درخواست کنکوری‌ها از مجلس/ طرح تاثیر قطعی معدل به دلیل تقلب در امتحانات نهایی لغو شود

کنکوری‌ها با مطرح کردن دلایلی مانند تقلب در امتحانات نهایی، تصحیح سلیقه‌ای برگه‌های آزمون و غیره از نمایندگان مجلس خواستند طرح تاثیر قطعی مدل لغو و تاثیر مثبت معدل جایگزین آن شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نگرانند و دلهره دارند؛ با هر خبری که درباره کنکور می‌شوند استرس مثل خوره جانشان می‌افتد. فیلم‌های تقلب در امتحانات نهایی که در فضای مجازی دست به دست می‌شود، داغ دلشان را تازه می‌کند. دیگر نمره بالای ۱۷ برایشان کافی نیست؛ همین نمره‌ها رتبه کنکورشان را چند صد یا حتی چند هزار نفر جابجا می‌کند؛ پس اگر می‌خواهند رویای تحصیل در رشته‌های برترشان به تحقق بپیوندد، باید ۱۹ و ۲۰ بگیرند، اما این پایان ماجرا نیست...

آموزش و پرورش باید جلوی تقلب و ناعدالتی در امتحانات نهایی را بگیرد

برگزاری ۲ بار کنکور در سال، حذف دروس عمومی از کنکور و اعمال نمره آن‌ها فقط در سوابق تحصیلی و انتقال تاثیر مثبت معدل به سمت تاثیر قطعی معدل در پذیرش دانشگاه، از جمله تغییرات مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی بود که ۲۵ تیر ۱۴۰۱ توسط رئیس جمهور ابلاغ شد. برخی از مجلسی‌ها مخالف سفت و سخت اجرای این مصوبه بودند و حواشی بسیاری پیرامون این مصوبه بین شورا و مجلس ایجاد شد، اما در نهایت مجلس با شورای عالی انقلاب فرهنگی همراه شد و مصوبه به اجرا درآمد.

بسیاری از داوطلبان در تماس با ایسکانیوز، خواهان پیگیری لغو تاثیر قطعی معدل و جایگزینی آن با تاثیر مثبت معدل شدند. تقلب در امتحانات نهایی، تصحیح سلیقه‌ای برگه‌های آزمون، یکسان نبودن سطح آموزش کشور و ... از جمله مواردی است که کنکوری‌ها مطرح کردند. مشروح گفت‌وگوی ایسکانیوز با داوطلبان کنکوری در ادامه آمده است:

شرایط متفاوت حوزه‌های امتحانی

یکی دیگر از داوطلبان کنکور نسبت به شرایط متفاوت حوزه های امتحان نهایی اعتراض دارد و در این باره به ایسکانیوز می‌گوید: مراقبان برخی از حوزه‌های امتحانی بسیار سخت‌گیر هستند، اما در برخی از حوزه‌ها از تقلب‌ دانش‌آموزان چشم‌پوشی می‌شود.

وی می‌افزاید: امکانات آموزشی که به دانش‌آموزان ارائه می‌شود، در سراسر کشور یکسان نیست. مثلاً یک معلم در روستا ممکن است برخی از مباحث را به خوبی منتقل نکند، اما دانش‌آموزان در شهرهای بزرگ از امکانات بهتری بهره‌مند می‌شوند. بسیاری از دانش‌آموزان مدارس برتر در خرداد ماه مشغول جمع بندی دروس کنکور هستند اما چنین امکاناتی برای دانش‌آموزان شهرهای کوچکتر فراهم نیست. 

این داوطلب ادامه می‌دهد: تصحیح سلیقه‌ای برگه‌های امتحانات نهایی از دیگر مشکلات ما است. ممکن است یک معلم سخت‌گیری بیشتری نسبت به تصحیح برگه‌ها داشته باشد و سخت‌تر به دانش‌آموزان نمره دهد. از طرفی معلمی دیگر دلسوزی بیشتری به خرج دهد و در نمره‌دهی به دانش‌آموزان خساست به خرج ندهد.

یکسان نبودن سطح آموزش در کشور

سطح آموزش در کشور ما یکسان نیست پس طبیعتا نمی‌توان تاثیر معدل را قطعی در نظر گرفت، این موضوع یکی از دلایل لغو تاثیر قطعی معدل از دیدگاه داوطلب کنکور امسال است. وی در این باره می‌گوید: تاثیر قطعی معدل باید زمانی اتفاق بیفتد که سطح مدارس تهران با سطح مدارس کردستان و مناطق مرزی کشور یکسان باشد، اما اجرای آن در شرایط کنونی صحیح به نظر نمی‌رسد.

هزینه‌های ترمیم معدل و کتب امتحان نهایی

یکی ازداوطلبان از افزایش هزینه‌های داوطلبان کنکوری گلایه دارد و در این‌باره به ایسکانیوز می‌گوید: در گذشته هر کسی که توانایی مالی کافی داشت، کتب تستی کنکور را تهیه می‌کرد و افرادی که وضعیت مالی خوبی نداشتند، این کتب را خریداری نمی‌کردند. در حال حاضر افرادی که در تهیه نان شبشان هم مانده‌اند، چگونه می‌توانند هزینه تهیه کتب امتحان نهایی یا ترمیم معدل را پرداخت کنند؟

به گفته وی، هزینه‌های ترمیم معدل در نقاط مختلف کشور یکسان نیست؛ هر شهری یک نرخی را در نظر گرفته است و این موضوع باعث افزایش هزینه های داوطلبان خواهد شد.

خریداری معدل ۲۰ توسط پولدارها!

یکی از داوطلبان از تقلب در امتحانات نهایی و  هزینه‌های بالای ترمیم معدل گلایه دارد. وی در این باره به ایسکانیوز می‌گوید: استرسی که به ما داوطلبان و خانواده‌هایمان وارد می‌شود، بی اندازه است. این عدالت نیست که پولدارها معدل بیست بخرند و و ما هم تماشاگر باشیم و ببینیم که آینده و زندگی مان تباه می‌شود؟

این داوطلب از مسئولان می‌خواهد که به طرح مثبت معدل رای دهندو تاثیر قطعی معدل را لغو کنند.

روز به روز شاهد ضعیف‌ترشدن روحیه فرزندانمان هستیم

یکی از والدین داوطلبان کنکور به گفته خودش از قشر معمولی جامعه است و نمی‌تواند فرزندش را در مدارس غیرانتفاعی ثبت‌نام کند. وی در این باره به ایسکانیوز می‌گوید: مخالفات اولیا درباره طرح تاثیر قطعی معدل را به گوش مسئولان برسانید؛ ما از این همه تقلب و تضییع حق فرزندانمان خسته شده‌ایم. وضعیت کنونی تاثیر معدل اصلا به نفع فرزندان ما نیست، چون اولیای دانش‌آموزانی وضعیت مالی بهتری دارند، با ثبت‌نام فرزندانشان درمدارس غیرانتفاعی و... مطمئن هستند که نمره امتحانات نهاییشان بیشتر خواهد شد، اما خانواده‌هایی مثل ما که جزو قشر معمولی جامعه هستیم، چطور باید این امکانات را برای فرزندانمان فراهم کنیم؟

وی ادامه می‌دهد: طرح تاثیر قطعی معدل هیچ کمکی به برقراری عدالت آموزشی نکرده و نخواهد کرد؛ چرا که سوالات امتحانات نهایی لو می‌رود و اصلا امکانات خاصی برای بازرسی بدنی دانش‌آموزان وجود ندارد؛ حتی امکان همراه داشتن گوشی در جلسه امتحان نیز وجود دارد. ما روز به روز شاهد ضعیف‌ترشدن روحیه فرزندانمان هستیم ولی کاری از دستمان بر نمی‌آید.

یکی از داوطلبان عدم امکان هم ترازی نمرات یکسان در سال‌های متفاوت و وجود هزاران معدل ۱۹ الی ۲۰ را دلایلی برای لغو تاثیر قطعی معدل می‌داند و از نمایندگان مجلس می‌خواهد که تاثیر مثبت کنکور را در صحن مجلس مطرح کنند.

با وجود ۲۳ نوع مدرسه، چرا معدل ملاک پذیرش کنکوری‌ها می‌شود؟

یکی دیگر از کنکوری‌ها از وضعیت داوطلبانی را توضیف می‌کند که به جای درس خواندن برای کنکور، به نحوه تقلب در امتحانات نهایی فکر می‌کنند. وی در این باره می‌گوید: این دانش‌آموزان می‌دانند اگر بدون تقلب نمره ۱۸ یا ۱۹ بگیرند، رتبه کنکورشان چندین هزار نفر جابجا می‌شود. مگر رشته‌های برتر کشور چقدر ظرفیت دارند؟ صندلی‌های خالی همین رشته‌ها را نیز متقلبان پر می‌کنند. ما ۲۳ نوع مدرسه مختلف داریم؛ چرا باید ملاک پذیرش دانشجو معدل باشد زمانی که آموزش در کشور یکسان نیست؟ 

برای ترمیم معدل مرخصی ندارم!

یکی از داوطلبان به تازگی خدمت سربازی خود را به پایان رسانده و مشغول به کار شده است. وی از نداشتن فرصت برای شرکت در امتحانات نهایی گلایه دارد و در این باره به ایسکانیوز می‌گوید: من پیش از دوران خدمت شرایط ادامه تحصیل نداشتن اما حال که این امکان برایم فراهم شده، از محل کارم مرخصی بگیرم تا ترمیم معدل کنم. آیا این انصاف است؟ از مسئولان خواهشمندم طرح تاثیر قطعی معدل را لغو و تاثیر مثبت معدل را جایگزین کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1184680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 142
    • نظرات در صف انتشار: 1
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی JP ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      این مصوبه تاثیر قطعی داره آیندمونو به باد میده
    • محمدرسول علیزاده IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      129 3
      سلام وقت بخیر بنظرم این طرح با نبودن زیر ساخت مواجه هست ینی جوری ک اموزش و پروش از لحاظ سخت گیری امتحانات میگف اصلا اینطور پیش نرفت چون اموزش پرورش گف حضور غیاب الکترونیکی خواهد بود ولی تازه اولین امتحان ایطور پیش رفت و بنظرم یک ایراد دیگر شرایط مختلف حوزه هس چون تو حوزه ما میز جلو روم به راحتی با بغل دستی ورقه جابه جا کردن و یکی از رفیقام تو حوزه های دیکر از تقلب بردن ب سر امتحانات از جوابای سوالات عکس ب من داد و یک ایراد دیگر فاش شدن پاسخ برگ یک روز مونده ب امتحان و سوالات دو ساعت قبل امتحان مثل انگلیسی و دینی فارسی و یک ایراد دیگر بنظرم فضای خوبی برا ترمیم های ک سال قبل ب راحتی و تقلب و سادگی امتحان نمره بالای ۱۹ بدست اوردن ولی این سری همون امتحان رو زیر ۱۰ میگرا
    • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      96 2
      بعنوان دبیر متوسطه ی دوم بابیش از سی سال تدریس درمدارس وشهرستان های متفاوت باتوجه به تجارب ومشاهداتم با قطعیت تمام می گویم درحال حاضر آموزش وپرورش زیر ساخت لازم برا برکزاری چنین آزمونی را ندارد وتامین سلامت آزمون‌ در توان این سازمان نمی باشد ودر حال حاضر نمی تواند آزمونی عادلانه برگزار نمایدوتقلب فقط انتشار سوال قبل از آزمون نیست که آقایان تعریف تقلب را فقط همین می دانند ، در حوزه ی آزمون واصلاح اوراق انواع ناکارآمدی های زیرساختی می تواند در سلامت آرمون وبه تبع آن درسرنوشت دانش آموزان تاثیر سو ء داشته باشد
      • کشت گر IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
        0 0
        من هم دبیر اموزش و پرورش هستم باسابقه۲۵سال کار در اموزش وپرورش.با صحبتهای شما کاملا موافقم و تایید میکنم.
    • علی IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      91 4
      دقیقاااا . آفرین👌🏻
    • علی IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      89 1
      سلام و درود و رحمت خدا بر شما که صدای مارو میرسونید قدردان شما و مدیون زحماتتون هستیم خداوند بر عزت و کرامت شما بیفزاید
    • . IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      47 1
      لطفا تاثیر قطعی لغو شد خیلی تقلب صورت می‌گیرد و سطح همه ی دانش آموزان یکسان نیست
      • فرهاد IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
        2 23
        معلومه که یکسان نیست خب واسه همین باید تفکیک بشن ،وگرنه همه میخوان دکتر و دندون پزشک بشن.این همه فیلم های آموزشی بهترین اساتید در تلگرام میشه پیدا کرد خب همه دسترسی دارن به این چیزا برن استفاده کنن،مگه ده سال پیش که نهایی میدادن اینقدر امکانات بود ؟ همون موقع هم نسبت به کیفیت آموزشی که همه میدیدن سطح امتحان نهایی بالاتر بود و کسی که تو کلاس بیست میگرفت تو نهایی ۱۷ یا ۱۸ میشد
    • سینا علیزاده IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      105 4
      مسئولان و نمایندگان مجلس این همه‌ دلیل برای طاغوتی بودن مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی کافی نیست‌ اگه وجدان دارید با مردم همراه شوید وگرنه رای بی راب
    • طلا اوبرلو IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      136 5
      تاثیر معدل نباید قطعی بشه آیا هدف آموزش و پرورش آموختن تقلب به ماست؟
    • محمد IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      119 6
      لطفا این مصوبه ظالمانه کنکور رو لغو کنید ترو خدا
    • آرین IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      42 1
      کاملا درسته این مصوبه کاملا غبرکارشناسی هست ۴۰ درصد معدل رانت جدیدی برای نورچشمی هاست
    • دنیا US ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      131 7
      #لغو تاثیر قطعی معدل
    • زهرا IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      48 0
      ۱.عدم امکان هم ترازی معدل ها در سال های متعدد ۲.تقلب های گسترده و پی در پی در هر امتحان و فروش سوالات تاثیر قطعی ظلم است صدای ما حق الناس است... صدای مناطق محروم را بشنوید... لغو تاثیر قطعی...
    • علی IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      86 5
      مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی یه اشتباه کامل و کاملا نا عادلانه است از امکان ترمیم معدل فقط یه بار تا تقلب گسترده تا تحصیح تا درست برگه ها تا نا عدالتی آموزشی در مناطق مختلف استرس و هزینه دو برابر هم برای ترمیم هم برای کنکور و .. خواهشاً تاثیر قطعی معدل رو لغو کنید روحیه ما امسال داغون شد
    • سعید US ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      111 4
      ما تاثیر قطعی معدل را نمیخواهیم لطفا به داد ما برسید
    • مهشید IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      113 7
      با اینهمه تقلب و سختی امتحانات نهایی امسال واقعا دارید ظلم میکنید به ما کنکوری ها
    • Ashlin IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      37 0
      دقیقا به همه ی نکات اشاره کردین آفرین . عااالی . تأثیر قطعی معدل در کنکور رو لغو کنید
    • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      30 1
      سلام این مصوبه جز استرس به والدین و دانش اموزان چیز دیگه ای نیست
    • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      14 21
      تاثیر معدل خوبه ولی باید یک سهمی در کنکور به مناطق محروم داده بشه بیشتر از منطقه سه که هست باید داده بشه به اونها
    • سارا IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      31 2
      فقط یه سوال میپرسم و دیگه هیچی نمیگم چرا سالی که ما کنکور داشتیم این اتفاق افتاد چرا ما باید موش ازمایشگاهیتون می‌شدیم چرا وقتی زیر ساخت نداشتن باید آینده اینهمه کنکوری بدبخت ۱۴۰۲ بازی کردید!!
    • محسن IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      93 3
      شما که لغوش نمیکنید ولی آینده ما رو نابود کردید برا منافع و پر کردن جیب خودتون ، خدا ازتون نگذره که اینطور ما رو نابود کردید ، باید اندازه رتبه ۱۰۰ سال های قبل درصد بزنم توی کنکور تا رتبه م بشه ۳۰۰۰ منطقه ، لعنت بر طرحتون
    • علی IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      25 0
      طرح اصلاح معدل قرار این هفته صحن مجلس برسی بشه تنهاا راه نجاتمون اینه که به هر کس به نماینده شهرش پیام بده و بگه تاثیر معدل مثبت بشع برای اینکه نماینده جوابتون بده حتمن حتمن خودتون معرفی کنید مثلا بگید من علی افشار با کد ملی 1111111 به این دلایل خواستار لغو تاثیر قطعی هستم
    • فاطمه IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      93 3
      بدبختمون کردین افسردمون کردین دانشگاه رفتن شده برامون حسرت چرا دارید با روح و روانمون بازی میکنید چرا باید پشت کنکوری ها با نهایی های راحتی که دادن با ما بدبخت بیچاره ها با این سطح فجیع سوالات سنجیده بشن مصحح ها فرق داره یکی سختگیر یکی نه نمره میده چرا انقدر سطح سوالات افتضاحه خدا نگذره ازتون
    • امیر IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      27 1
      تا بیشتر از این به بچه های درسخون ظلم نشده این مصوبه را لغو کنید تقلب ها را نمیشود کنترل کرد
    • ناشناس IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      121 4
      بردارین تاثیر قطعیو باور کنید دانش اموزا به فکر خودکشی افتادن افسرده شدن روز به روز دارین شرایطو بدتر میکنید لطفا به فکر سطح فقیر جامعه و کم توان جامعه هم باشید ایا اونا حق ندارن برن دانشگاه پول ترمیم و کتاب و کلاس از کجا بیارن میدونید هزینه ترمیم چقد زیاده هر کتابی ۷۰ تومن خجالت بکشید این کجاش عدالت اموزشی نام داره با اینده بچه های مردم بازی نکنید خدارو خوش میاد نزارین اه و نفرین جماعت دانش اموز کنکوری پشت سرتون باشه شما مسئولین باید در محضر خدا جوابگوی این همه دانش اموز خصوصا قشر ضعیف و فقیر جامعه باشید دانشگاه رفتنم کردین واسه پول دارا راحت کلاس اضافه و کتاب کمک اموزشی و خریدن نمره ۲۰ همش مال اوناست سطح اموزش یکسان نیست پولدارا تو مدارس غیر انتفاعی با بهترین معلمان ما بدبخت بیچاره ها مدارس دولتی با معلمای معمولی اونا بهترین کلاس اضافه ها ما پول کتاب تستم نداریم بعدم میگید عدالت اموزشی شما از کجا میدونید همه حوزه های امتحانی سختگیری میکنن از کجا میدکنید تقلب نمیشه از کجا میدونید سوالات لو نمیره بس کنید بخدا
      • P IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
        14 0
        دقیقاااا خدانگذره ازشون ک اینهمه به ما کنکوری ها ظلم میکنن!میخوان شرایطو بهتر کنن گندمیزنن توهمه چی
    • علیرضا IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      28 0
      تو رو خدا به دادمون برسید باور کنید خواب نداریم. حرف بزنید مردم دارند فریاد می‌زنند یه تعدا. پشت کنکوری که نمره گرفتن فقط راضی ان تورو خدا نذارید سال ۱۴۰۲ تاثیرش قطعی شه حق مردم ضایع میشه تو رو خدا تورو توروخداوند متعال تاثیر رو مثبت کنید مردم حقشون ضایع شده..بعد خدا امیدمون به شماست ما که صدامون به جایی نمیرسه.. تو یه روستای دورافتاده دارم این حرفو میزنم مایی که حتی تو یه خانه خرابه درس میخونیم با اون کسی که تقلب میکنه یا زیر اپارتمونه حقمون یکسانه؟ تاثیر بزارید رو کنکور باشه به دادمون برسید لطفا
    • آیدا مقدم IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      25 1
      سلام.من خواهان لغو تاثیر قطعی معدل در کنکور هستم لطفااوضاع رو برگردونید به حالت قبل همون ۴۰درصد مثبت‌.خیلی استرس داریم میکشیم این روزا خیلی زیاد.همون استرس کنکور کافی بود برامون.الان دغدغه تقلبات گسترده امتحان نهایی‌ ها وتصحیح سلیقه ای برگه‌ها از طرف دیگه و عدم امکانات یکسان در مدارس سطح کشور واقعا انصاف نیست این طرح سراسر ظالمانه.لطفاو خواهشا اصلاح کنید این طرح رو
    • ناشناس IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      54 2
      سلام داوطلب کنکور رشته ریاضی معدل حدود ۱۹ قصد شرکت در کنکور تجربی را داشتم با این مصوبه اول باید بریم ترمیم معدل . مگه استرس کنکور کم بود که استرس و دردسر ها و هزینه های اون را به ما تحمیل کردید .
    • ناشناس IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      39 1
      دیده بان عدالت و شفافیت مجلس ۱۱ ایراد اساسی از مصوبه گرفته چرا جوابگو نیستن ؟
      • 550 IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
        14 0
        جوابگو نیستن چون میدونن از کجا در آمد زایی کنند
    • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      13 0
      اگه مصوبه شورا به حق بود چرا دعوت های توکلی و نادری برای مناظره را قبول نکردن اصلا خود اعضای شورا باید دعوت به مناظره میکردن نه اینکه از مناظره فرار کنند و در مصاحبه یکطرفه فرا فکنی کنند .
    • ناشناس IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      34 1
      مگر عدالت اموزشی در کشور وجود دارد که تاثیر معدل قطعی باشد . مگر سال 93 اجرا نکردید چرا دوباره اجرا میکنید منفعت چه کسانی در خط
    • ناشناس IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      42 1
      طبق اخرین نظرسنجی بیش از 80درصد داوطلبان کنکور مخالف تاثیر قطعی معدل هستند
    • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      17 0
      شما می خواهید چشم اون را درست کنید گوشش را هم کر می کنید .شما نمی خواهد به فکر عدالت باشید . این مصوبه عین بی عدالتی است . کجای کشور عدالت اموزشی وجود دارد کسی که در تهران با بهترین امکانات و بهترین اساتید درس خوانده با کسی که در مناطق محروم و در کپر درس خوانده یکسان است .
    • ناشناس IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      16 52
      مضخرف نگید اگر هم کوچک ترین احتمالی باشه برای پیشرفت دانش آموزان کم برخوردار همین تاثیر معدل هست چون قطعا یاد گرفتن این دروس هزاران برابر راحت تر از یاد گرفتن مباحث کنکوریه. کم کاری ها و بی سوادی هاتونو بهانه نکنید برای این موضوع اتفاقا خیلی هم طرح خوبیه فقط کاش جلوی تقلب ها گرفته میشد و سوالات لو نمیرفت که کمتر افراد بی سواد و بی لیاقت رتبه های بهتری بگیرن.
      • نوید IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
        22 1
        خوبه قبول داری تقلب شده پس چرا حمایت میکنی اینطوری حق همه ضایع میشه فقط امسال رو نبین سال‌های قبل با پارتی بازی دست میبردن تو برگه امتحان کار از تقلب سر جلسه گذشته
      • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
        17 1
        بنده خدا حرف ما هم همینه ما کل روز رو میشینیم درس میخونیم بعد یکی دیگه تقلب میکنه هیچی حالیش نیست نمرش از ما بهتر میشه به ازای هر نمره معدل رتبه ۲۰۰۰ تا جابجا میشه این خیلی حرفه سهمیه دار ها کم نبودن که متقلبا هم بهش اضافه شدن
      • ناشناس IR ۰۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
        19 0
        شما اول فکر کنید بعد حرف بزنید اگه کامنتها رو بخونی حرف بقیه هم همین بحث تقلب هست که همشون هم از طرف قشر پولدار صورت میگیره که باباجونشون آشنا داره سوالها رو با جواب میخره
      • زهرا IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
        11 0
        شما برو قشر ضعیف جامعه رو ببین وقتی نشستی با هزارتا کلاس و کتاب میری امتحان میدی حق نداری جای بقیه نظر بدی بگی خوبه با منطق برو جلو چیه این مصوبه خوبه متاسفم برای یه سری ادم ناآگاه که فقط ساز مخالف میزنن این مصوبه بدترینننن ظلمه به ما دانش آموزان
    • آرش صبا IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      18 1
      به عنوان یک فرهنگی که در حوزه های نهایی بودم عرض کنم تقلب سازماندهی شده در مناطق دور افتاده آموزش و پرورش به خاطر خویشاوندی کارکنان و دانش آموزان و توجه به آمار قبولی شان در استان سازماندهی شده و با همکاری و چراغ سبز ادارات توسط مسئولین حوزه انجام می گیرد. البته نباید از اهمال و سهل انگاری مراقبین و ريیس حوزه مناطق شهری غافل شد که حتی عوض کردن برگه توسط دانش آموزان و انواع دیگر تقلب امری عادی است.امسال هم که منتظر فرزندم هستم تا از حوزه بیرون بیاید انواع تقلب حتی گفتن جواب بعضی سوالات توسط مراقبین را از زبان دانش آموزان می شنوم
      • اسدی IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
        11 0
        درود تا بوده همبن بوده در شهرستانهای کوچک واسه بالا بردن آمار قبولی کنکور هر کاری میکنند . هر ساله مسئولین به دانش آموزان در حوره ها کمک میکردند امسال با توجه به تاثیر معدل در کنکور این تقلب ها چند برابر شده واقعا مسئولین متوجه نیستند ؟؟؟؟؟؟
    • ثنا IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      17 0
      اینکه بدون هیج فکری یک مصوبه تصویب می کنید بعد خودتون هم‌نمی دونید چیکار کنید وبا روح و روان بچه های کنکوری بازی می کنید یه عالمه پول به خاطر ترمیم معدل گرفتید فقط وفقط به فکر جیب خودتون هستید خدا ازتون نگذره
    • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      16 0
      لغو تاثیر کنکور اگرنه درس خوندن فایده نداره
    • لیان IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      15 0
      متاسفانه اعتراض ما وارد نیست اصلا به نظرماتوجه نمیکنن امسال بزرگترین بی عدالتی وناحقی که تو ایران شده همین نهایی و تاثیرش
    • لیان IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      25 2
      اگ این طرح لغو نشه اولین کسی هستم ک خودکشی میکنم چون به مرحله جنون رسیدم هرسال یه فیلم درمیارن باید برا ۴۰۲ لغو شه
    • سحر IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      24 0
      ای کاش از دست ترمیمو تاثیر معدل قطعی فرار کنم برم یه سیاره ی دیگه
    • پوریا IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      15 0
      من به نوه خودم خواهشمندم با توجه به دلایل ذکر شده تاثیر قطعی لغو شود، تاثیر قطعی بحران بزرگی است با توجه موجود
    • امیر گنجی IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      17 0
      اونایی که سرکار میرن و سیا سرباز چجوری توی یکماه برای ده تا درس مرخصی بگیریم بریم نهایی امتحان بدیم ، این مصوبه پر از عیب و ایراد و غیر کارشناسی شده اس
    • ناشناس IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      34 4
      سلام تووووو رو خدا پیگیری کنید لغو بشه اونی که داری پیام منو میخونی دردت به جونم اگه دستت به جایی بنده پیام ما رو برسون التماستون میکنم نزارین یه سال دیگه هم پشت کنکوری بمونیم ما هزینه ترمیم معدل نداریمممم خدا می‌دونه من خیلی از شبا از استرس خوابم نمی‌برد و حتی به خودکشی فکر میکردم کمک کنید تو رو خدا ما تاثیر قطعی نمی‌خوایم ایسکانیوز اگه پیام منو میخونی دردت تو جونم پیگری کن لغو بشه التماست میکنم
    • E IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      17 0
      سلام ‌‌خواهش میکنم مصوبه تاثیر قطعی معدل رو لغو کنید به خدا عین بی عدالتیه.
    • شایان IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      16 0
      جان هرکسی که دوست دارید این طرح تاثیر قطعی معدل رو بردارید . قبلاً فقط برای کنکور استرس داشتیم اما الان برای هر امتحان باید یه عالمه عذاب و استرس بکشیم.
    • علی IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      13 0
      طرح مصوبه شورای عالی کلا برای همه خوب نیست چون کارمان را دومنظوره می کند یعنی برای کسب نمره و کنکور باید هم زمان تلاش کنیم، و همچنین اختلاف سوالات و تقلب های هرساله و متفاوت بودن معلمان و نوع آموزش و.....از آن نوع اند و اگر کسی نمره خوبی در امتحان نیاورد دیگر باید قید رشته های خوبتر را بزند قبلاً که تاثیر مثبت بود مسیر مان روراست مستقیم بود برای کنکور تلاش میکردیم ولی الان پیچیده ترم شده دروس عمومی که از کنکور حذف شده هم ارزشیابی خوبی از طریق سوابق تحصیلی هم نخواهند داشت و اگر دروس عمومی هم به کنکور برگردند عیبی ندارد خوانده میشوند.
    • رضا IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      7 17
      اولا تقلب درکنکور راحت تراست.به داوطلب می گویند یا به ساعت هوشمندش ارسال می کنند،جواب سوال ۲ دفترچه کدa، گزینه یک،ولی درکتبی باید دلیل جواب را بنویسی. ضمنا تفاوت امکانات ومدارس،خود را در درصد تست نشان می دهد،ولی درامتحان کتبی،شما با حفظ کردن کتاب درسی که همه داوطلبان دارند،راحت نمره ۱۹ تا ۲۰ می گیری زیرا امتحان کتبی،عین متن کتاب درسی است وامتحانانی که تا حالا در خرداد ۱۴۰۲ دادم،گواه این مطلب است.
      • نوید IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
        11 0
        آفرین داری از تجربه‌هات میگی عزیزم توی کنکور سطح امنیتش صدبرابره گذشت اون دوران که میتونستی توی کنکور تقلب کنی ضمنا کسانی که در کنکور تقلب میکنند به آسونی شناسایی میشن آزمون مجدد میگیرن اما در امتحانات نهایی مراقبا دست میبرن تو برگه جواب پارتی بازی می‌کنند متقلب قابل شناسایی نیست تا الان کی رو گرفتن بعد از برگزاری امتحان گفتن تقلب کرده سطح آموزش با تست معلوم نمیشه تست نیاز به کتاب تست داره ماشاالله انواع و اقسام هم هست شما در مدارس غیرانتفاعی هستید میتونید بیست بگیرید اما ما باید بریم کتاب کمک درسی بگیریم ببینیم جواب فعالیت‌های کتاب که به عهده معلم نداشتمونه چیه صرف کتاب درسی کافی نیست مثلا فارسی معنی شعر نوشته کتاب؟؟؟آرایه‌‌ها رو گفته؟؟؟؟
    • هانیه IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      40 2
      با این طرح مزخرفتون غیر از مرگ به چیز دیگه ای نمیتونم فکر کنم آرزو دانشگاه میمونه روی دلم نه پول دارم بزم آزاد نه با این طرح میتونم برم دولتی من باید درصد های رتبه زیر صد بزنم تازه بشه رتبه زیر ده هزار توروخدا لغوش کنین فقط یکبار فقط یکبار به سود بچه های مردم کار کنید
    • سمیرا IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      14 0
      کاملا با این مطلب موافقم واقعا تاثیر قطعی معدل هیچ فایده ای برا ما نداره
    • IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      17 0
      چرا واقعا کسی از مجلس پا نمیشە بگە ما شما رو هم درنظر میگیریم واقعا حرف های دل من و تمام امسال من و زدن شرایط امسال جوری رقم خورد کە راهی برای ما جزء خدکشی نماندە است من در مدرسە خودم کە حتا نمی زاشتند یە سوال دربارە یکلمە بپرسم 10نفر روسرم جمع شوە بودنن دوربین بود و... ولی وقتی از امتحان خارج می شودم بچهای کە در مدرسە ی دیگە بودن میگفتن خد معلم ها بە همون تقلب میدادن واقعا کە سر رو از تنمون جدا کردە اند آقا یە روز بیاید از من دانش آموز یا یکی کە از مناطق کم برخوردارە بە پرسید کە چە خاکی روسرمون شودە هی میرید از یە مدرسە ی تهران کە معلم هاش همە دکتر و اینان می پرسین این همە ناعدالتی برای ما قابل پزیرش نیست #لغو تاثیر قطعی🙏
    • Mina IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      13 0
      لغو کنید
    • محمد DE ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      17 1
      مصوبه شورای انقلاب ناعادلانه ترین و ناکارامدترین تصمیم برای دانش آموزان هست تورو خداااا اینقدر آموزش رو به بیراهه نکشانید و این مصوبه رو لغو کنید
    • رضا IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      13 0
      انصافا ۴۰ درصد چخبره؟اقا اگه قراره ۴۰ درصد باشه اشکالی نداره بزار باشه ولی این سوال لو دادنا چیه ، مثلاً ساعت ۸ نمیشه سوالا لو رفته یا فلان مراقب سوالارو برا فک فامیلاش لو میده و هزارتا روش دیگه...آقا اگه شما قرار تاثیر قطعی معدل بزارید باید زیر ساخت و درست کنید که سوالا لو نره که کسی جرعت نداشته باشه شما کلا تو یکی دوماه اومدین گفتین آقا معدل تاثیر قطعی داره تو کنکور بعد هیچ فکری برا جلوگیری از تقلب نکردین ، اگه قرار معدل تاثیر قطعی داشته باشه باید تو زمان خاص براش برنامه ریزی کنید که اینجوری پیش نیاد ، فقط با این کارتون دارید حق دانش آموزانی دولتی و می‌خورید
    • ناشناس IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      26 0
      مچکرم بعد از یک سال فهمیدین عه یه سریا هم هسن ک کنکور دارن و ما تررر زدیم وسط زندگیشون چراااا واقعا الان مطمئن شدم ک ای کشور بدرد خودتون میخوره واقعا متاسفم چرا بعد از یه ماه استرس پیداتون شده؟ چرا این همه بی مسئولیتن چرا اصن مردم براتون مهم نیس چرا انقد ظلم میکنین؟! اونم در حق افرادی ک سن زیادی ندارن چرا باید توی اولین مرحله جونیشون انقد بهشون فشار وارد شه عدالتتون خیلی خیلیییی متاثرم کرده ((:
    • مریم IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      20 0
      این تاثیر قطعی معدل رو بردارید یک سال زجر کشیدیم من حلال نمیکنم کسانی رو که اجازه نمیدن این مصوبه ظالمانه برداشته شه، تاثیر معدل را مثبت کنید
    • میلاد IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      30 1
      در بین 15 میلیون کنکوری سالهای گذشته تعداد زیادی معدل خوب وجود داره که الان یک ساله بدون دغدغه معدل نشستن فقط دارن 5 درس اختصاصی رو میخونن ایا این عدالته ؟
    • مریم IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      16 0
      حقیقتا نمیدونم ب چ زبونی بگم اقا التماستون میکنم این طرح مسخره رو لغو کنید دیگه کارمون ب قسم و ایه افتاده با اینهمه تقلب از سال ۸۴ میخاید همترازی کنید؟ نگید اینا رو ک خندمون میگیره اموزش پرورش توانایی ی امتحان سالم و نداره هنوز هزاران نفر تقلب میکنن عوامل بیرون ب درک تو خود حوزه بچه ها از رو هم مینویسن خدایی ما هیچی اصن ب درک خودتون فکر کنید همچنین ازمونی ک مراقب سر جلسه چایی میخوره با بچه هاهم صحبتی میکنه ملاک نشستن روصندلی های دانشگاهه؟ بعد میاید شاکی میشید ک دانشجو ها بی سوادن مقصر همه این اتفاقات خودتون با تصمیم های نسجیده و بیخودتون یه بچه ۱۵ ساله تو مجلس نماینده ما باشه عملکرد بهتری داره موندم نماینده های مجلس ک ادعا دارن حرفشون حرف ملته چرا سکوت کردن بحث کنکور نیست ب ولله بحث اینده این مملکته الان و ک خودتون گند زدین حداقل بزارید اینده درستی داشته باشیم یا حق
    • علیرضا IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      14 0
      توروخدا این تاثیر قطعی رو بردارید بابا مگه آینده مونو از سر راه آوردیم که براحتی گند میزنید توش
    • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      10 0
      اصلا هیچ عدالتی نداشت این طرح،از هزینه های کلان برای ترمیم گرفته تا تقلب در حوزه و خرید سوالات لغو کنید
    • منیره IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      15 0
      لغو تاثیر قطعی معدل،ما خواهان لغو این مصوبه ظالمانه هستیم ،لطفا صدای ما باشید
    • میلاد IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      17 0
      ای کاش لغو بشه وگرنه بدبخت میشم
    • ناشناس IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      6 7
      یه جوووری میگید تاثیر مثبت کنید که انگار خیلی فایده داشت این تاثیر مثبت... نمرات نهایی من ۱۸ به بالا هستن همشون ولی سال پیش هیج کمکی به رتبم نکرد. کو پس این تاثیر مثثثثبت؟؟؟
    • سهیل IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      11 0
      اشنای خود من در امتحانات نهایی همشو تقلب کرد.چطور؟همه جوابها را معلمشان بهشون گفته است.خودش اقرار کرد.دو دوتا رو بلد نیست ولی قبول شده.ادرس،تبریز،ایلخچی. سهیل پاشازاده هستم.
    • Amir IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      11 0
      عاره واقعا حرف دلمونو زدن کاش تاثیر قطعی نباشه.
    • علیرضا IR ۰۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      5 0
      چه دلیل غیرمنطقی،باید از سوالات مراقبت بشه،و ضمناچند بار بشه ترمیم معدل کرد نه یکبار
    • علی IR ۰۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      12 0
      بسم الله الرحمن الرحیم بهترین حالت حذف معدل در کنکوره تقلب در امتحان نهایی خیلی زیاده
    • رضا IR ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      10 0
      سلام مصوبه شورا ناعدالتی مطلق است از دلسوزان نظام خواهشمندیم این مصوبه رو لغو کنند
    • منتقد IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      17 0
      توی کنکور ب هر دلیلی شخصی ی نکته یادش نمیاد یا حالا تا ب حال ندیده در نتیجه اون سوالو رد میکنه بدون اینک نمره منفی ای بهش تعلق بگیره ولی همین شرایط تو امتحان یعنی ۱ الی ۱ونیم نمره ب راحتی پررررررر دارید چیکار میکنید با جوونا بخدا
    • آرکیا شریفی مقدم IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      7 8
      دروس عمومی تحت هیچ عنونانی نباید به کنکور برگردند.
    • عباس IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      16 0
      لغو تاثیر معدل به علت یکسان نبودن سطح آموزش در کشور تاثیر سلیقه ی مصحح اوراق وشرایط متفاوت حوزه های امتحانی وتقلب و..
    • یکی IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      12 1
      بچه ها نابود شدن من دلم به حال دوازدهمی ا خیلی میسوزه کسانی که سالهای قبل معدل بالای دارن و چسپیدن به کنکور خوشبحالشون ولی دوازدهمی ها کاملن ناامید شدن از این سطح سوالات و امتحانات نهایی از ترمیمی ها که نگم اصن سطح سولات بالا رفته و تقلب متاسفانه صورت میگیره حق خیلیا پایمال شده لطفن یکی جوابگو باشه این تاثیر قطعی معدل ناعادلانه است دلم برا کنکورهای امسال میسوزه شدن موش آزمایشگاهی
    • Hr IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      5 10
      یک چیزی که برخی از دانش آموزان و معلمان مطرح میکنند اینه که کسی که تقلب میکنه نهایتا یکی دوتا از امتحانات را جان سالم به در میبره بقیه اش رو یا میشینه میخونه یا بازم تقلب میکنه و گرفتار میشه. و به فرضی هم که همه رو تقلب کنه سر کنکور نمیتونه تقلب کنه و اونجا آسیب میبینه پس بعید میدونم تقلب دلیل کافی برای برداشتن اثر معدل باشه
      • فاطما IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
        5 0
        نظر شما متین این دلیل قانع کننده ای نباشه ولی اینکه سطح سوالای امسالو بردن بالا و ما باید مث سگ بشینیم نهایی بخونیم و دست آخر یه نمره ۱۵ ۱۶ بگیریم در حالی که یک پشت کنکوری با نهایی های راحت سال های قبل همون اندازه اون درسو خونده و ۲۰ گرفته معدلشم بالاست و قراره با من بی نوا سنجیده بشه یعنی بی عدالتییییییی چرا فقط یه طرف قضیه رو میبینید .ما چه گناهی کردیم این دلیل اول و دلیل دوم مصحح ها سلیقه ای تصحیح میکنن یکی نمره کامل میده یکی نمیده مصحح ها فرق داره ۲۵ صدم کمتر بیشتر ترازو جا به جا میکنه ‌و این عین بی عدالتی
    • نفیسه IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      11 0
      اصلا مگه سطح امتحانای ترمیم دی با امتحانای خرداد یکیه یا دوره های قبل ، افرادی که اون امتحانات رو نمره بالا به اسونی گرفتن نتیجه عالی میگیرن و ما دوازدهمیای بدبخت می‌مونیم ! دارین دوازده سال عمر مارو هدر میدین و تباه میکنین اونم به خاطر بی مسئولیتی و بی فکری خودتون ..
    • آلما تهرانی مقدم IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      12 0
      بخدا دیگه خسته شدیم پاییز گفتن 10 بار فرصت ترمیم هست الان شده ی بار برای هر درس 200 تومن پول ترمیم ما از کجا بیاریم این هزینه هارو ملت پول سیر کردن خودشونو ندارن ترمیمو کجای دلمون بزاریم این مصوبه باید حذف بشه اخه شورا کیه ک برای سنجش و آموزش و پرورش تصمیم گیری میکنه چرا پول ملتو میخورین چطوری از گلوتون پایین میره چن میلیون دوازدهمی الان ترمیم ثبت نام کرده از هرکدوم 2 میلیون بگیرین به کجا میرسه خدا جای حق نشسته
    • الناز US ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      11 0
      سلام ب همه شما خواهش میکنم برادر من خواهر من این تاثیر قطعی رو حذف کنید ب خدا شما نمی‌بینید و نمی‌دونید تو امتحانات نهایی چطور تقلب میکنن و در ضمن همه بچه ها اموزششون در یک سطح نیس بچه ها ی منطقه ۳ن آنچنانی امکاناتی این خیر سرتون ولی ن آنچنانی آموزشی فقط تلاش خودشونه اگه ب جای میرسن ب خدا ظلمه ظلم
    • ناشناس IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      11 0
      بنده به خودم به شخصه به عنوان یکی از شرکت کنندگان در آزمون دیدم که بچه ها تونستن یواشکی تقلب کنن وقتی مراقب حواسش نبوده وقتی اینا حتی همون کنکورم نمیتونن کاملا امن برگزار کنند چطوری میان ۱۱ تا درس نهایی میگیرن
    • رامتین IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      11 0
      این مصوبه ناعادلانه باید لغو بشه هر چه سریعتر
    • منصور IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      10 0
      سلام و درود بر شما قبلاً دانش آموزان برای ورود به دانشگاه فقط یک استرس داشتند و آن هم کنکور بود الان هر امتحان نهایی خودش یه استرس بزرگ ایجاد می کنه با تاثیر قطعی معدل به هیچ وجه از استرس دانش آموزان کم نمیشه الان دانش آموزی که توی امتحان نهایی نمره از دست میدن کلا روحیه شون رو می‌بارن اگه این امتحانات به دهم و یازده هم کشیده بشه دیگه واویلا هر امتحان نهایی بچه چالش بزرگ برای بیست گرفتن
    • یه کنکوری بدبخت IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      11 0
      تقلب ک فراوونه بخدا من به شخصه دیدم که چنتا مراقب داشتن برگه چنتا از اونایی که نیومده بودن سرجلسه(غایب) از رو پاسخنامه ای که رو گوشی داشتن پر میکردن آدرس حوزم یاسوج مدرسه اقبال لاهوری سالن شماره 2
    • خودم IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      12 0
      واقعا ظلم تقلب بی نهایت زیاد سطح سوالات بالا وبرگه ها در شهر های دیگه تصحیح میشه که اون مصحح هیچ اطلاعی ازشرایتی که دانش آموزدر شهر دیگی درس خوند خبر داشته باشد وبا سطح بالای خود بسنجد و..... همه اینا دودش به چشم نه تنها دانش آموز بلکه به دید همه میر آیند کشور را با نام امید کردن جونا خراب نکنید
    • حسینی IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      9 0
      کلا تقلب‌های تو امتحانا خیلی راحت تر از چیزی ک فکرشو میکنید حذف شه لطفا
    • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      10 0
      سلام این طرح خوبی نی تبعیض بیشتر و بیشتر میشه تا حالا کتاب کنکور بود دیگه کتاب سوال نهایی هم اضافه شد فقط مافیای پول هست
    • یه‌نفر IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      11 1
      حالتون خوشه میایین اینجا اینهمه اعتراض میکنین انگار به یه‌ور شون میگیرن مارو اموزش پرورش پول نداره بودجه‌اش کمه که پول کارمنداش بدهد با ترمیم معدل داره پول میریزه توی جیب خودش امسال واسه عید پول نداشتن به معلما بدن اگه معلمی توی فامیل دارین ازش بپرسین حقوق یک معلم کفافشو نمیده اموزش پرورش هزارتا هزینه دیگه به جز پول کارمنداش داره پس باید از ی منبع دیگه که مثل همیشه دانشاموزان هستند استفاده کنه یه سریا میان میگن کتاب نهایی کتاب تست تا حالا فکر کردین این کتابا رو کیا مینویسن توی اموزشگاها یا کلاسای خصوصی چه کسایی درس میدن واضحا معلمان را چون حقوق کمشون کفاف زندگی نمیده فک میکنید اموزش پرورش نمیدونه 😂 تازه الان همین قشر معلمان(اکثرا) هستن ک کتاب نهایی و کلاسای کنکور رو میسازند و اموزش و پروش هم میدونه با اینکارا درامد خودش و کارمنداش رو بالا میبره همه چیز پوله داداشی یا ابجی عزیز پس خواهشا زیاد حرف از ناعدالتی و بی غیرتی و تقلب نزنید چون اینچیزا دیگه اهمیت نداره ماقشر فقیر محکوم به فنا هستیم...
    • علی رضا IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      11 0
      عدالت این نیست
    • مهر بانو IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      12 0
      سلام من مادر یکی از دانش آموزها هستم پسرم درس خوان هست ولی هر روز از تقلب سر جلسه امتحان حرف میزنه من هم مثل خیلی از مسئولین اول فکر میکردم پسرم دارد یه مسئله را بزرگ میکنه تا اینکه در گروه کلاسی بچه ها برگه امتحانات را دیدم که طرف اشتباهی فرستاده بود غیر از اینکه مسئولین مدرسه می‌فروشند تازه بهمون پیشنهاد شده بود از طرف یکی از همون آموزش و پرورش ها که اگه فلان مدرسه را انتخاب کنیم معدل نهایی را خودشون بلدند چطوری ۲۰ کنند بیایید باور کنید که زیر ساخت لازم برای این کار وجود ندارد بله طرح جذابی هست ولی اصلا شرایط لازم را نداریم که اجرایی بشود حق خیلی ها ضایع میشه یکم فکر کنیم لطفا
    • مهدی محمودی IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      2 0
      یک سوال بسیار ساده ساده دارم. وقتی با این همه سخت گیری زمان برگزاری کنکور و قرنطینه طراحان قبل از کنکور و سابقه سال های کنکور، سوالات قبل از شروع کنکور براحتی فروخته میشه، بنظر شما مسئولین دسترسی دانش آموزان به سوالات امتحان نهایی خیلی راحت تر نیست ؟؟؟؟ اندکی تفکر 😉🙏
    • مهدی محمودی IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      0 2
      با سلام شاید اون مسئولینی که اومدند مصوبه تاثیر قطعی معدل در نتیجه آزمون و قبولی کنکور مطرح کردند نیت خیری داشتند که البته همین طور هم هست ، ولی اشکال کار اینجاست که سطح درصد تاثیر بسیار بالاست ، بهترین راهکار ممکن برای اینکه سر حرف خودشان هم باشند کم کردن درصد تاثیر معدل در نتیجه کنکور است. تا بر فرض اینکه دانش آموزی هم با پول و پارتی و ... معدلش بیست هم بشود، درصد پاسخگویی به ازمون کنکورش نتونه رتبه قبولیش را زیاد بالا بیاره. البته ناگفته نمونه، اونی که درس خوان باشه جدای از نقطه صفر مرزی یا هر جای کشور درسش رو میخونه و برای این ناعدالتی آموزشی هم که همه دوستان دلسوز دارند عرض می کنند ، سازمان آموزش سهمیه مناطق را در نظر گرفته است. اندکی تفکر کافیست!😉🙏
      • فاطمه IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
        1 0
        سهمیه مناطق بخوره تو سرشون به حق امام حسین مگه چقدر تاثیر داره سهمیه مناطق اونی که معدلشو کرده ۱۹ و ۲۰ میدونی چقدر از ما جلو میوفته
    • ناشناس IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      4 0
      لطفا به لغوش کنید واقن دیگه توان نداریم چرا باید سر هر امتحانی بخاطر فقط 0.25 انقدر استرس به ما وارد بشه این واقن عادلانه نیست لطفا خواهشا طرحو لغو کنید
    • فاطمه IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      3 0
      این مصوبه کوفتی داره آینده ما رو نابود میکنه همین الان جلوی این بی عدالتی بزرگ رو بگیرید ما میخوایم کنکور1402با تاثیر مثبت معدل برگزار بشه
    • قهوه تلخخخ:) IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      0 1
      اگه تاثیر مستقیم معدل برداشته نشه خودکشی میکنم
    • ااااااا۷ IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      1 0
      تاثیر قطعی باید برداشته شه ما که دستمون به جایی نمیرسه اگه کسی دستش میرسه به جایی یه کاری کنه برا ما بیچاره ها از ما که گذشت فک کنم باید بشینیم پشت کنکور ولی تورا خدا سال دیگه درستش کنید یه مرد بلند شه از دانش آموزان بیچاره حمایت کته. بخدا تو اوج جوونیمون داریم افسردگی میگیریم مگه آموزش حق ما نیست الان شده حق قشر پولدار جامعه الان فقط پولدارا برد میکنن بهترین کلاس بهترین مدرسه بهترین کتاب ها خریدن نمره باج دادن برای دست بردن تو امتحان نهایی ها خدا نگذره از باعث بانیش
    • فاطما IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      2 0
      تاثیر قطعی معدلو بردارین بخدا اون دنیای باید پاسخگوی این همه دانش آموز باشید که با زندگیشون دارین بازی میکنید قرار بود عدالت آموزشی باشی نه بی عدالتی خدا نگذره
    • رها IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      1 0
      این بی عدالتی آموزشی را هرچه زودتر حذف کنید این کجاش عدالت آموزشی نام داره از خدا بیخبرا مردم بدبخت از کجا پول ترمیم و کتاب تست و کلاس آموزشی و ....بیارن تاثیر قطعی باید حذف بشه به خدا قسم مردیم دیگه با این امتحاناتون قرار بر حدف مافیای کنکور بود مافیای نهایی اضافه شد میدونید پولش میره تو حلقوم خودتون برای رسیدن به این مزایا مارا کردین عروسک خیمه شب بازی چرا با دانش اموزا این کارا رو میکنید چرا افسردمون میکنید شما در محضر خدا باید پاسخگو باشد منکه حلالتون نمیکنم
    • محمد IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      2 0
      تاثیر قطعی باید برداشته تاثیر قطعی معدل یعنی نابودی سیستم آموزش تقلب سطح سخت سوالات بی عدالتی تصحیح سلیقه ای مصحح و و و هزارتا چیز دیگه زیر ساختاتون خرابه بردارین این تاثیر قطعی نه به بی عدالتی آموزشی نه به تاثیر قطعی
    • امیر محمد IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      1 0
      با تاثیر قطعی معدل تنها کسی که سود میبره سیستم آموزشی هستن که پول این کتاب اضافه ها و کلاس ها و ترمیم و.... میره تو جیب خودشون به جای برقراری عدالت آموزشی در دکان باز کردن و بازار گرمی دارن خدا نگذره ازتون با آیندمون بازی میکنید الان درس خوندن شده مال قشر پولدار جامعه که میاد پولدارا میریزه تو حلقوم شما بهترین نمراتم میگیره ما نه پولی داریم نه به جایی میرسیم این بود عدالت آموزشی که ازش دم میزدین الان هزینه ترمیم نمره من ندارم امسالو که قشنگ گند زدین توش برامون دستتون درد نکنه حالا باید سال دیگه بشینیم پشت کنکور هزینه ترمیم از کجا بیاریم هر کتابی نزدیک ۱۰۰ تومنه از خدا بیخبرا تاثیر قطعی باید لغو بشه هر چه زودتر این گندیو که زدین جمعش کنید با بدبخت بیچاره های دیگه بازی نکنید و عروسک خیمه شب بازیتون نکنید خدارا خوش نمیاد
    • فاطمه IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      5 0
      اگه کسی اینجا پیام منو می‌خونه و دستش به اون بالا مالا ها میرسه قسمش میدم به هرکی که براش عزیزه یه کاری کنه برا ما تورو قرآن تورا به سید الشهدا یکسری کنید برای ما آیندمون داره تباه میشه افسرده شدیم با این مصوبه جدید کنکور هر روز استرس هر روز گوشه گیری و منزوی شدن بسه به ولله بس کنید این عدالت آموزشی نیست بردارین این تاثیر ای که دستت می‌رسد کاری بکن به خدا داریم روانی میشیم شما فک میکنید ما تنبلیم درس نمیخونیم ولی به ولله می‌خونیم تا الان نتونستیم نمره بالای ۱۶ بگیریم سطح سوالات فجیع تقلب گسترده سلیقه ای تصحیح شدن اوراق و اینکه سالای پیش نهایی ها راحت تر بود و پشت کنکوری ها معدل بالایی گرفتن باهاشون همشون شده دغدغه برامون استرس همه اینارو داریم یکم به فکر دانش اموزا باشین در اول جوونی داریم افسرده بار میاییم تاثیر قطعی بردارین(: اگه کسی دستش میرسه به اون بالا مالا ها یه کاری در محض رضای خدا کنه برسونه به گوش مسئولان شاید سال بعد با پشت کنکور نشستن و حذف تاثیر قطعی بتونیم یه جا قبول شیم امسالمون که تباه شد باور کنید دعای خیر یه جماعت دانش آموز پشت سرتونه صدای دانش آموزان
    • علیرضا IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      3 0
      تاثیر قطعی باید برداشته شود هر چه زودتر این بی عدالتی را نابود کنید اصلا با اصل عدالت هیچ قسمتش سازگاری ندارد مگه نمیگفتین عدالت آموزشی پس کوووو الان اون که پول بیشتر داره نمره بهترم میگیره اونام که فقیر بیچارن بزنن تو سر ک مغز خودشون تهشم یه نمره ۱۵ ۱۶ بگیرن به هیچ جام نمیرسن خدا نگذره از کسانی که این مصوبه را طرح کردند الان سطح آموزش مدارس دولتی با غیر انتفاعی فرق داره ما نداریم پول بریم غیر انتفاعی نداریم پول بریم کلاس اضافه یعنی ما باید قید درسو بزنیم همون اول بگید دانشگاه مال پولداراس ما صابون به دلمون نزنیم اینهمه بعدم افسردگی بگیریم (:
    • زهره کریمی IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      1 0
      ما تاثیر قطعی معدل نمیخوایم ما قید عدالت اموزشیتونو زدیم تو را جان مادرت همون بی عدالتی قبلی رو برگردونید تباهمون کردین با این مصوبه تون
    • نرگس IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      2 0
      لطفا هر چه سریعتر این مصوبه لغو بشه ما گناهمون چیه ک آموزش خوب نداشتیم اصن دبیر نداشتیم برا دروس تخصصی منم کلا برا کنکور تستی خوندم و از تشریحی هیچی حالیم نیس ن کتاب تست دارم و ن آزمون میرم ولی برا کنکور ۱۰۰ آمادم ولی برا نهایی همه رو خراب کردم با هزارتا بدبختی پولای ترمیم رو تامین کردم بالاخره به هوا رفت توروخدا همه رو در نظر بگیرید با این سطح تقلب و تصحیح سلیقه ای اوراق حقمون ضایع میشه
    • دبیر IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      1 0
      به عنوان یه دبیر میخوام بگم کسانی که هنوز در چگونگی ساختار تاثیر قطعی معدل و نحوه تاثیر اون تو کنکور سردرگم هستن و حتی بازم نتونستن جلوی تقلب توامتحانات نهایی را بگیرن و بازم یه عده ای بیگناه بازم از بهترینها محروم میشن چطور به خیال خودشون دارن برا آینده های این مملکت تصمیم میگیرن
    • خشن IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      2 0
      نمیدونم به عاقبت این تاثیر قطعی معدل ها فکر کردین که چه فاجعه‌ای رخ خواهد داد یا باید کلا حذف بشه حتی برا سال ۱۴۰۲یا باید برای سالهای آینده هم باشد مگه ما موش آزمایشگاهی هستیم😡😡😡😡
    • ناشناس IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      2 0
      تاثیر قطعی بایددددددددد حذف بشه کنکور بشه عین قبل همینو و بسسسسییی
    • گلبرگ IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      2 0
      سلام انشاءالله که تاثیر مثبت اجرا شود وعدالت اموزشی اجرا گردد
    • ممد IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      0 2
      با سلام خدمت همه دوستان به عنوان کسی که ده ساله کم و بیش با کنکور سر و کار دارم میخوام بهتون بگم که حرص تاثیر قطعی یا مثبت یا هر اصطلاح دیگه ای در مورد معدل رو نخورین ، عملا معدل هیچوقت و به هیچ صورتی در کنکور توسط بالا دستیا اعمال نمیشه ، اینا همش بازیه ، اگه واقعا میخوایین کنکور خوبی داشته باشین فقط و فقط درصد بزنین ، همین و تمام
    • فرزاد IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      5 0
      لغو کنید لغو نکنید دیگه برام اهمتی نداره معدلم 15 هم نمیشه گذشتیم بابا همون دیپلم هم نمیشه گرفت ادم استرس میگره چیزی هم که بلده یادش میره یه عده هم با آرامش گوشی میارن تقلبی مینویسن. یکی به داد ما برسه
    • ماهد US ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      4 0
      دست مافیای کنکور کوتاه بشه لازم به امتحان نهایی نیست
    • مهدی IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      2 0
      باید لغو بشه این کشور همش شده مسخره بازی این چ وضعشه. ی عده با پول و ی عده با تقلب ۲۰میشن بعد میان میگن شماها عرضه درس خوندنم ندارین شماها اگه عرضه دارین جلوی این مصوبه های مزخرفتون رو بگیرید
    • یه کنکوری IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      3 1
      ای کاش لغو بشه تا کنکوری های اینده مثل ما بدبخت نشن ....
    • IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      2 0
      سلام به نظر من بهتر است معدل در کنکور بی تاثیر باشد و همه ی ظرفیت های دانشگاه ها با کنکور دانشجو بپذیرند و امتحانات نهایی پایه دوازدهم حذف شود و کلا در دوره ی متوسطه ی دوم هیچ امتحان نهایی ای برگزار نشود و امتحانات نهایی پایه نهم هم حذف شود و هدایت تحصیلی انتخاب رشته هم حذف شود و هر دانش آموزی هر رشته ای که دلش خواست پایه دهم برود و هیچ محدودیتی برای انتخاب رشته ی پایه دهم نباشد و هرکس خواست دیپلم مجدد بگیرد همه ی درسهای دهم یازدهم و دوازدهم را امتحان بدهد نه فقط امتحانات نهایی پایه دوازدهم و دروس عمومی و مشترک را اگر دلش خواست تطبیق بدهد اگر دلش نخواست مجدد بگذراند و همچنین اگر دلش خواست به صورت حضوری دیپلم مجدد بگیرد و اگر دلش نخواست به صورت غیر حضوری دیپلم مجدد بگیرد نه اینکه الزاما غیر حضوری باشد چون این ظلم در حق کسانی است که میخواهند تغییر رشته بدهند.
    • شیرین IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      0 0
      هعی
    • شاه ولی بر IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      2 0
      ای کاش لغو میشد ما نمیخوایم همچین چیزی
    • هاناسادات حیدری IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      6 0
      #لغو_بی عدالتی #لغو_ تاثیر_ قطعی_معدل
    • هاناسادات حیدری IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      3 0
      لطفا تاثیر قطعی معدل رو لعو کنین با این مصوبه ظلم زیادی به ماها شده و میشه خواهشا لغوش کنید ما این یه سال درگیر این مساله هستیم با لعو این مصوبه ارامش رو به ماها و خانواده هامون برگردونین
    • بنده خدای مهربووونش IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
      2 0
      همتون خیلی بد جنسید خیلی خیلی بدین همتون ما رو اذیت کردین من پیش خدا ازتون شکایت دارم که چرا اینکارو میکنیداااا انشالله امامان مهربونم جوابشونو بدن خیلی به ما بد کردین امیدوارم امام زمانم زودی ظهور کنه تا از دست شما راحت شیم امام زمانم مهربونم کجایییییی ببینی اینا چقدر مارو اذیت می‌کنن😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭
    • فاطمه IR ۰۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
      5 0
      لطفاً تاثیر قطعی معدل رو در کنکور سراسری 1402 لغو کنید به این دلایل که ازمونا امنیت ندارند خرید و فروش سئوالات صورت میگیرد تصحیح سلیقه ای اوراق لطفا حمایتمون کنید
    • امیررضا IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
      2 0
      تورو خدا لغو کنید آینده مون رو نابود نکنید تورو خدا😔😔😔😔
    • مینا IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
      2 2
      الان من بدبختی که یک ماه تمام زحمت کشیدم و جون دارم میدم سر امتحانات نهایی تکلیف من چی میشه نباید کسایی ک شب نخوابی کردن تا نمره خوب بگیرن نباید ب اونا هم فکر کنن یا نباید این کارو میکردن یا الان ک انجام دادن واسه ۱۴۰۲لغو نکنن اینا ک میدونستن تقلب زیاد
    • دانش آموز دوازدهمی IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
      3 0
      خواهش میکنم هر کی این پیامو میخونه و میتونه کاری رو انجام بده کوتاهی نکنه به والله من همه تلاشمو کردم درس خوندم اما نمراتم خیلی خیلی پایین شدن معدلم ۱۶هم نمیشه منی که همیشه معدلم بالا۱۹بوده این طرح باید حذف بشه به خدا این اسمش عدالت نیست یسریا با تقلب و پول نمره بیارن سطح سوالاهم خیلی سختر از سالهای قبل بوده
    • سهیلا IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
      2 0
      تو شهر ما مدارس نمونه و مدرسه هایی که نهایی داشتن دوازدهم هاشون کلا تقلب ازاد گذاشتن طرف کتاب باز میکردن دور همی با دبیر حل میکردن اونوقت منی که با هزار امید نشستم پشت و ترمیم معدلی بودم ایا حقمه با این سختی امتحان که خیلی نا حق بود باز نا امید بشم از ارزو هام ؟؟؟؟ اون دنیا ی۳یه این مسئولان بی کفایت رو میگیرم
    • امیررضا نادری IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
      3 0
      بنده به عنوان‌ یک دانش آموز دوازدهم و کنکوری با لغو تاثیر معدل نهایی کاملا موافقم به دلایلی که همه ازشون اطلاع دارن اما یک سوالی که دارم از تمامی دانش آموزان، معلمین و مسئولین این است که چرا مطالبی که علمی نیستند و صرفا جهت آموزش دانش آموز برای ارتقاع سطح معلومات در مسائل (دینی ، زبان انگلیسی و .....)هستن باید آزمون گرفته شود چه در قالب کنکور یا امتحان نهایی ..... جوابش را خودم می گویم به دلیل منفعت هایی که از این آزمون ها بدست می آید فقط طالب این سودها متفاوت می باشد ، و به همین سبب کسی دلسوز من دانش آموز نیست یک مثال ساده بیان می کنم که آزمون این طور درس ها فایده ای نداشته و ندارد : کتاب دینی در طی ۱۲ سال به دانش آموزان تدریس و سپس امتحان گرفته می شود و برای پذیرش دانشگاه مورد آزمون قرار می گیرد اما کدام یک نفر از دانش آموز ها در مسائل دینی به مشکل بر نمی خورد یا دینداری را در حد توان رعایت می کند ؟؟؟ پس این طور آموزش و آزمون فایدی برای من دانش آموز ندارد .. خواسته من این است که برای پذیرش دانشگاه فقط علومی که باید در آینده در آن تخصص داشته باشد آزمون مفاهیم پایه گرفته شود.
    • ناشناس IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      4 0
      خدا از باعث بانیش نگذره که تباهمون کردین #تاثیر_قطعی_باید_حذف_شود
    • . IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
      9 0
      دو نفر کنکورشون عین هم میشه ولی یکی نمره نهاییتش میشه۱۷یکی ۱۹اونی ک ۱۷شده کلی رتبه و ترازش میاد پایین حالا ۱۷نمره بدی هم نیست ک اینقدر تاثیر منفی گذاشته فکر کنید کسی که۱۵گرفته و نتیجه کنکورش مثل دو نفر قبلی شده چقدررررر ضرر میکنه شاید نسبتا بزرگواران تصمیم گیرنده بگن میخواست بخونه نمره بالاتر بگیره اگه ایشون سطحش پایین تر از دونفر اولی بود نتیجه کنکورش مشابه دو نفر نمیشد این یعنی تقلب یعنی رشوه و....
    • مخالف تاثیر قطعی معدل IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
      8 0
      روز و شب نفرین میکنم کسیو که این مصوبه اشغالیو اورد وسط خدا نگدره ازتون عدالت اموزشی که خزش دم میزدید این بود (:
    • فاطمه IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
      6 0
      ما این طرح ناعادلانه را نمیخوایمممم خدا نگذره از بانیانش هرچه زودتر جمعش کنید
    • مهدیه IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
      2 2
      پسر من تمام امتحاناتش رو خوب داده ..پس فکر نکنید این حرف رو میزنم بخاطر پسرم هست . چیزی رو که احتمال داره میگم ..بجز موبایل و تجهیزات و تقلب و ...مهمترین و بدترین احتمال خود حوزه امتحانی و معلمین و مراقبین و کادر اجرایی حوزه ها هستن که به راحتی میتونن توی اوراق دست ببرن ...و هیچکس کنترل نمیکنه ...به بازرسی هم که در حوزه پسرم آمد گفتم ولی چون میدونست درست ترین حرف هست اصلا گوش نداد و رفت ...شاید طرح خوبی باشه ولی اول باید خود کادر اجرایی رو کنترل کنن ...
    • ... IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
      1 0
      بابا به خدا تقلب غوغا میکنه، حتی توی حوزه ما خود مراقب ها هر از گاهی به دانش آموزا میگفتن راحت باشید!!!!!!!! در این حد اوضاع داغونه!!!!!! اونی که میگه مافیا داره ضرر میکنه چرا داری چرت میگی عزیز من مجبور شدم امسال علاوه بر کتاب تستی کتاب تشریحی هم بخرم مجبور شدم کلاس تشریحی هم برم چرا عقل تو سرتون نیست؟!؟!؟! خدایا از بچگی مزه عدالتو داخل این کشور نچشیدم:)
    • fatemeh IR ۰۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
      1 0
      تاثیر مستقیم معدل به هیچ عنوان به نفع داوطلبان نیست ، اون از هزینه هایی که برای ترمیم متفاوت بود، از طرفی حوزه های امتحانی بدون زیر ساخت و تقلب های گسترده بود ، و از طرفی الان متوجه شدیم که خیلی سلیقه ای برگه های امتحانی تصحیح میشه طوری که تا ۸ نمره اختلاف مشاهده شده .. و استرس شدیدی که داشت دیگه هممون رو داغون کرد ایشالا که لغو بشه لااقل برای ۴۰۳.... یا این ترمیم معدل که فقط یکباره ، درصورتی که اگه این مصوبه قراره باقی بمونه باید برای کسانی که می‌خوان چند سال پشت کنکور بمونن ، هر سال جداگانه فرصت ترمیم داده باشه امیدوااارم که لغو بشه کلا ..
    • ۱۲۰۴۴ IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
      1 0
      بخدا خودم رو میکشم . با این سطح وحشتناک سوالای نهایی و استرس و فرصت کم برای تستی خوندن چه امیدی داشته باشم.لعنت به این زندگی.
    • کنکوری FR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
      1 0
      سلام آقا تورو امام رضا لغو کنید این تاثیر قطعی رو کاش بودین توو محل برگذاری امتحانات ما و طرز نمره دادن و تصحیح که برا یه عده دستشونو بالا میگرفتن ظلمه ظلم
    • فاطمه IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
      1 0
      فقطا خدا نگذره ازتون روز و شب ولله نفرینتون میکنم ان شاء الله خدا نابودتون کنه الان میدونید چقد اعصابامون ضعیف و داغون شده الان نمرات امتحان نهایی آشغالی چرا نیمده کارت ورود به جلسه اومده ولی نمرات نیمده من الان چی بزنمم معدل نهایی مو اگه معدل اشتباه وارد شه که ریده میشه تو کنکورم من الان چی بزنم چرا نمرات را اعلام نکرده به زمین گرم بخورید به حق شش ماهه کربلا که خون ما دانش اموزا کردین تو شیشه امسال به جای اینکه دنبال درسم باشم فقط دنبال این بودم که سایت لجن باز شده و نشده نمره و ثبت و نام ای خدا نگذره از کسایی که این مصوبه اوردن روانیمون کردین ترزدین تو زندگیامون امیدامون نا امید کردین
    • یگانه امانی IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
      0 0
      توروقران این تاثییر معدلو بردارید اینپمونو دارین به باد میدین یا حداقل دوباره فرصت ترمیم معدل بدین هرچند که تقلب بسیار صورت میگیره اما این لطف کمی میشه حداقل برای ما اگر نمیخوایید این طرح رو بردارید.