نیم‌بها شدن بلیط سینما تاثیری بر آمار فروش نداشت / لزوم حمایت دولت از سینمادارها

مدیر سینما سروش گفت: طرح نیم‌بها شدن بلیط سینما تا کنون هیچ تاثیری بر آمار فروش نداشته چرا که شرایط جامعه به‌گونه‌ای است که حتی اگر سینماها رایگان هم شوند باز هم تماشاچی نخواهیم داشت.

عاشری مدیر سینما سروش در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره طرح نیم‌بها شدن بلیط سینما اظهار کرد: این طرح تا کنون هیچ تاثیری بر آمار فروش سینما نداشته چرا که شرایط جامعه به‌گونه‌ای است که حتی اگر سینماها رایگان هم شوند باز هم تماشاچی نخواهیم داشت. 

وی افزود: مردم بیشتر نگران و ناراحتند و هیچ روحیه‌ای برای تماشای فیلم ندارند. برخی مردم حتی می‌ترسند از خانه بیرون بیایند. اوضاع به گونه‌ای شده که گاهی اوقات اتفاق می‌افتد از صبح تا شب هیچ تماشاچی‌ای نداریم.

عاشری ادامه داد: آمار فروش بسیار پایین هست حتی با برخی از همکارانم که صحبت می‌کنم آنها نیز با من هم رای هستند.

وی در پاسخ به این سوال که در این شرایط هزینه‌های خود را  چطور تامین می‌کنید، گفت: همه را از جیب می‌پردازیم، البته این اولین بار نیست که چنین اتفاقی می‌افتد در دو سالی که همه‌گیری کرونا شدت بیشتری داشت نیز چنین شرایطی حاکم بود و کسی به سینماها نمی‌رفت.

عاشری افزود: بعد از کاهش شدت کرونا سینماها در حال رونق گرفتن بودند که بعد از اتفاقات اخیر دوباره به اوضاع قبل خود بازگشتند.

وی ادامه داد: متاسفانه هر گاه اتفاقی در جامعه رخ می‌دهد اولین جایی که تحت تثیر شرایط قرار می‌گیرد سینماست.

مدیر سینما سروش همچنین در ادامه با اشاره طرح شناور شدن بلیط سینما نیز عتوان کرد: ما پیش از این نیز این اتفاق را تجربه کرده بودیم که طرح بدی نبود، اما الان در شرایطی هستیم که هیچ طرحی نمی‌تواند باعث بهبود اوضاع سینماها شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما انتظار داریم که در چنین شرایطی دولت از سینمادارها حمایت کند چرا که در این اوضاع نمی‌توانیم از پس هزینه‌های جاری خود نیز برآییم. در چنین شرایطی تهیه‌کننده‌ها نیز ترس از این دارند که فیلمشان دیده نشود. چرا که الان در شرایط فیلم‌سوزی و سینماسوزی هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1156997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =