مردم باید بدانند بدهکاران کلان بانک پول‌ها را کجا برده‌اند؟ / مقصران مشخص شوند

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: پول‌هایی که برای تسهیلات پرداخت شده به بانک باز نشگته و اکنون این پول‌ها کجاست؟

حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با بیان اینکه انتشار اسامی بدهکاران بزرگ بانکی به لحاظ شفافیتی که ایجاد می‌کند گام مثبتی است، اظهار کرد: باید مشخص شود چه کسانی تسهیلات بانک‌هار را گرفته و پرداخت نکرده‌اند.

وی افزود: حق مردم است بدانند چه کسانی با چه اهدافی پول‌ها را به اینها پرداخته کرده‌اند و چرا پول‌ها به بانک باز نشگته است و اکنون این پول‌ها کجاست؟

بیشتر بخوانید:

ارتباطات بدهکاران کلان بانکی با گروه‌های سیاسی مشخص شود 

نماینده بم، ریگان، فهرج، نرماشیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شفافیت اطلاعات می‌تواند به روند ارائه تسهیلات کمک کند، خاطرنشان کرد: اگر این پول‌ها در جای خودش خرج شده باید آسیب شناسی شود که چرا سودآوری نداشته و بازپرداختی صورت نگرفته و اگر سودآوری نداشته علت آن چه بوده است.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اگر این تسهیلات در جای خودش مصرف نشده هم دیگر توجیه قانونی ندارد و باید با اینها برخورد شود.

غضنفرآبادی خاطرنشان کرد: معتقدم اعلام اسامی بدهکاران بانکی کار خوبی است، اما باید مقصران بوجود آمدن این فضا هم مشخص شوند و این موضوع توسط مسئولان پیگیری شود.

به گزارش ایسکانیوز؛ کارشناسان اقتصادی و سیاسی اعلام اسامی ابربدهکاران بانکی و افرادی که تسهیلات بانک‌ها را گرفته و نسبت به بازپرداخت آن بی تفاوت بوده‌اند را آغاز راهی برای برخورد قاطع با استنکاف کنندگان از قانون بیان می‌کنند و به اتفاق معتقدند انتشار اسامی اینها به تنهایی کافی نیست. برخی کارشناسان ورود قوه قضائیه به این مسئله را امری لازم عنوان کرده و این مسئله را تعارض منافعی می‌دانند که نیازمند برخورد قضائی است. 

پیش از این سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور طی پنج فرمان به شبکه بانکی دستور داد تا اسامی بدهکاران بانکی را منتشر کنند. 

رئیس جمهور به مسئولان دستور داد که به بدهکاران بدحساب میدان ندهند و اسامی آنها را منتشر و دستشان را از بیت المال قطع کنند. بر همین اساس 23 آبان سال 1400 احساس خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی به بانک مرکزی اعلام کرد تا هر سه ماه یکبار بانک‌ها و مؤسسات اعتباری فهرست بدهکاران کلان خود را منتشر کنند.

کد خبر: 1136422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =