برنامه آموزش و پرورش برای درگیر کردن خانواده‌ها در مطالبات تربیتی

معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش درباره نحوه مشارکت اولیا در مدرسه گفت: قرار بر این است که این کلاس‌ها توسط اولیا اداره شوند زیرا در بین پدر و مادرها ظرفیت‌هایی وجود دارد که معاونت فرهنگی تصمیم به شناسایی و استفاده از آن ظرفیت‌ها را دارد.

اصغر باقرزاده معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز درباره مشارکت خانواده‌ها در امور تربیتی مدارس گفت: ما نیازمند کمک پدر مادرها و مشارکت فعالشان در مدارس هستیم. در همین راستا برای اولین بار مسابقات قرآن و احکام مادر دختری و پدر پسری تعریف شدند.

غفلت نهادهای دولتی در حوزه سلامت روان

وی افزود: در جهت افزایش مشارکت اولیا در مدارس اردوهایی با حضور والدین هم طراحی شده است.

باقرزاده با اشاره به برگزاری کلاس‌هایی با محور مسائل تربیتی برای اولیا گفت: موضوعات دیگری که به حضور فعال اولیا کمک می‌کند، برگزاری کلاس‌های مشاوره‌ای و تربیتی است.

وی ادامه داد: در این راستا با انجمن اولیا و مربیان مشورت کرده‌ایم و قرار بر این است که این کلاس‌ها توسط اولیا اداره شوند زیرا در بین پدر و مادرها ظرفیت‌هایی وجود دارد که معاونت فرهنگی تصمیم به شناسایی و استفاده از آن ظرفیت‌ها را دارد.

معاون فرهنگی آموزش و پرورش درباره نحوه برگزاری کلاس‌ها توضیح داد: نحوه فعالیت به شکل مدرس کلاس‌های خانواده، ناظر برنامه‌های فرهنگی و تربیتی خواهد بود.

وی با اشاره به نقش والدین در مطالبات تربیتی از مدارس عنوان کرد: برای اینکه بدانیم چه مشکلاتی در نمازخانه مدارس وجود دارد، اولیا می‌توانند کمک کنند برای مثال در هفته یک روز به نمازخانه بزنند و اگر نماز برگزار نمی‌شود مطالبه کنند. در واقع هدف ما درگیر کردن خانواده‌ها در مطالبات تربیتی و پرورشی است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1175936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =