هواشناسی ایران/ جوی پایدار در اغلب نقاط کشور پیش‌بینی می‌شود

بر اساس پیش بینی‌های سازمان هواشناسی، امروز(9 تیرماه) در اغلب مناطق کشور جوی پایدار خواهیم داشت.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز،بر اساس پیش بینی‌های سازمان هواشناسی، امروز جمعه (9 تیرماه) در شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، ارتفاعات اردبیل، ارتفاعات هرمزگان و ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان، در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، رگبار پراکنده و وزش باد و در سایر مناطق کشور جوی پایدار پیش بینی می‌شود.

هواشناسی ایران/ پیش‌بینی جو پایدار در بسیاری از مناطق کشور

شنبه علاوه بر این مناطق، با نفوذ جریانات به نسبت خنک شمالی از سوی دریای خزر در گیلان، مازندران، شرق اردبیل و برخی مناطق گلستان نیز بارش باران رخ می‌دهد.

روز یکشنبه در گیلان، مازندران و ارتفاعات گلستان بارش خفیف رخ می‌دهد. دوشنبه و سه شنبه در ارتفاعات البرز مرکزی رگبار پراکنده رخ داده و در سایر مناطق کشور جوی پایدار حاکم خواهد بود. هوای استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل طی روزهای شنبه و یکشنبه  تا ۵ درجه خنک می‌شود.

وزش باد، گاهی باد شدید با احتمال خیزش گردوخاک طی پنج روز آینده پدیده غالب در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور است. این وضعیت دوشنبه و سه شنبه در مناطق فوق تشدید می‌شود.

همچنین طی پنج روز آینده در نوار غربی کشور نیز افزایش سرعت وزش باد و خیزش گردوخاک محلی یا انتقالی از سوی عراق دور از انتظار نیست. از بعدازظهر شنبه تا دوشنبه در جنوب تهران، قم و شمال و شرق اصفهان نیز سرعت وزش باد افزایش یافته که در برخی از این مناطق با خیزش گردوخاک همراه خواهد بود.

شرق دریای عمان در پنج روز آینده، دریای خزر شنبه و خلیج فارس از شنبه تا دوشنبه به نسبت مواج است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1187561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =