آخرین اخبار از حادثه ریزش متروپل |‌ آمار قطعی تلفات اعلام شد/ ۳۳ جانباخته، ۵ مفقودی و ۳۷ مصدوم

گروه‌های مختلف از چند جبهه کاری با حفر تونل در حال عملیات برای خارج‌سازی جانباختگان احتمالی از زیرآور ساختمان متروپل هستند.

به گزارش گروه جتماعی ایسکانیوز، در پی وقوع این حادثه کار امداد رسانی از سوی آتش نشانی آبادان ، پالایشگاه و گروه های امدادی شهرهای همجوار و البته مردم آغاز و با اضافه شدن گروه‌های امدادی  از دیگر نقاط استان خوزستان و کشور  عملیات امدادی و آواربرداری با توجه به حساسیت و احتمال ریزش سایر بخش‌های سازه با در نظر گرفتن شرایط محیطی با حساسیت ویژه دنبال شد.

در 48 ساعت نخست حادثه که زمان طلایی برای نجات حادثه دیدگان زیر آور محسوب می شود ،گروههای امدادی با آوار برداری موفق شدند 37 مصدوم را نجات دهند و تلاش برای خارج کردن اجساد جانباختگان با دقت و استفاده از هشت گروه فنی و مهندسی و لرزه نگاری دنبال شد.

8:42 ـ آمار دقیقی از افراد زیرآوار ساختمان متروپل آبادان نداریم

محمدحسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور شب گذشته در جمع خبرنگاران افزود: متاسفانه هنوز آمار دقیقی از افراد موجود در محل حادثه در دست نیست و مجبوریم برای کشف پیکر افراد زیر آوار دقت کار را بالا ببریم.

وی با بیان اینکه وجود 2 ساختمان در مجاور و یک ساختمان مقابل محل حادثه، تا حدود زیادی سرعت عملیات را پایین آورده است گفت: تیم‌های مهندسی مقاوم‌سازی در بخش های مختلف ساختمان را انجام می‌دهند و مجدد عملیات آواربرداری ادامه می یابد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: عملیات آواربرداری تا یافتن آخرین پیکر زیر آوار مانده با دقت دنبال خواهد شد.

وی با اشاره به خطر ریزش سازه بیان کرد: در حال مقاوم‌سازی ساختمان هستیم؛ هر لحظه که دوربین‌ها حتی خطر مختصر را گزارش می‌دهند، عملیات متوقف و مقاوم سازی بیشتر می‌شود، تا زمان جست و جو، سازه ریزش نکند.

نامی با بیان اینکه از نظر تجهیزات کمبودی نداریم ادامه داد: برخی از تجهیزاتی که در محل حادثه قرار دارند جزو تجهیزات منحصر به فرد در کشور هستند.

8:35 ـ آواربرداری متروپل تا یافتن آخرین فرد مفقودی ادامه می‌یابد

صادق خلیلیان استاندار خوزستان با بیان اینکه عملیات آواربرداری با شدت بیشتری نسبت به روزهای قبل در حال انجام است، افزود: طبق برآورد اولیه، حدود 38 نفر اعلام مفقودی شده بود که 29 نفر از این تعداد به صورت فوتی از زیر آوار خارج شدند.

وی با اشاره به شناسایی و تحویل پیکر 26 نفر از جان باختگان به خانواده هایشان ادامه داد: هویت سه نفر از جان باختگان نیز هنوز مشخص نشده است.

استاندار خوزستان مصدوم شدن 37 نفر در جریان ریزش ساختمان متروپل را یادآور شد و اظهارداشت: 35 نفر از مصدومان حادثه از بیمارستان مرخص شده‌اند و فقط 2 نفر همچنان بستری هستند که حال عمومی آنها رو به بهبودی است.

وی افزود: عملیات آواربرداری در روزهای اول با هدف یافتن مصدومان با حساسیت بیشتری انجام می‌شد ولی از روز گذشته روند این عملیات تسریع یافته و از چندین جبهه در حال انجام است.

خلیلیان با بیان اینکه کار آواربرداری به عنوان نخستین مرحله برای امداد و نجات احتمالا فردا به اتمام می‌رسد، بیان کرد: مراحل بعدی براساس تصمیم گیری ستاد بحران انجام خواهد شد.

وی درخصوص احتمال ریزش دیگر بخش‌های ساختمان متروپل گفت: اگر ساختمان را پنج قسمت کنیم 2 قسمت آن ریزش کرده و سه قسمت باقی مانده که احتمال ریزش در سایر بخش‌ها نیز وجود دارد البته در این مرحله کار استحکام بخشی انجام شده و عملیات با حساسیت پیش می‌رود.

8:25 ـ آواربرداری ساختمان متروپل با تخریب سه منزل مجاور شتاب گرفت

 مهدی ولی‌پور رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: پس از تخریب سه منزل مجار امکان ورود تجهیزات و ادوات سنگین آواربردار به محل حادثه آسانتر شده است و کار سرعت بیشتری گرفته است.

وی افزود:گروه‌های عملیاتی پس از مقاوم سازی بقایای ساختمان متروپل به صورت لایه‌به‌لایه در حال آواربرداری 11 طبقه هستند.

ولی‌پور گفت:در 24 ساعت گذشته گروه‌های تفحص جانباخته جدیدی را کشف نکردند ولی کار با جدیت و احتیاط کاری در حال انجام است.

8:17 ـ تعداد جانباختگان متروپل آبادان به 31 نفر رسید

در ‌بامداد دوشنبه ‌دو جسد نفر دیگر توسط امدادگران از زیر آوار بیرون کشیده شد تا تعداد جانباختگان به 31 نفر برسد.

براساس شواهد موجود جسد یک فرد دیگر هم توسط امدادگران کشف شد اما به دلیل قرار گرفتن در زیر بتن هنوز از زیر آوار خارج نشده است.

8:01 ـ حضور تیمی از مهندسان حرفه‌ای کشور در عملیات آواربرداری‌

محمد خانچی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با بیان اینکه سناریوی عملیات آواربرداری براساس نظرات فنی این متخصصان انجام می‌شود، افزود: با توجه به محدودیت‌ها و شرایط خاص ایجاد شده، عملیات آواربرداری با پیچیدگی‌های خاصی روبرو است.

وی ادامه داد: خوشبختانه حجم بالای کار در یک محدوده بسیار کوچک به صورت ایمن و بدون حادثه برای عوامل امدادی حاضر در میدان در حال انجام است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: لجستیک بسیار قوی با کمک همه دستگاه‌ها و مجموعه‌های شرکت نفت و فولاد پای کار آمده و در حال آواربرداری هستند.

وی افزود: بهترین گروه‌های امدادرسان از آتش نشانی و هلال احمر سراسر کشور و بهترین اکیپ‌های زنده یاب و تفحص مصدومان و جان باختگان در محل وقوع حادثه مستقر شده‌اند.

خانچی به تشکیل یک تیم حقیقت یاب به دستور معاون اول رییس جمهور برای بررسی حادثه ریزش ساختمان متروپل اشاره کرد و گفت: شورای فنی استان خوزستان نیز در حال بررسی اسناد و مدارک این حادثه است.

وی با اطمینان خاطر دادن به مردم برای برخورد جدی با مقصران این‌ حادثه افزود: به طور قطع این سازه در بحث اجرا دارای مشکلاتی بوده است که بعد از جمع بندی اطلاع رسانی می‌شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان از مجموعه یگان‌های امنیتی که در ایجاد نظم محیط کار و فراهم کردن شرایط برای انجام عملیات امدادرسانی و آواربرداری کمک کردند، قدردانی کرد.

 آمار قطعی تلفات ریزش ساختمان متروپل/ ۳۳ جان‌باخته، ۵ مفقودی و ۳۷ مصدوم/ ۷ نفر همچنان زیر آوار مدفون هستند

فرماندار ویژه آبادان گفت: تاکنون پیکرهای ۳۱ نفر از جان‌باختگان حادثه متروپل از زیر آوار بیرون کشیده شده است.

احسان عباس‌پور ظهر امروز در جمع خبرنگاران در محل ساختمان متروپل با بیان اینکه در ریزش ساختمان متروپل 37 نفر ‌دچار مصدومیت شدند که 35 نفر از آنها از بیمارستان مرخص شده‌اند، اظهار داشت: دو نفر از مصدومان ‌برای رسیدگی بیشتر به بیمارستان‌های اهواز منتقل شده‌اند.‌

وی در بیان آمار قطعی تلفات این حادثه خاطرنشان کرد: آمار مفقودی‌ها حادثه براساس اعلام خانواده‌های مراجعه‌کننده 38 نفر است که تاکنون پیکرهای 31 نفر پیدا شده‌ است و احتمالاً هفت نفر دیگر همچنان زیر آوار مدفون هستند.‌

تعداد جانباختگان متروپل به ۳۳ نفر رسید

استاندار خوزستان گفت: آمار فوتی‌های حادثه متروپل به ۳۳ نفر رسید. نیروهای آتش نشانی، قرارگاه خاتم الانبیا و هلال احمر در حال آواربرداری و کشف اجساد هستند.

کد خبر: 1142408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =