کنکور و آزمون| آغاز ثبت‌نام رشته‌های بدون آزمون کاردانی نظام جدید و دوره‌های کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی از امروز

ثبت‌نام رشته‌های بدون آزمون مقطع کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی سال ۱۴۰۱ از امروز اول شهریور ماه آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، آزمون مقطع کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی سال ۱۴۰۱ جمعه ۴ شهریور در ۷۵ شهرستان برگزار می شود و فرصت مجدد ثبت نام و انتخاب رشته برای ۳۰ رشته بدون آزمون از امروز سه شنبه اول شهریور آغاز خواهد شد.

آزمون مقطع کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی سال ۱۴۰۰ برای ۵ کدرشته امتحانی با آزمون شامل الکتروتکنیک، کامپیوتر، مکانیک خودرو، حسابداری و تربیت بدنی در صبح جمعه ۴ شهریور برگزار می‌شود.

در ۳۰ کدرشته‌ شامل الکترونیک، ساخت و تولید، صنایع فلزی، تاسیسات مکانیکی، صنایع چوب و مبلمان، چاپ، عمران، معماری، صنایع شیمیایی، صنایع نساجی، متالورژی، سرامیک، معدن، علوم دریایی، امور اداری، تربیت کودک و مدیریت خانواده، طراحی و دوخت، گرافیک، نقاشی، امور دامی، امور زراعی و باغی، ماشین های کشاورزی، صنایع غذایی، هتلداری و گردشگری، حمل و نقل، مکاترونیک، پویانمایی، معماری داخلی، صنایع دستی و انرژی تجدیدپذیر خورشیدی آزمون برگزار نخواهد شد.

پذیرش دانشجو در این رشته‌ها صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کل دیپلم) صورت می‌گیرد.

برای متقاضیانی که در این رشته‌های تحصیلی ثبت‌نام و انتخاب رشته کرده اند، کارت شرکت در آزمون صادر نخواهد شد و نیازی به مراجعه متقاضیان به سایت سازمان سنجش جهت پرینت کارت نیست.

متقاضیان گزینش در رشته های بدون آزمون می توانند جهت مشاهده و ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی و کد رشته محل های انتخابی خود از تاریخ اول تا چهارم شهریور ۱۴۰۱ با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org (قسمت ویرایش اطلاعات) نسبت به مشاهده و ویرایش اطلاعات خود اقدام کنند.

متقاضیانی که در زمان مقرر ۱۴ تا تیر ۱۴۰۱ موفق به ثبت نام نشده‌اند، در صورت تمایل می‌توانند با توجه به اطلاعیه ثبت نام نسبت به ثبت نام در رشته های بدون آزمون از امروز اول تا چهارم شهریور ۱۴۰۱ اقدام کنند.

برگ راهنما برای متقاضیان رشته های امتحانی با آزمون و کارت شرکت در آزمون منحصراً برای متقاضیان ۵ رشته با آزمون از سه‌شنبه اول شهریور برای مشاهده و پرینت بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

ثبت‌نام دوره‌های کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی از امروز آغاز می‌شود

فرصت ثبت‌نام مجدد و ویرایش فهرست انتخاب رشته دوره های مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه‌ای ناپیوسته نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی از امروز اول شهریور آغاز می شود. 

به دنبال انتشار دفترچه راهنمای پذیرش دوره مهندسی فناوری و دوره کارشناسی حرفه ای ناپیوسته (نظام آموزش مهارتی مهرماه سال ۱۴۰۱ دانشگاه جامع علمی کابردی) در اول تیرماه و اطلاعیه‌های ۷ و ۲۹ تیر ماه سال ۱۴۰۱، تغییرات دفترچه راهنمای پذیرش و اصلاحات آن منتشر شد.

داوطلبان می‌توانند از سه شنبه ۱ شهریور ماه تا جمعه ۴ شهریور ماه سال ۱۴۰۱ نسبت به موارد زیر اقدام کنند: داوطلبانی‌که در مرحله اول (۱ تا ۱۴ تیرماه سال ۱۴۰۱) ثبت‌نام کرده‌اند، در این مرحله می‌توانند نسبت به «ویرایش فهرست انتخاب رشته‌محل‌ها» و «اطلاعات ثبت‌نامی» خود اقدام کنند. داوطلبانی‌که در مرحله اول (۱ تا ۱۴ تیرماه سال ۱۴۰۱) نتوانستند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند، منحصراً از طریق سامانه ثبت‌نام موجود در تارنمای سازمان سنجش نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته اقدام کنند.

فایل اصلاحات مربوط به دفترچه راهنمای پذیرش دوره مهندسی فناوری و دوره کارشناسی حرفه ای ناپیوسته (نظام آموزش مهارتی مهرماه سال ۱۴۰۱ دانشگاه جامع علمی کابردی) در سایت سازمان سنجش قابل مشاهده است.

کارنامه کنکور دکتری سال ۱۴۰۱ منتشر شد

کارنامه آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۱ در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد.

 آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۴۰۱ با حضور بیش از ۱۸۶ هزار داوطلب در ۶ اسفندماه ۱۴۰۰ برگزار شد

از میان ۱۸۶ هزار داوطلب آزمون دکتری، تعداد ۱۳۷ هزار و ۱۱۷ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند و پس از طی مرحله دوم آزمون در دانشگاه‌ها شامل مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی، در نهایت بیش از ۲۲ هزار و ۵۰۰ نفر در دوره دکتری تخصصی پذیرفته شدند.

کارنامه نهایی داوطلبان آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۱ در این لینک http://srv2.sanjesh.org/p_krn/index.php/krn_doctor/Result_1401_nah_Krn/krn قابل مشاهده است.

فرصت تکمیل مدارک برای داوطلبان آزمون های دانشنامه پزشکی آغاز شد

فرصت تکمیل مدارک برای داوطلبان آزمون‌های دانشنامه پزشکی از امروز سه‌شنبه آغاز شد. داوطلبان تا پنجشنبه سوم شهریور فرصت دارند نسبت به تکمیل مدارک خود اقدام کنند.

شصت و نهمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی و سی و ششمین دوره آزمون گواهینامه و دانشنامه فوق تخصصی پزشکی به صورت کاغذی ٩ صبح روز پنجشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ در دانشگاه های علوم پزشکی منتخب در سطح کشور برگزار خواهد شد.

فرصت ثبت نام در شصت و نهمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی و سی و ششمین دوره آزمون گواهینامه و دانشنامه فوق تخصصی پزشکی به پایان رسیده است.

کلیه افرادی که در موعد مقرر ثبت نام کرده اند باید جهت اطلاع از واجد شرایط بودن برای شرکت در آزمون از تاریخ اول تا سوم شهریور ۱۴۰۱ به سایت اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی مراجعه و در صورت لزوم، در مهلت تعیین شده نسبت به تکمیل مدارک ارسالی خود اقدام کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1151527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =