تصویب سامانه نان به عنوان پنجره واحد نظام ملی نوآوری کشور

رئیس موسسه ISC گفت: در بیست و نهمین جلسه شورای‌عالی علوم، تحقیقات و فناوری که سوم تیرماه 1402 برگزار شد، سکوی نظام ایده‌ها و نیازها (نان) به عنوان پنجره واحد نظام ملی نوآوری کشور مصوب شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، سید احمد فاضل زاده رئیس موسسه ISC از تصویب سامانه نظام ایده‌ها و نیازها (نان) به عنوان پنجره واحد نظام ملی نوآوری کشور خبر داد و گفت: بر اساس قانون  و مطابق ماده ۴ مصوبه «سیاست‌های ایجاد و ارتقای سکوهای ملی تربیتی، آموزشی، پژوهشی، فناوری و نوآوری» مصوب جلسه ۸۵۲ هفتم دی‌ماه ۱۴۰۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی و ابلاغیه شماره ۱۹۲۶۹/۱۴۰۰/دش ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۰ رئیس جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، یکپارچه سازی سامانه های موجود پژوهش، فناوری و نوآوری در حوزه های مرتبط با نیازهای کشور به عنوان یکی از اهداف اصلی نظام ایده ها و نیازها (نان) عنوان شده است.

سامانه نان مانع شکل‌گیری سامانه‌های متعدد وزارت علوم می‌شود

وی افزود: در بخش چهارم، ماده ۲۲۹ و۲۳۰ لایحه برنامه هفتم توسعه (۱۴۰۶-۱۴۰۲) تاکید شده که بودجه عمومی طرح های تحقیقاتی و تعریف پروژه های دانشجویی بر اساس نیازهای ثبت شده در نظام ایده ها و نیاز ها (نان) می باشد.

فاضل زاده تصریح کرد: با یکپارچه‌سازی سامانه‌های موجود در قالب پنجره واحد نظام ملی نوآوری کشور، نیاز به مراجعه به سامانه‌های متعدد جهت ثبت نیاز (ساتع، ساجد، توانیران...) یا طرح مصوب (سمات) وجود ندارد و تمام امور مرتبط با حوزه پژوهش و فناوری در نظام ایده ها و نیازها (نان) انجام می‌گیرد.

در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار نیاز و ایده در حوزه های موضوعی مختلف در این سامانه ثبت شده است. بیش از ۴۷۰ پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله­ دکتری در سامانه نظام ایده ها و نیازها برای حل مسائل کشور تعریف شده است. همچنین، سامانه عرضه و تقاضای وزارت نفت و ایران خودرو به عنوان دو زیر سامانه نظام ایده ها و نیازها به صورت اختصاصی برای این دو مجموعه طراحی و پیاده سازی شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1187736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =