متوسط قیمت‌ مسکن در تهران‌ چند؟

طبق گزارش بانک مرکزی، در آذر امسال معامله‌های واحدهای مسکونی قدیمی ۵۸ درصد افزایش داشت و واحدهای مسکونی نوساز با ۹ درصد کاهش معاملات مواجه بود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بر اساس گزارش منتشر شده از سوی بانک مرکزی پیرامون تحولات قیمت مسکن در آذر ۱۴۰۱، تعداد آپارتمان های مسکونی معامله شده در شهر تهران در آذر ماه سال ۱۴۰۱، به ۱۰.۲ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل ۲۷.۲ و ماه مشابه سال قبل ۴.۷ درصد افزایش نشان می دهد.

بازار مسکن ناپایدار است

از ۱۰ هزار ۱۸۴ معامله انجام شهر تهران طی آذر سال ۱۴۰۱، ۲۹۵۵ معامله مربوط با واحدهای مسکونی نوساز و ۲۰۵۲ معامله مرتبط با واحدهای مسکونی بالای ۲۰ سال سن بوده است.

* افزایش خرید و فروش واحدهای مسکونی قدیمی

نکته قابل توجه اینکه در آذر امسال، معامله‌های واحدهای مسکونی قدیمی ۵۸ درصد افزایش داشت و واحدهای مسکونی نوساز با ۹ درصد کاهش معاملات مواجه بود.

بر اساس این گزارش، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۴۸۰.۷ میلیون ریال بود که حاکی از افزایش ۲.۹ درصدی نسبت به ماه قبل می باشد.

* افزایش ۳ درصدی قیمت اجاره‌بها

لازم به ذکر است، شاخص کرایه مسکن اجاری در تهران در آذرماه نسبت به ماه قبل ۲.۵ درصد و این شاخص در سایر مناطق شهری ۳ درصد رشد کرده است.

گزارش «تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در آذر ماه سال ۱۴۰۱» که برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است، توسط اداره بررسی ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی تهیه و منتشر شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1165801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =