استقبال چشمگیر مردم روسیه از پسر دلفینی / اکران در ترکیه، کره جنوبی و اسپانیا

تهیه‌کننده انیمیشن پسر دلفینی گفت: توافقاتی با کشورهای ترکیه، کره جنوبی و اسپانیا برای اکران این انیمیشن انجام شده و با کشورهای عربی و چین نیز در حال مذاکره هستیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، پسر دلفینی یک انیمیشن سینمایی تولید سال ۱۳۹۹ محصول شرکت اسکای فریم به کارگردانی و نویسندگی محمد خیراندیش و تهیه‌کنندگی محمدامین همدانی است که داستانی در ژانر ماجراجویی و کمدی دارد. این اثر به تازگی در روسیه اکران شده و با استقبال چشمگیر مردم این کشور روبرو شده است.

به همین دلیل گفت‌وگویی داشتیم با محمدامین همدانی تهیه کننده پسر دلفینی که در ادامه از نگاهتان می‌گذرد.

کمی درباره جزئیات اکران پسر دلفینی در روسیه برایمان بگویید.

پسر دلفینی یک دوبله و یک بازنویسی به زبان روسی داشت و تبلیغات بسیار خوبی برای آن انجام شد و بزرگ‌ترین پخش‌کننده روسیه این فیلم را اکران کرد. البته شاید شرایط روسیه به دلیل جنگ و فیلتر شدن صفحات مجازی برای اکران این فیلم چندان مطلوب نبود و مردم تمایلی برای رفتن به سینما نداشتند، اگر شرایط این‌گونه نبود می‌توانستیم حتی شاهد استقبال بیشتری از این فیلم صورت باشیم اما در مجموع و با توجه به اکران یک فیلم ایرانی در خارج از کشور می‌توان گفت که اتفاق بسیار خوبی رخ داد و خداروشکر گام اول برای اکران بسیار خوب برداشته شد و ما در تلاش هستیم که این فیلم در سایر کشورها نیز اکران شود.

پسر دلفینی به غیر از روسیه در کدام کشورها اکران خواهد شد؟

توافقاتی با کشورهای ترکیه، کره جنوبی و اسپانیا انجام شده و با کشورهای عربی و چین نیز در حال مذاکره هستیم.

پسر دلفینی چه زمانی در ایران اکران خواهد شد؟

ان‌شالله انیمیشن پسر دلفینی در شهریور ماه در کشور خودمان نیز اکران خواهد شد و این امر به سرگروهی آقای سرتیپی و کانون فیلمیران صورا خواهد گرفت و امیدواریم که مخاطبان ایرانی هم از این فیلم استقبال کنند و ما شاهد یک بازخورد مناسب از جانب آنان باشیم.

دلیل انصراف شما از حضور در جشنواره سی و نهم فیلم فجر چه بود؟

در واقع این فیلم قرار بود در سی و نهمین جشنواره ملی فیلم فجر اکران شود اما به دلیل اینکه در بخش غیررقابتی جشنواره قرار گرفت از حضور در جشنواره انصراف دادیم.

پسر دلفینی

انیمیشن می‌تواند بازار خود را ایجاد کند

حمایت از انیمیشن‌سازی و سازندگان انیمیشن در ایران چگونه است؟ آیا حمایت‌های لازم صورت می‌گیرد یا خیر؟

راستش را بخواهید اینطور باید عنوان کرد که در حال حاضر حمایت زیادی لازم نیست و بیشتر نیاز داریم که مسئولان اجازه دهند تا بتوانیم کار خودمان را انجام دهیم و اگر بحث‌های حقوقی، بیمه‌ای و مالیاتی آسیب چندانی به کار ما وارد نکند کفایت می‌کند، چرا که انیمیشن می‌تواند بازار خود را ایجاد کند و نیاز به حمایت مدیران و مسئولان ندارد.

به نظر شما راه برای سازندگان انیمیشن در ایران هموار است؟

من راه را کاملا هموار می‌دانم چرا که بازارهای بسیار بزرگی در ایران وجود دارد و مسئله‌ای که وجود دارد این است که اگر دیر بجنبیم سازندگان انیمیشن از مولف بودن به کارگران بزرگ خارجی تبدیل می‌شوند برای همین نیاز است عجله کنیم تا استودیوها و کمپانی‌های ایرانی تالیف را همچنان با خود داشته و بتوانند مولف باشند. اما اگر دیر بجنبیم کمپانی‌ها بیشتر سفارشی خواهند شد و این یک تراژدی برای هنر کشور خواهد بود.

با توجه به اینکه غالب مخاطبان انیمیشن در ایران کودکان هستند، فضای کار در سینمای کودک را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

طبیعتا تهدید برای سینمای کودک، تهدید برای فرهنگ و آینده کشور است و این حوزه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است اما باید به این نکته توجه داشت که سینمای انیمیشین چندان نگران این تهدید نیست چرا که بازار انیمیشن یک بازار جهانی و بین‌المللی است در نتیجه مسیر خود را پیدا می‌کند اما به هر حال سینمای کودک جزو نگرانی‌های همه سازندگان این حوزه به شمار می‌رود.

موضوع سینمای کودک یک موضوع حیاتی و استراتژیک در سینمای کشور به شمار می‌رود و بعد از دوران خواب و افولی که در دوران کرونا داشته اگر الان با هجمه تولیداتی که قرار است به اکران و عرضه برسد دچار کم‌لطفی شود ممکن است ضربه شدیدی بخورد و فضای سینمای کودک برای دوران طولای‌تری تبدیل به یاس و ناامیدی شود برای همین امید می‌رود که بعد از ماجرای کرونا بتوانیم شاهد رونق در سینمای کودک باشیم.

و به عنوان سوال پایانی، تفاوت پسر دلفینی با آثار قبلی شما در چیست و علت موفقیت آن را چه می‌دانید؟

از لحاظ کیفیت مسائل فنی شاید چیز و عجیب و غریبی در این اثر دیده نشود و باید گفت که این اثر یک کیفیت استاندارد دارد، اما تمرکز ما بیشتر بر روی روایت داستان و ایجاد یک فضای دراماتیک و رویاپردازانه بوده که بتواند ارتباط بهتری با مخاطب کودک برقرار کند و برایش جذاب و پُرکشش باشد در نتیجه بیشترین تمرکز ما بر روی خلق تصاویر جذاب است و امیدواریم این اثر مورد توجه مخاطبان ایرانی نیز قرار بگیرد تا بتوانیم امیدوار شویم تا در آینده گام‌های بهتری برداریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1147198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =