واکنش ها به شهادت یک طلبه در حرم امام رضا(ع)

همزمان با سومین روز ماه مبارک رمضان سه طلبه حاضر در صحن پیامبر اعظم(ص) با ضربات چاقو مورد حمله قرار گرفتند که واکنش هایی در پی داشت.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، همزمان با سومین روز ماه مبارک رمضان، سه طلبه حاضر در صحن پیامبر اعظم(ص) توسط فردی که هویت آن در دست بررسی است با ضربات چاقو مورد حمله قرار گرفتند.

با تلاش عوامل انتظامات و یگان حفاظت حرم مطهر ضارب بلافاصله بازداشت و تحویل مقامات انتظامی شد و مصدومان به سرعت به بیمارستان منتقل شدند. اما یکی از مصدومان بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسید

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی در این باره در پیامی نوشت:‌ با تاثر و اندوه فراوان هتک حرمت به ساحت مقدس حضرت علی بن موسی الرضا (علیه‌السلام) و سوء قصد به جان سه نفر از روحانیون جهادگر عرصه خدمت و به شهادت رساندن یکی از این عزیزان را به محضر حضرت ولی عصر (عج) مقام معظم رهبری و عموم مسلمین به ویژه زایران مجاوران و روحانیت معزز تسلیت عرض می‌نمایم.

بیشتر بخوانید: جزئیات حمله به سه طلبه در صحن پیامبر اعظم (ص) حرم رضوی/ ضارب دستگیر شد + فیلم

طلاب عزیزی که در این واقعه مورد سوءقصد واقع شده اند، جزو عناصر جوان، جهادگر و پرتلاشی بودند که در عرصه خدمتگزاری به مردم عزیز  مشهد مقدس به نام مبارک علی بن موسی الرضا علیه‌السلام اقدامات ارزشمندی را به ثمر می رساندند.

این جنایت در حریم امن رضوی که مورد احترام تمامی فرق و مذاهب اسلامی است و در ماه مبارک رمضان که ماه ضیافت الهی است، امری محکوم و جنایتی آشکار به حساب می آید وآحاد مردم شریف و متدین  از این بی حرمتی و جنایت گذشت نخواهند کرد.

بدون شک آستان قدس رضوی این مسئله را تا حصول نتیجه، شناسایی عاملان جنایت و هم چنین برخورد جدی با هرگونه قصور در وقوع این واقعه پیگیری می‌کند.

اینجانب ضمن محکومیت این جنایت، در جوار مضجع منور رضوی مجددا شهادت طلبه عزیز و جهادگر حجت‌الاسلام والمسلمین اصلانی را به محضر عموم ارادتمندان ساحت قدس رضوی به ویژه خانواده محترم آن شهید تسلیت عرض می نمایم و عافیت و سلامتی را برای  مجروحان این حادثه از درگاه ایزد منان خواهانم.

با درایت و هوشیاری عموم مسلمین، نقشه‌های معاندان و جنایتکارانه استکباری و اندیشه‌های تکفیری در راستای ایجاد رخنه میان اجماع و وحدت مسلمین نقش بر آب خواهد شد. ان‌شاءالله

طلاب افغانستانی مقیم مشهد جنایت در حرم امام رضا (ع) را محکوم کردند

 جمعی از طلاب افغانستانی مقیم مشهد با صدور بیانیه ای هتک حرمت و جنایت در حرم امام رضا (ع) را محکوم کردند.

طلاب افغانستانی مقیم ایران سه شنبه شب در بیانیه خود افزودند: خبر دردناک عروج ملکوتی و شهادت طلاب جهادگر در صحن حرم مطهر رضوی قلب های ما را مالامال درد و اندوه ساخت.

این طلاب بیان کردند: مطمئنا دست استکبار و ایادی آن ها در منطقه عامل اصلی این حادثه است تا بین امت اسلامی تفرقه و دو دستگی ایجاد کند و از همه مهمتر مایه بدبینی نسبت به مهاجرین مظلوم افغانستانی گردد.

طلاب افغانستانی مقیم خراسان ضمن همدردی با خانواده شهدای روحانی، این حادثه اسفناک را به شدت محکوم کرده و از عاملان آن با هر عنوانی که داشته باشند، برائت جستند.

طلاب یادشده در بیانیه خود گفتند: مبلغین جهادگر افغانستانی در عرصه های مختلف فرهنگی و تبلیغی در حاشیه شهر دوشادوش طلاب جمهوری اسلامی ایران سالهاست با این سفاکان خونریز دست و پنجه نرم میکنند همانگونه که بارها امتحان خود را در صحنه های دفاع مقدس و دفاع از حرم پس داده اند.

طلاب افغانستانی مقیم ایران گفتند: از ملت دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران و به ویژه مسئولان محترم تقاضا می کنیم ضمن ریشه یابی عوامل این حادثه تروریستی آن در داخل و خارج کشور، حساب این افراد را از سایر مهاجرین جدا نمایند تا خدای ناکرده عده ای فرصت طلب دست به اقدامات احساسی علیه مهاجرین مظلوم نزنند.

ظهر امروز یک فرد تکفیری در صحن پیامبر اعظم حرم امام هشتم(ع) با چاقو به سه روحانی حمله کرد.

هر سه روحانی که در این حادثه مورد سوء قصد قرار گرفتند از فعالان و ساکنان حاشیه شهر مشهد منطقه قلعه ساختمان ( شهرک شهید رجایی) بوده اند.

ضارب با نام( ل . م) که از ساکنین همین منطقه است که به گفته اهالی منطقه دارای اختلالات روحی بوده و به ادعای خودش از مدتی قبل این افراد را با انگیزه شخصی که البته این ادعا در دست بررسی است نشان کرده و ظهر امروز در حرم مطهر رضوی مورد سوء قصد قرار می دهد.

حجت الاسلام پاکدامن، یکی از روحانیون مضروب در حادثه مشهد، پس از جراحی در بخش مراقب‌های ویژه بستری شده و حجت الاسلام دارایی دیگر روحانی مضروب نیز همچنان در اتاق عمل تحت عمل جراحی به سر می برد.

حجت‌الاسلام اصلانی یکی دیگر از روحانیون مضروب نیز پیش از این بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسیده بود.

اهل سنت سیستان و بلوچستان هتک حرمت حرم امام رضا (ع) را محکوم کردند

اهل سنت سیستان و بلوچستان با محکوم کردن هتک حرمت حرم امام رضا (ع)‌ اعلام کردند: جریان‌های تکفیری دشمنان واقعی اسلام هستند.

 اهل سنت در واکنش به هتک حرمت ‌حرم امام رضا (ع) و ‌زائران رضوی در ماه مبارک رمضان، ضمن محکومیت این حادثه، جریان‌های تکفیری وهابی را دشمنان واقعی اسلام ‌دانستند.

‌مولوی نذیر احمد سلامی‌ عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هتک حرمت به حرم و زائران رضوی در ماه مبارک رمضان در نگاه هر انسان با وجدان مسلمان و یا غیر مسلمان به شدت محکوم است، گفت: از مسئولین درخواست داریم که هر چه سریعتر این جنایتکاران را به سزای عمل خود برسانند.

‌مولوی عبدالرحیم ریگیان پور، امام جمعه اهل سنت شهرستان میرجاوه نیز با بیان اینکه‌ از دیدگاه اهل سنت تعرض به حریم مقدس رضوی و جسارت و درگیری با ‏زائران آن هم در ماه مبارک رمضان محکوم است، گفت: از دستگاه قضا می‌خواهیم تا با هر آن کس که به اتحاد، وحدت و اخوت مردم شیعه و سنی در این خطه از کشور لطمه وارد و امنیت آنها را برهم ‏می زند، با عدالت اسلامی برخورد قاطع کند.

‌مولوی عنایت‌الله رسولی‌زاده، امام جمعه اهل سنت سرباز نیز با بیان اینکه  از دیدگاه اهل سنت اقدام فردی با رفتار و ظاهر شبیه ‏به جریان‌های تکفیری وهابی که دشمنان واقعی اسلام هستند آن هم در ماه ‏مبارک رمضان به شدت محکوم است، گفت: ‌دشمنان به دنبال ایجاد اختلاف میان مذاهب و امت های اسلامی هستند اما ملت هوشیار ایران اسلامی هیچ گاه اسیر چنین توطئه هایی نخواهد شد.‌

انتهای پیام/

کد خبر: 1135531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =