چند و چون اصلاح نظام بانکی از زبان وزیر سابق اقتصاد / رونق تولید؛ ماحصل تغییرات تقنینی بانکداری

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاح نظام بانکی باعث می شود تا هزینه تامین مالی کاهش پیدا کند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، سید شمس الدین حسینی در ارزیابی خود پیرو بررسی طرح اصلاح نظام بانکی در مجلس و تاثیر آن در جهش تولید بیان کرد: یکی از مسائل اصلی در نظام اقتصادی تامین مالی است.

وزیر سابق اقتصاد و امور دارایی بیان کرد: همچنین یکی از پایه ها و ارکان اصلی تامین مالی، نظام بانکی است. بنابراین اگر ما به سمت و سویی برویم که از مشکلات نظام بانکی اعم از کاهش عدم تقارن اطلاعات و یا انحراف منابع از فعالیت های بانکی و نظایر آن جلوگیری کنیم، همه این موارد سبب می شود تا منابع تجهیز شده و همچنین تخصیص منابع به صورت بهینه مدنظر قرار گیرد.

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس گفت: همچنین اصلاح نظام بانکی باعث می شود تا هزینه تامین مالی کاهش پیدا کند.

نماینده مردم رامسر و تنکابن در مجلس بیان کرد: همچنین اصلاح نظام بانکی دغدغه هایی از این حیث که می بایست عقود نظام بانکی که مبتنی بر شرع مقدس اسلام است و در عمل باید تحقق پیدا می کنند، مدنظر قرار گیرد. لذا این موضوع هم به خودی خود کمک می کند که به نظام اقتصادی کشور قوام و دوام داده شود.

این نماینده مجلس اظهار کرد: اصلاح نظام بانکی حتما در جهش تولید موثر خواهد بود.

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس بیان کرد: اگر تامین مالی درست انجام شود، به واقع تشکیل سرمایه صورت می گیرد و سرمایه در گردش تامین می شود و هزینه تولید و فعالیت های اقتصادی کاهش پیدا می کند.

منبع: خبرگزاری بازار

کد خبر: 1151718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =