدرشته مشخص و به همراه سایر رشته‌های متمرکز اعلام می‌شود.

نحوه پذیرش دانشجو در رشته‌ها دارای شرایط خاص

در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ پذیرش دانشجو در رشته‌های تحصیلی آهنگسازی، ادبیات نمایشی، ارتباط تصویری، آموزش هنر، بازیگری، طراحی پارچه، طراحی صحنه، طراحی صنعتی، طراحی لباس، عکاسی، کتابت و نگارگری، مجسمه‌سازی، نقاشی، نمایش عروسکی، نوازندگی موسیقی ایرانی و نوازندگی موسیقی جهانی در گروه آزمایشی هنر و همچنین رشته علوم ورزشی و آموزش تربیت بدنی به‌صورت متمرکز و با شرایط خاص و همراه با آزمون عملی صورت می‌گیرد.

همه متقاضیان علاقه‌مند به رشته‌های مربوطه، برای اطلاع از شرایط و نحوه و تاریخ آزمون‌های عملی به اطلاعیه‌های مربوط که در زمان پرینت کارت شرکت در آزمون، از سوی این سازمان منتشر میشود توجه کنند.

گفتنی است پنجاه و دومین کنکور سراسری از ۸ تیر ماه ۱۴۰۱ تا ۱۱ تیرماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود. توزیع کارت ورود به جلسه از ۶ تیرماه ۱۴۰۱ آغاز می‌شود و تا ۸ تیرماه ادامه دارد. نتایج اولیه آزمون نیمه اول مرداد ماه ۱۴۰۱ آغاز می‌شود و داوطلبان در نیمه اول مردادماه می‌توانند نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند. کارنامه نهایی داوطلبان در نیمه دوم شهریورماه منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1127842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =